2015-08-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag sätter emot. Jag tror det var en person som bott länge i närheten, med stor vana vid just den här skogen. Som eventuellt insåg att han kände igen/blev igenkänd av offret och därför dödade henne. Har inget minne av att ha sett särskilt många somaliska flyktingbaaarn (som det brukar heta) i motionsspår än mindre fritt strövande i terrängen.

Menar du att denna person mördade för att hen blev igenkänd?
Jag förstår inte hur du menar.
Menar du att hen planerat att mörda henne?
Eller att det var oavsiktligt?
Citera
2015-08-07, 10:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför skulle det komma fram?
Polisen verkar ha lagt locket på, de är väldigt förtegna om vad som hänt.
De har inte gett nämnvärt mycket info om tex, tider, om våld brukas, inte ens vilken bil hon körde m.m.

Precis, det är väligt tyst både från polis och media just nu.
Citera
2015-08-07, 10:41
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför skulle det komma fram?
Polisen verkar ha lagt locket på, de är väldigt förtegna om vad som hänt.
De har inte gett nämnvärt mycket info om tex, tider, om våld brukas, inte ens vilken bil hon körde m.m.
Tänker på Lisa Holm, t.ex, där framkom direkt att hon varit i kontakt med föräldrarna strax innan hon skulle börja åka hem. Kan liksom inte komma på nån anledning till varför de skulle hålla tyst om ett nödrop?
Men jag håller med om att det låter märkligt att de söker vittnen från 21-tiden. Kan de ha fastställt tiden för när hon dött...? Vet inte hur exakt man kan göra det men i ett tidigt skede går det kanske?
Citera
2015-08-07, 10:42
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Precis, det är väligt tyst både från polis och media just nu.

Kan det vara så att polisen har hittat föremål som kan kopplas till BO men tiger om det i media för att GM inte ska kunna känna att polisen är hen på spåren?
Citera
2015-08-07, 10:43
Medlem
Jag har en fråga om spåret hon sprang eller i alla fall delen av spåret som var närmast fyndplatsen:
Om någon skriker, hörs det väl i närområdet eller är det för tät skog?

För om det är så, att det oftast är mycket folk i rörelse i spåren och inget skrik har hörts, så finns det ju tre händelseförlopp (vad jag kan komma på) till vad som kan ha hänt.

1. Överfallen bakifrån, hann inte skrika.
2. Hotad med något vapen, skrik så dör du.
3. Hon kände personen i fråga och hade ingen anledning just då att skrika på hjälp.

Kanske helt ute och cyklar och har missat något.
Citera
2015-08-07, 10:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allavetdinipadress
Precis vad som slog mig.. Jag utgår från att det INTE är så men man undrar ju..

Rent allmänt, tror ni att polisen läser denna tråden? Det finns ju kanske många intressanta observationer och tankar tycker jag.. (och en del idioti som vanligt naturligtvis)

Om polisen läser denna tråden är det nog endast för att hålla koll på vilka fakta de inte lyckats hålla hemliga.
Citera
2015-08-07, 10:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Tänker på Lisa Holm, t.ex, där framkom direkt att hon varit i kontakt med föräldrarna strax innan hon skulle börja åka hem. Kan liksom inte komma på nån anledning till varför de skulle hålla tyst om ett nödrop?
Men jag håller med om att det låter märkligt att de söker vittnen från 21-tiden. Kan de ha fastställt tiden för när hon dött...? Vet inte hur exakt man kan göra det men i ett tidigt skede går det kanske?

Kanske hennes telefon stängdes av då (krossades) precis som i fallet med Lisa Holm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Kan det vara så att polisen har hittat föremål som kan kopplas till BO men tiger om det i media för att GM inte ska kunna känna att polisen är hen på spåren?

hoppas på det! att de är nära en lösning
Citera
Medlem
David Pruttons avatar
Skumt och trist fall verkligen.

Överfall i löpspår måste vara extremt ovanligt.
Vän av ordning går givetvis genast igång på teorier om någon slags koppling till mordoffret men osvuret är bäst och då och då sker givetvis händelser som går emot statistik.

Som van löpare reagerar jag en del över tiden och platsen. Det är såpass tidigt på kvällen - i ett som jag förstår relativt frekvent använt motionsspår (skön sensommarkväll). Låter som en osedvanligt dum plats att slå till på.

Väl medveten efter att ha läst tråden att platsen möjligen är lite mer undanskymd men ändå - löpare förflyttar ju sig relativt fort och en GM kan omöjligen ha full koll. Kräver stort mod alternativt en psykos vågar jag påstå.

Nåväl, gissningsvis ger både den tekniska bevisningen och polisens arbete i att kartlägga offrets liv och kontakter svar på gåtan.

Lite svårt inte få flashbacks till Elin Krantzfallet.
Senast redigerad av David Prutton 2015-08-07 kl. 10:47.
Citera
Medlem
Citat:
För så vitt jag vet så har hon ett rent register alltså en skötsam person, hon läste socionom alltså målinriktad. Tränade osv. Det i mina ögon är en människa som är oskyldig och gör sitt.

Skulle hon fortsätta läsa i höst, en del skriver som om hon slutat läsa
Citera
2015-08-07, 10:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Det är förstås inte ömöjligt att tysnaden just nu har att göra med att man genomför någon form av operation, och att uttalanden om nästa vecka i media är till för att avleda någons uppmärksamhet, men det är ju ingenting vi kan veta.
Citera
2015-08-07, 10:46
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Överfall i löpspår måste vara extremt ovanligt.

Fast egentligen inte, det är ju de mest optimala i en psykopats huvud skulle ja påstå. Mycket skog, lite folk och långt ifrån civilisationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in