• 1
  • 2
2015-08-04, 21:16
Medlem
1FFs avatar
Du har dessutom en månad på dig att bestämma dig för att stanna eller gå tillbaka.
Citera
2015-08-14, 22:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Lånar tråden

Vad talar för att gå från Win 7 till Win 10?
Citera
2015-08-17, 14:31
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marib
Jag har Windows 7, har inte gått øver till Windows 10 æn. Har en bærbar dator med återstællningspartion. Kan jag inte anvænda den om jag vill gå tillbaka till fabriksinstællningar? Antagligen førlorar jag chansen att gå till Windows 10 en andra gång?

Det väljer du själv!

Följ denna guide så slipper du välja utan har en USB-pinne med återställningsenhet för din tidigare Windows version samt ytterligare en USB-pinne med systemåterställningsenhet för Windows 10.
Installera t.ex. Nirsofts ProduKey för att spara produktkoden till din tidigare Windows samt din Windows 10 produktkod (Går att spara som t.ex. html-fil etc.)

Därmed har du tillgång till att återgå till din tidigare version av Windows, samt att du även kan installera om Windows 10 längre fram om du så vill.
Citera
2015-08-17, 16:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lånar tråden

Vad talar för att gå från Win 7 till Win 10?

End of support

Citat:
/.../Supporten upphör syftar på det datum då Microsoft inte längre tillhandahåller automatiska korrigeringar, uppdateringar eller teknisk support online. Det dags att kontrollera att du har den senaste uppdateringen eller Service Pack-versionen installerad. Utan Microsoft-support får du inte längre säkerhetsuppdateringar som skyddar din dator mot skadliga virus, spionprogram och annan skadlig programvara som kan användas för att stjäla personliga uppgifter. Mer information finns på Microsoft Support Lifecycle.

För Windows 7 tog mainstream-supporten slut 13 januari 2015. Efter det gäller extended support till 14 januari 2020.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/lifecycle
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in