• 1
  • 2
2015-08-01, 15:10
Medlem
Som rubriken lyder har jag uppgraderat till windows 10. Ett stort misstag som gör att jag vill tillbaks till 8 nu. Windows 10 har slagit ut inställningarna till mitt grafikkort vilket gör att jag ej kan få upp Nvidia kontrollpanelen och ändra inställningar vad gäller grafiken.

Så mina vänner vad är lättast för att jag ska kunna gå tillbaks igen till windows 8.1 utan att förlora nånting som är kvar på min hårddisk och hur går jag tillväga?
Citera
2015-08-01, 15:29
Medlem
Har du testat uppdatera drivrutiner till ditt grafikkort? Visst, du får inte tillbaka W8.1 på det sättet men kanske löser dina problem.
Citera
2015-08-01, 15:31
Medlem
Har du skivor kan du såklart ominstallera och behålla allt.
Citera
2015-08-01, 15:42
Medlem
är det inte lättare att bara installera nya nvidia drivers?
Citera
2015-08-01, 15:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceCreamPaintJob
Som rubriken lyder har jag uppgraderat till windows 10. Ett stort misstag som gör att jag vill tillbaks till 8 nu. Windows 10 har slagit ut inställningarna till mitt grafikkort vilket gör att jag ej kan få upp Nvidia kontrollpanelen och ändra inställningar vad gäller grafiken.

Så mina vänner vad är lättast för att jag ska kunna gå tillbaks igen till windows 8.1 utan att förlora nånting som är kvar på min hårddisk och hur går jag tillväga?

Prova med att ominstallera grafiken men annars så återställer man genom att använda det vanliga sättet där det nu ska efter uppgraderingen även finnas alternativet att ; rulla tillbaka till tidigare Os.
Citera
2015-08-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging
är det inte lättare att bara installera nya nvidia drivers?

Funkade inte till en början men nu lyckades jag fixa det. Det negativa verkar vara att jag får en massa FPS dropp när jag spelar spel. Ska det nya windows dra ner lite av grafikkortets prestanda?
Citera
2015-08-01, 15:59
Medlem
Det finns i inställningarna någonstans, efter att man har installerat W10 så har man en månad på sig att gå tillbaka, allt är backup på din dator i en månad. Kolla runt, finns där, har inte tid att leta vart någonstans just nu men sett det
Citera
2015-08-01, 16:09
Medlem
Du kan återställa till Win 8 i Inställningar > Uppdatering & Säkerhet > Återställning.
Citera
2015-08-01, 21:39
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceCreamPaintJob

du är fuckad.

du kan inte rollback till 8.1

tyvärr.

ja har windows 10 och det funkar skitbra,

ja tror du är ovan me det bara.

ge windows 10 lite tid. du kommer älska det bror
Citera
2015-08-02, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
du är fuckad.

du kan inte rollback till 8.1

tyvärr.

ja har windows 10 och det funkar skitbra,

ja tror du är ovan me det bara.

ge windows 10 lite tid. du kommer älska det bror

30 dagar har man på sig
Citera
2015-08-04, 18:29
Medlem
maribs avatar
Jag har Windows 7, har inte gått øver till Windows 10 æn. Har en bærbar dator med återstællningspartion. Kan jag inte anvænda den om jag vill gå tillbaka till fabriksinstællningar? Antagligen førlorar jag chansen att gå till Windows 10 en andra gång?
Citera
2015-08-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marib
Jag har Windows 7, har inte gått øver till Windows 10 æn. Har en bærbar dator med återstællningspartion. Kan jag inte anvænda den om jag vill gå tillbaka till fabriksinstællningar? Antagligen førlorar jag chansen att gå till Windows 10 en andra gång?

(FB) Uppdaterade till Win10, nu kraschar windows. Hur gå tillbaka?
För den här killen så tog Win 10 över återställnings partitionen. Säkrats att bränna återställnings DVD skivorna först.

Du kan installera Win 10 igen. Det är bara första gången som måste göras inom 1 år på varje dator. Ingen vet vad som händer efter 1 år och antagligen har MS inte bestämt sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in