2015-09-22, 22:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är inte speciellt svårt för admins att skriva till i reglerna det som saknas. Det är synd att nybörjare ska få varningar för saker som inte står i regler, som oskrivna regler... Tycker inte du?

Enligt min förklaring ovan, så ser jag på intet sätt att det är en oskriven regel, den står snarare i klartext. Problemet ligger i fattningsnivån och den är i stort sett omöjlig att friskriva sig ifrån. Det finns alltid idioter som kan (och ibland vill) missförstå en text.
Citera
2015-09-22, 22:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Enligt min förklaring ovan, så ser jag på intet sätt att det är en oskriven regel, den står snarare i klartext. Problemet ligger i fattningsnivån och den är i stort sett omöjlig att friskriva sig ifrån. Det finns alltid idioter som kan (och ibland vill) missförstå en text.
Som sagt, återigen, om det ska vara förbjudet att tigga pengar och att skänka pengar så ska det stå i 1.01. Det är ett stort fail. Att tigga pengar bör också definieras så som att säga att man "bara har 10kr kvar resten av månaden" och liknande annonser. Det är inte speciellt svårt att formulera en sådan liten text, jag kan hjälpa till om ni tycker det verkar svårt.
Citera
2015-09-22, 22:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Som sagt, återigen, om det ska vara förbjudet att tigga pengar och att skänka pengar så ska det stå i 1.01.

Det var, återigen, ju just det jag visade att det gör. Jag skrev också något om fattningsnivå, om jag minns rätt...
Citera
2015-09-22, 23:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det var, återigen, ju just det jag visade att det gör. Jag skrev också något om fattningsnivå, om jag minns rätt...
Visa mig texten då. Den oskrivna.
Citera
2015-09-22, 23:15
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Som sagt, återigen, om det ska vara förbjudet att tigga pengar och att skänka pengar så ska det stå i 1.01. Det är ett stort fail. Att tigga pengar bör också definieras så som att säga att man "bara har 10kr kvar resten av månaden" och liknande annonser. Det är inte speciellt svårt att formulera en sådan liten text, jag kan hjälpa till om ni tycker det verkar svårt.

Bara för att du och nån idiot till har grav asperger och tar allting bokstavligt, vad det än gäller, ska inte hela forumet behöva anpassas efter er.
Att tigga pengar är en sorts annonsering, att inte du och nån enstaka till kan inte vi hjälpa, det handlar bara om er intelligensnivå och fattningsförmåga.

Allt ska inte behövas skrivas ut in i minsta detalj. Reklam och annonsering är reklam och annonsering, oavsett om man säljer en hästapålle eller frågar efter några enstaka kronor för att överleva månaden.
Det är lika mycket annonsering om man säger sig vilja köpa den där pållen att göra hamburgare av, eller om man gör ett inlägg där man säger att man kan skänka en femhunka till personen som efterfrågade några korvören.
Citera
2015-09-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Bara för att du och nån idiot till har grav asperger och tar allting bokstavligt, vad det än gäller, ska inte hela forumet behöva anpassas efter er.
Att tigga pengar är en sorts annonsering, att inte du och nån enstaka till kan inte vi hjälpa, det handlar bara om er intelligensnivå och fattningsförmåga.

Allt ska inte behövas skrivas ut in i minsta detalj. Reklam och annonsering är reklam och annonsering, oavsett om man säljer en hästapålle eller frågar efter några enstaka kronor för att överleva månaden.
Det är lika mycket annonsering om man säger sig vilja köpa den där pållen att göra hamburgare av, eller om man gör ett inlägg där man säger att man kan skänka en femhunka till personen som efterfrågade några korvören.

hur kan att fråga om några kronor vara att annonsera?
och hur kan att skänka några kronor vara att annonsera?
i första fallet tjänar man ju inte några pengar på en vara eller tjänst.
och i det andra fallet betalar man ju inte för en vara eller tjänst.
ja, ja jag är ingen expert men tycker inte alls att det hela låter självklart.
Senast redigerad av meetthefockers 2015-09-22 kl. 23:39.
Citera
2015-09-22, 23:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
hur kan att fråga om några kronor vara att annonsera?
i första fallet tjänar man ju inte några pengar på en vara eller tjänst.
och i det andra fallet betalar man ju inte för en vara eller tjänst.
ja, ja jag är ingen expert men tycker inte alls att det hela låter självklart.

För att det är en annons att fråga om eller erbjuda saker! Vad är så jävla svårt att förstå?

Du är en expert på att vara totalt hjärndöd, precis som andra i tråden. När ska ni fatta att en annons inte behöver vara något man tjänar på?
En lapp om en bortsprungen katt på en telefonstolpe är en annons, en lapp om en bil till salu i lokala ICA-butiken är en annons, en lapp om att 500 kronor skänkes till den som behöver de bäst är en annons, ett inlägg om att man skänker 500 kronor till någon som behöver dem är likaså en annons, ett inlägg där någon berättar att de nyss skänkt pengar till någon är en annonsering om detta.

FATTA ATT DET INTE MÅSTE VARA EN VARA ELLER TJÄNST MAN ERBJUDER SIG ATT BETALA FÖR! DET ÄR FORTFARANDE ANNONSERING!
Hjälper det om jag skriver med stora bokstäver? Får du in det i din tröga lilla skalle då?
Citera
2015-09-22, 23:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Visa mig texten då. Den oskrivna.
.
Citat:
I förtydligandet till 1.01 så står det klart och tydligt:

"Regelns syfte är att förhindra att användarna använder forumet för annonsering av egna eller andras varor och tjänster".

Lägg nu förståelsen, i den mån den finns, på "annonsering av egna (eller andras) varor och tjänster".

De egna tjänsterna i det här fallet är självfallet att det erbjuds pengar. Är det inte en tjänst, eller? Vad är oklart i det? Solklar annonsering enligt 1.01.
Citera
2015-09-22, 23:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Läs min förklaring ovan.
Citera
2015-09-23, 00:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Läs min förklaring ovan.
Det är en väldigt krystad förklaring. Med tjänster menar något utfört mot pengar. Jag kan erbjuda mig att hjälpa admin att formulera om reglerna för 1.01, ska det vara förbjudet? Om jag hjälper dig med ett mattetal eller säger vad du har för venerisk sjukdom helt gratis när du frågar, är det också en tjänst. Gratis, men ändock en tjänst.
Citera
2015-09-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
För att det är en annons att fråga om eller erbjuda saker! Vad är så jävla svårt att förstå?

Du är en expert på att vara totalt hjärndöd, precis som andra i tråden. När ska ni fatta att en annons inte behöver vara något man tjänar på?
En lapp om en bortsprungen katt på en telefonstolpe är en annons, en lapp om en bil till salu i lokala ICA-butiken är en annons, en lapp om att 500 kronor skänkes till den som behöver de bäst är en annons, ett inlägg om att man skänker 500 kronor till någon som behöver dem är likaså en annons, ett inlägg där någon berättar att de nyss skänkt pengar till någon är en annonsering om detta.

FATTA ATT DET INTE MÅSTE VARA EN VARA ELLER TJÄNST MAN ERBJUDER SIG ATT BETALA FÖR! DET ÄR FORTFARANDE ANNONSERING!
Hjälper det om jag skriver med stora bokstäver? Får du in det i din tröga lilla skalle då?

så ett inlägg i en tråd om att man behöver hjälp med att programmera en grej är enligt dig en annons?
och likadant om man erbjuder sig att programmera något utan att ta betalt?
eller, när en tråd startas med rubriken 'fråga hantverkaren' och en person annonserar att denne är villig att ge råd och tips?
Senast redigerad av meetthefockers 2015-09-25 kl. 21:10.
Citera
2015-09-27, 12:55
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
så ett inlägg i en tråd om att man behöver hjälp med att programmera en grej är enligt dig en annons?
och likadant om man erbjuder sig att programmera något utan att ta betalt?
eller, när en tråd startas med rubriken 'fråga hantverkaren' och en person annonserar att denne är villig att ge råd och tips?
Moderatorerna fattar inte regelerna. Simple as that. Samma sak gäller alla wannabemoderatorer som frekventerar trådar som denna med devota kommentarer till stöd för de stackars moderatorerna. En tragisk samling. Men det västa är oförmågan att erkänna felen. Små människor blir små moderatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in