2015-08-07, 11:56
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har framgått tidigare här i tråden att killen inte ansåg sig skyldig till olovlig körning med motiveringen att han var på väg till verkstad. Delade meningar rådde så det blev rättegång.

Med andra ord är killens närvaro på Lexbase helt ointressant för denna tråd.

Tack för klargörandet.

Det var ju ett svagt anförande för att komma undan olovlig körning.
Kan ju också betyda på en svag impulskontroll innan utförande.
Man ska nog överväga att denna person kanske har andra problem. Så jag tror nog denna persons medverkan kan ha med framtida utredning att göra.
Citera
2015-08-07, 11:56
Medlem
Mattemat1kerns avatar
http://www.expressen.se/nyheter/boende-om-radslan-efter-joggingmordet/

Säljer sig alla för en glimt av rampljuset eller?
Citera
2015-08-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starless99
Kan visst bli rättegång om man kör en obes bil.
Nekade han tex till brott kan det bli rättegång.
Nu vet ju inte varför han hamnade i rätten för det så lägg ner bara.

Ja det är möjligt om han då vägrar erkänna brott i så fall vilket säger en hel del om hur dum man är om man inte erkänner ett brott som ger ca 1200 i böter utan väljer att gå upp i rätten med det.
Citera
2015-08-07, 12:01
Medlem
Är inte helt otänkbart att det är en kvinna som är GM i detta fall, tänker mig ett svartsjukedrama likt det som ledde till Christine Schurrers attack i Arboga. Om det inte hördes något skrik i skogen så måste det ha varit ett plötsligt överfall eller att hon träffade någon hon kände eller var bekant med.

Det fanns annars en man uppe i hälsingetrakten någonstans som körde runt på moped och anföll slumpmässiga kvinnor. Också runt löpspår om jag inte minns fel. Högoddsare att det är samma person det handlar om här, intressant dock om han nuförtiden bor eller har bekanta i upplands-väsby.

Är det en kniv/annat tillhygge inblandad skulle jag säga 80/20 man eller kvinna. Inget vapen = 100% man.
Citera
2015-08-07, 12:03
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Är inte helt otänkbart att det är en kvinna som är GM i detta fall, tänker mig ett svartsjukedrama likt det som ledde till Christine Schurrers attack i Arboga. Om det inte hördes något skrik i skogen så måste det ha varit ett plötsligt överfall eller att hon träffade någon hon kände eller var bekant med.

Det fanns annars en man uppe i hälsingetrakten någonstans som körde runt på moped och anföll slumpmässiga kvinnor. Också runt löpspår om jag inte minns fel. Högoddsare att det är samma person det handlar om här, intressant dock om han nuförtiden bor eller har bekanta i upplands-väsby.

Är det en kniv/annat tillhygge inblandad skulle jag säga 80/20 man eller kvinna. Inget vapen = 100% man.

Har du ngn statistik-källa på det där? Eller gissar du bara?
Citera
2015-08-07, 12:05
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
.......Med andra ord är killens närvaro på Lexbase helt ointressant för denna tråd.

Litet klargörande ang Lexbase för er som söker på namn där:

Du hamnar i Lexbase oavsett om du frias eller fälls i en domstol i ett brottmål. Kommer du i tvist med t.ex en hantverkare, bråk om arv eller t.ex överklagar en p-bot från något ökänt p-bolag, hamnar du också i lexbase. Förut så angavs det som TM> tvistemål respektive BR > brottmål, men är nu ändrat till enbart "Förekommande". Alltså ett mycket fult sätt att klumpa ihop folk i ett mycket kritiserat register, det finns trådar om detta separat här på fb för vidare diskussioner,- men var försiktig om ett namn finns i registret, kan vara något så simpelt som en parkeringsbot eller hantverkare som blåst personen på pengar.
Citera
2015-08-07, 12:07
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Ja det är möjligt om han då vägrar erkänna brott i så fall vilket säger en hel del om hur dum man är om man inte erkänner ett brott som ger ca 1200 i böter utan väljer att gå upp i rätten med det.
Ja du har rätt, troligen är han därför mördare.
Citera
2015-08-07, 12:07
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Du hamnar i Lexbase oavsett om du frias eller fälls i en domstol i ett brottmål. Kommer du i tvist med t.ex en hantverkare, bråk om arv eller t.ex överklagar en p-bot från något ökänt p-bolag, hamnar du också i lexbase. Förut så angavs det som TM> tvistemål respektive BR > brottmål, men är nu ändrat till enbart "Förekommande". Alltså ett mycket fult sätt att klumpa ihop folk i ett mycket kritiserat register, det finns trådar om detta separat här på fb för vidare diskussioner,- men var försiktig om ett namn finns i registret, kan vara något så simpelt som en parkeringsbot eller hantverkare som blåst personen på pengar.

Men nu klargjorde blomvattnare vad det hela rörde sig om. Sen att Lexbase är källan, hör inte hit.
Citera
2015-08-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrjockez
Ja jo sant, nu är ju inte väsby speciellt tyst med flygplan mullrande över sig stup i kvarten och en tågstation där alla arlandatåg går förbi samt pendeltåg. Dessutom ligger det där bakom en kulle som sagt, är ganska säker på att det inte skulle höras.

Edit: Sen är ju inte den skolan någonting folk hänger på sommarlovstider. Utan det är ju lite längre bort till vanliga bostadshus.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Det är ute i naturen det är hur lugnt som helst där, visst kanske inte knäpptyst men tillräckligt tyst för att ett skrik ska höras från 1-2 km bort. Jag tror inte heller att hon hann skrika truth be told.

Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Upplands Väsby hör väl inte til landets tystaste områden direkt. E4, Arlanda, järnvägar... Om jag minns rätt var det dessutom ganska blåsigt den kvällen, åtminstone lite längre söderut.

Jodå, folk hänger på skolan även sommarlovstider. Finns både moppepojkar och mellan 19-22 tränar både Runby IF's herrar och damer på fotbollsplanen vid skolan. Lägg därtill på alla flygplan samt Lövstavägen som är rätt vältrafikerad så blir det svårt att höra skrik, i alla fall vid skolan. Men på andra sidan skogen finns det bostadshus och det är ganska öppen terräng från backen i öglan ner mot dom husen, så där tror jag att skrik skulle höras.

Mest troligt har hon nog inte skrikit alls.
Citera
2015-08-07, 12:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Det är ju nu väldigt många scenarion som inte är helt otänkbara om vi ska räkna in kvinnlig svartsjuka som ett av dem.
Det mest troliga (och det behöver man ju inte vara Leif GW för att förstå) är trots allt överfallsvåldtäkt som slutat illa, eller försök till överfallsvåldtäkt som slutat illa.
Citera
2015-08-07, 12:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Tack, den infon borde jag ha tagit med. Dessutom finns det ingen info som säger om killen blev fälld eller friad.

Kan vi släppa denna killes närvaro i Lexbase nu? Det bör ju vara helt ointressant för tråden om han verkligen var på väg till verkstad med obesiktigad bil eller inte. Det är ju inte århundradets brott direkt.
Citera
2015-08-07, 12:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
http://www.expressen.se/nyheter/boende-om-radslan-efter-joggingmordet/

Säljer sig alla för en glimt av rampljuset eller?

Sånt där är väl bara för att hålla lite liv i hypen tills de får något riktigt att rapportera. Om det var en okänd random GM är ju chansen stor att han inte längre befinner sig i Upplands Väsby.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2015-08-07 kl. 12:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in