2003-07-05, 16:16
Medlem
Ralfons avatar
Heter vodkan Saranoff eller Baranoff? Har hrt bda versionerna, och det finns ocks dem som hvdar att bda finns...hur ligger det egentligen till, ngon som vet?
Citera
2003-07-05, 17:20
Medlem
Undrar ocks det. Brukade kpa den av en bekant som sysslade med smuggling, men pga textens form utseende s gick det inte att se om det var ett b el s. Sljs inte p systemet vad jag vet. God r den i vilket fall som helst.
Citera
2003-07-06, 01:01
Medlem
Rubbermans avatar
Hehe,
sitter just nu med en flarra Zaranoff framfr mig...Ungefr hften har gtt t...Inte s dr vrst jttegod, men funkar bra som groggvirke.

Kan informera om att vodkan grs i Tyskland, tillverkas speciellt fr lgprisbutiker av typen Aldi/Lidl och kostar cirka 50-60 spnn per flarra om 0,7l.
Bara att ta bilen ner och fylla den!
Citera
2003-07-06, 01:09
Medlem
men fr fan r det s jvla svrt att vnda p flaskan och lsa den tyska texten p baksidan? Det r skrivet i "vanlig stil" och dr str klart och tydligt zaranoff.
Citera
2003-07-06, 12:49
Medlem
Ralfons avatar
smart id Gronis=) Har aldrig slagit mig...ok, nu vet jag iaf...tack=) Trodde de var dyrare n s, kpte ju smuggel fr...mer n 60 spnn iaf!
Citera
2003-07-06, 13:50
Medlem
Lekbarns avatar
Zaranoff r fan det ckligaste man kan dricka!! *spyr* Smakar som om polacken som smugglat det har doppat slanen i spriten fr fan.

Dremot smugglade jag hem en 75a 95% sprit frn Italien, ingen eftersmak och den rckte lnge som fan
Citera
2003-07-07, 00:56
Medlem
Fyfan vad Zaranoffen smakar.. Men vodka r inte verdrivet gtt..
Dock r den billig. ven om jag tvingades betala det enorma verpriset 150:- flaskan ://.
Citera
2003-07-10, 11:39
Medlem
Sjlv brukar jag f betala 80-85:- per flaska beroende p hur mnga jag kper t gngen. Helt ok pris tycker jag d jag slipper ka ner och kpa den sjlv.
Citera
2003-07-11, 02:08
Medlem
tycker Zaranoffen r helt ok..
samma med dom andra "wodka"-sorterna i konformade flaskor.
det r absolut inget fel p dom.
verkomligt pris. fr en gngsskull en smuggelsprit som r helt
ok bde i smak och pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in