Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-04, 22:45
  #1
Medlem
VincHeees avatar
Godkväll Flashback!

Varit medlem på dumbbell i många år och alltid räknat kalorier på denna hemsida.
Nu kommer den dock stänga ner så behöver hitta en ersättare.

Jag vill att den ska vara så lik dumbbell som möjligt i funktioner..

Jag vill regga ALLA mina livsmedel själv. Inte tvingas på andras (jag är lite anal)
När man lägger in livsmedel vill jag ha... Kcal, Protein, Kolhydrater, Fett och Fiber
Alla livsmedel ska kunna reggas i gram samt föras in i gram inte några jävla portioner....
Behöver inte ha någon vikt registrering eller målvikt osv (vill helst slippa detta)

Har nu kollat: och alla är kassa

Myfitnesspal
Lifesum
Matdagboken
Fatsecret
Citera
2015-08-04, 22:49
  #2
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee
Godkväll Flashback!

Varit medlem på dumbbell i många år och alltid räknat kalorier på denna hemsida.
Nu kommer den dock stänga ner så behöver hitta en ersättare.

Jag vill att den ska vara så lik dumbbell som möjligt i funktioner..

Jag vill regga ALLA mina livsmedel själv. Inte tvingas på andras (jag är lite anal)
När man lägger in livsmedel vill jag ha... Kcal, Protein, Kolhydrater, Fett och Fiber
Alla livsmedel ska kunna reggas i gram samt föras in i gram inte några jävla portioner....
Behöver inte ha någon vikt registrering eller målvikt osv (vill helst slippa detta)

Har nu kollat: och alla är kassa

Myfitnesspal
Lifesum
Matdagboken
Fatsecret

Ingen koll på hur dumbbell såg ut som, men vad är det för fel på FatSecrets Kaloriräknaren? Den har ju precis det du efterfrågar.
Citera
2015-08-04, 22:55
  #3
Medlem
VincHeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen koll på hur dumbbell såg ut som, men vad är det för fel på FatSecrets Kaloriräknaren? Den har ju precis det du efterfrågar.

Hmm kollade en gång till.. verkar faktiskt som man kan lägga upp personliga livsmedel!
Citera
2015-08-04, 23:28
  #4
Medlem
Dr.Booms avatar
Vet du inte om excel-filen som räknar ut allting? kcal, prot, fett, kolhyd osv. Där finns det tillagda alternativ redan, men du kan även göra allting själv
Citera
2015-08-05, 11:35
  #5
Medlem
VincHeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Vet du inte om excel-filen som räknar ut allting? kcal, prot, fett, kolhyd osv. Där finns det tillagda alternativ redan, men du kan även göra allting själv

Vart finner man denna filen?
Citera
2015-08-05, 14:37
  #6
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee
Hmm kollade en gång till.. verkar faktiskt som man kan lägga upp personliga livsmedel!

Använder den personligen och har alltid gjort det. Tycker den är bra Finns inte det man vill ha är det bara att klicka på "lägg till nytt livsmedel" efter man sökt.
Citera
2015-08-05, 15:46
  #7
Medlem
Dr.Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee
Vart finner man denna filen?

Den finner du här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177
Citera
2015-08-05, 17:28
  #8
Medlem
Lasbond3000s avatar
Matkalkyl tycker jag är helt okej.
http://matkalkyl.se/
Där kan man räkna ut alla kalorier och näringsämnen man får i sig.
Sajten har ett stort livsmedelsregister och skulle en matvara inte finnas man med kan man manuellt lägga till det och peta in dess näringsvärden.
Citera
2015-08-05, 17:40
  #9
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Den finner du här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177

Tycker den här är den bästa på marknaden. Använder inte sånt längre men när jag gjorde hade jag stenkoll och då tyckte jag den var mest lika många innehållsförteckningar/livsmedelsdatabaser.
Citera
2015-08-05, 18:41
  #10
Medlem
VincHeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Den finner du här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Tycker den här är den bästa på marknaden. Använder inte sånt längre men när jag gjorde hade jag stenkoll och då tyckte jag den var mest lika många innehållsförteckningar/livsmedelsdatabaser.

Herrejävlar vad bra denna var!

Tack killar!
Citera
2015-08-05, 18:50
  #11
Medlem
Dr.Booms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee
Herrejävlar vad bra denna var!

Tack killar!

Citera
2016-08-15, 18:24
  #12
Medlem
Måste lyfta frågan igen då jag inte är tillfreds med de alternativ jag hittat.
Viktigaste för mig är att räkna kcal, dvs Protein, kolhydrater och fett och fördelningen där emellan. Det näst viktigaste som fanns på dumbbel och som jag inte kan hitta motsvarigheten till är näring/vitaminer. För er som aldrig testade dumbbel så fanns det säkert ett 20 tal tabeller som visade tex A/B/C vitamin, järn och div mineraler och mättes upp baserat på RDI på respektive.

Är det någon som erbjuder detta i kombination av kcal räkning?
Kan tänka mig att betala för det....som jag sa till flickan

Hjälp mig någon!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback