• 1
  • 2
2015-08-04, 18:21
Medlem
hej,
Jag ska börja om från början så att ni hänger med på allt.

Allting började för 3 och 1/2 år sen, jag praktisera som en 16 åring, och där träffade jag den mest underbara tjej! Hon var inte endast attraktiv till utseende, utan hennes attityd och personlighet utstrålade. Det var första gången jag fann så mycket gemensamt med någon. Enda problemet var att hon var 21 år (det var inget problem för mig, bara synd att jag inte fann henne tidigare).
Jag visste att det inte skulle leda till något där, och trodde att allt skulle gå över efter en månad. Men månaderna fortsatte, och jag fortsatte bara tänka på henne. Idag har det gått 3 och 1/2 år sen jag har sett denna underbara tjej. I år så skall jag börja universitet i en annan stad (inte samma som henne). Är det normalt att man tänker och är "förälskad" i samma tjej över 3 år, det är inte bara hennes utseende som jag nämnde tidigare är attraherad utav, utan allt med henne, hur hon ler, hennes tankar o idéer, intressen etc. Vet verkligen inte vad jag ska göra
Jag kan ärligt talat såväl som bokstavligt talat säga att det inte gått 1 hel vecka som jag inte tänkt på henne.
Skulle vare extremt tacksam med tips o råd!
Citera
2015-08-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnketo96
hej,

Allting började för 3 och 1/2 år sen, jag praktisera som en 16 åring, och där träffade jag den mest underbara tjej! Hon var inte endast attraktiv till utseende, utan hennes attityd och personlighet utstrålade. Det var första gången jag fann så mycket gemensamt med någon. Enda problemet var att hon var 21 år (det var inget problem för mig, bara synd att jag inte fann henne tidigare).
Jag visste att det inte skulle leda till något där, och trodde att allt skulle gå över efter en månad. Men månaderna fortsatte, och jag fortsatte bara tänka på henne. Idag har det gått 3 och 1/2 år sen jag har sett denna underbara tjej. I år så skall jag börja universitet i en annan stad (inte samma som henne). Är det normalt att man tänker och är "förälskad" i samma tjej över 3 år, det är inte bara hennes utseende som jag nämnde tidigare är attraherad utav, utan allt med henne, hur hon ler, hennes tankar o idéer, intressen etc. Vet verkligen inte vad jag ska göra
Jag kan ärligt talat såväl som bokstavligt talat säga att det inte gått 1 hel vecka som jag inte tänkt på henne.

Var själv så kär i en tjej ungefär som du. Men min förälskelse varade i ungefär 3-4 år, sedan släppte det. Hon var min klasskamrat, och jag tänkte på henne jämt, och det fortsatte bara. Jag visste att jag inte kunde få henne, men det hjälpte inte ändå. Nu så tänker jag inte längre på henne, så det enda jag kan säga till dig är att det går över. Du kommer inte tänka på henne för evigt direkt. Försök träffa någon annan tjej som kan få dig att sluta tänka på henne, vare sig det är att du förälskar dig i den nya tjejen, eller bara förstår att det finns andra. Men förstår hur du känner, och det är en känsla jag helst hade skippat egentligen, tar för mkt av ens tid
Citera
2015-08-04, 18:34
Medlem
Citat:
hej,

Jag visste att det inte skulle leda till något där, och trodde att allt skulle gå över efter en månad. Men månaderna fortsatte, och jag fortsatte bara tänka på henne. Idag har det gått 3 och 1/2 år sen jag har sett denna underbara tjej. I år så skall jag börja universitet i en annan stad (inte samma som henne). Är det normalt att man tänker och är "förälskad" i samma tjej över 3 år,

Har du inte sett henne på tre år alltså?
Citera
2015-08-04, 18:35
Medlem
ReiseReises avatar
Ja det är vanligt att man är kär i samma tjej i flera år om man är riktigt kär.

Jag har varit i din situation, en tjej i min klass.

Det går över senare när du slutar se/träffar henne. Du kommer troligtvis ha glömt bort henne (sålänge du inte blir påminnd om henne) när du börjat på Uni och träffar nytt folk.
Citera
2015-08-04, 19:02
Medlem
Jag förstår vad ni alla säger o skönt o höra lite erfarenhet
Men om jag inte förmodar fel så har ni alltid sett dessa tjejer som ni har varit kära i? Men henne som jag pratar om har jag inte sett på 3 och 1/2 år!! Börjar bli galen, jag hoppades hela tiden att det skulle släppa men det gör det inte
Men igen, tack för råden, och hoppas på flera
Citera
2015-08-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummlans
Har du inte sett henne på tre år alltså?
japp
Citera
2015-08-04, 19:12
Medlem
succ1es avatar
ja...det har hänt mig med...jag frågade dock hennes pojkvän om han har nåt mumsigt bilder på henne

jag känner hennes pojkvän tur som är, så fick jag se de

men bilder va sådär så jag gick vidare nästan direkt
Citera
2015-08-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succ1e
ja...det har hänt mig med...jag frågade dock hennes pojkvän om han har nåt mumsigt bilder på henne

jag känner hennes pojkvän tur som är, så fick jag se de

men bilder va sådär så jag gick vidare nästan direkt
Det är inte samma för mig, jag har sett henne när hon har kläder o allt sådan, men hennes fina personlighet o leende, skulle aldrig få mig att leta vidare!
Citera
2015-08-04, 19:26
Medlem
succ1es avatar
Citat:
Det är inte samma för mig, jag har sett henne när hon har kläder o allt sådan, men hennes fina personlighet o leende, skulle aldrig få mig att leta vidare!

tills du träffar kate upton

haha men alltså det finns flera som hon, kanske till och med bättre.
*i promise*
Citera
2015-08-04, 19:31
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Är det normalt att man tänker och är "förälskad" i samma tjej över 3 år, det är inte bara hennes utseende som jag nämnde tidigare är attraherad utav, utan allt med henne, hur hon ler, hennes tankar o idéer, intressen etc. Vet verkligen inte vad jag ska göra

Ja, det tror jag. Speciellt om man som i ditt fall inte riktigt fick chansen att leva ut den kärleken eller pröva den relationen. Delvis tror jag att det är minnet eller känslan minnet inger som kärleken hakar fast i. Om man tänker efter förstår man nog på ett logiskt plan att man idag, år senare, inte vet vem personen är idag ens. Att den person man fäst så mycket känslor på förmodligen utvecklats och är helt annorlunda. Att man själv är annorlunda och kanske inte ens skulle ha ägnat den personen en tanke ifall man hade mött denne idag.
Citera
2015-08-04, 20:54
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
alla har nog haft en skolcrush ett bra tag. jag hade också det men allt eftersom man träffade nya tjejer, så insåg man att det finns minst lika bra tjejer där ute
Citera
2015-08-06, 17:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Den här tjejen i fråga borde någon varna. När dyker du upp i ett avsnitt av Stalkers? Att vara kär i en brud i 3 år, men aldrig göra några avancemang och samtidigt inte acceptera att man inte vågar och därmed "släppa henne" får både en och två varningsklockor att ringa.

Ditt beteende är udda. Brr...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in