Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
så ett inlägg i en tråd om att man behöver hjälp med att programmera en grej är enligt dig en annons?
Beroende på hur det ställs så skulle jag säga tt det riskerar att ses som en annons. T ex en kontaktANNONS.
Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
och likadant om man erbjuder sig att programmera något utan att ta betalt?
Se lite högre upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
eller, när en tråd startas med rubriken 'fråga hantverkaren' och en person annonserar att denne är villig att ge råd och tips?
Om det är i formen "fråga mig i tråden så ger jag tips" så är det nog inte en annons, så skulle jag inte se det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Moderatorerna fattar inte regelerna. Simple as that. Samma sak gäller alla wannabemoderatorer som frekventerar trådar som denna med devota kommentarer till stöd för de stackars moderatorerna. En tragisk samling. Men det västa är oförmågan att erkänna felen. Små människor blir små moderatorer.
Jovisst förstår vi reglerna. Om inget annat så har vi ett par hundra kollegor som gärna upplyser oss. Och ibland lite väl villigt, bara för att visa att de åtminstone kan reglerna. Sedan har vi givetvis forumets 3 administratörer, admin + admin4 + admin5. När dessa uttalar sig så är det bara att rätta sig i ledet. Vi får tycka olika mot admins, men vi får inte göra annorlunda. Dessutom måste admins godkänn de avstängningar som moderatorerna röstat fram. Så då skulle inte heller forumets admins förstå och kunna reglerna. Det är lite som när folk anklagar domarna i HD för att inte kunna lagen, det är en logisk feltänkning, de berättar hur lagen egentligen ser ut.
Som frågan för att hjälpa hemlösa. Admin lyfter upp det för att det idag är brott mot 1.01 så som det ofta formulerats här i forumet. Moderatorerna har beslutat rätt enligt riktlinjerna. Men admin lyfter nu frågan om det är dags att ändra reglerna.