2024-08-06, 12:07
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De tenderar vara just lägre arbetarklass. Jag skrev konservativa knäppgökar eller hur? Det omfattar även nysvenska konservativa grupperingar.

En del av deras barn går vidare till högre utbildning där de marineras i värdegrund, det här är ett långsiktigt spel som HBTQ redan vunnit eftersom HBTQ är sanktionerat från högsta ort.

förstår hur du resonerar men tror att resonemanget är något förenklat.

Tro, identitet och tradition är svårare att "woka" bort med utbildning. Det är skillnad på en vilsen snubbe med bokstavkombinationer som går med i NMR och en muslimsk snubbe starkt rotad i sin kultur, sin religion, sina tradiotioner och livsstil med stöd från hela familjen, klanen och släkten och alla grannarna som tycker likadant för att inte tala om hemlandets befolkning. De är inga knäppgökar
Citera
2024-08-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
De mest våldsamma relationerna är flator i homosexuella relationer.
Så de flesta som dör till följd av relationsvåld är kvinnor som slagits ihjäl av sina kvinnliga partners? Skulle inte tro det.
Däremot är homosexuella överrepresenterade inom relationsvåld, men dessa brott lär inte kategoriseras som hatbrott utan som våld i nära relation.
Citera
2024-08-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dåså, heteronormen är således ohotad och du slipper oroa dig för hbtq-terrorism. Skönt.
Terrron komer från främmande makt isf, dvs subversiv verksamhet från vår fiende vilka använder olika element i vår nation, i detta fall råkar det vara sexuella avvikare. Återigen; sexualitet är en privatsak. Tyvärr är folk så förslavade under etatismen att det inte reagerar på när staten/främmande makt använder den på annat sätt, dvs som ett verktyg/vapen för maktutövning/subversion.
Citera
2024-08-06, 12:39
Medlem
daligts avatar
Lösningen på de kvinnliga tillkortakommandena är enkel - när man märker att det börjar svaja, så tänker man, som man, om den kvinnliga motpart man talar med att "du, nej, ni är inte min partner, han är eran partner". Vem som helst då. Saturnushaggor har just en förmåga att börja hoppas på det goda i försök att jamma debatter.
Citera
2024-08-06, 12:39
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
förstår hur du resonerar men tror att resonemanget är något förenklat.

Tro, identitet och tradition är svårare att "woka" bort med utbildning. Det är skillnad på en vilsen snubbe med bokstavkombinationer som går med i NMR och en muslimsk snubbe starkt rotad i sin kultur, sin religion, sina tradiotioner och livsstil med stöd från hela familjen, klanen och släkten och alla grannarna som tycker likadant för att inte tala om hemlandets befolkning. De är inga knäppgökar

För det första måste vi bryta ner det där med "knäppgökar" rent generellt. Intelligenta och duktiga människor är ofta följsamma människor. De är duktiga för att de vill vara duktiga, de mår bra av det, de vill bli bejakade, de vill ha beröm.

Hakar man på värdegrunden är man duktig, blir bejakad som en i gruppen, man får beröm. Tar man däremot avstånd från det gemensamma får man räkna med att det gemensamma i det minsta blir misstänksam mot en.

Det är fortfarande ok för en muslim att hävda kulturell/religiös särart, men så kommer det inte att förbli. De duktiga kommer att tvingas att anpassa sig till det gemensamma (värdegrunden) eller bli exkluderade. Det är så mänsklig samvaro fungerar, antingen är man inne eller ute.

Att bli woke (= pro-HBTQ) är alltså inte synonymt med att vara en knäppgök.

Tror också att jag skrev att det är ett långsiktigt spel. Det handlar naturligtvis om generationer innan woke accepterats av klaner i en del MENA-länder, men jag räknar med att det på sikt kommer att penetrera även åtminstone merparten dessa länder. Dubai rör sig så sakteligen i den riktningen, kvinnor får numera köra bil i Saudiarabien, etc. (Naturligtvis kommer woke att stöta på patrull också i form av islamism, men det har man räknat med.)

Ledare för MENA-länder ingår även de i den globala eliten, och de har således samma ambitioner tänker jag mig. Man kokar grodan långsamt.

Europa såg helt annorlunda ut för mindre än tvåhundra år sedan, nu är det marinerat i woke som nog får sägas vara helt accepterat.
Citera
2024-08-06, 12:43
Medlem
Sun Rulers avatar
Vilka rättigheter saknar HBTQi-grupperingen i samhället?
Donera blod? Det verkar dock vara på gång att "lösas". Finns det några ytterligare rättigheter de saknar?
Citera
2024-08-06, 13:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Va? Vad är det här för trams? Jag är helt emot allt det där.

Vad vill du diskutera och varför tror du att jag är för det där?

Är du för HBQT så kommer du snart bli tvingad att vara för det där också. Pedofili, incest, nekrofili och bigami har redan börjat diskuteras politiskt/juridiskt i Sverige. Man har släppt testballonger som man alltid gör innan man går all in. När muslimer blir fler och kanske får makt kommer tidelag dras med där också. Socialtjänsten har eller hade ju en pamflett "Du som är gift med ett barn". Det var ju en sjuksköterska i Kalmar som visselblåste att en trettonårig muslimsk kvinna precis hade fött sitt andra barn. Maken var en 30 årig kusin.

Citat:
Så de flesta som dör till följd av relationsvåld är kvinnor som slagits ihjäl av sina kvinnliga partners? Skulle inte tro det.
Däremot är homosexuella överrepresenterade inom relationsvåld, men dessa brott lär inte kategoriseras som hatbrott utan som våld i nära relation.

Det är inte många som avlider i relationsvåld, i alla fall inte pga svenska män även om det dessvärre sker. Jag talade om våld i relationer. Där utmärker sig flator i homosexuella relationer. Vet inte om det även gäller i absoluta tal, men procentuellt är det de mest toxiska relationerna.
Citera
2024-08-06, 15:06
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är du för HBQT så kommer du snart bli tvingad att vara för det där också. Pedofili, incest, nekrofili och bigami har redan börjat diskuteras politiskt/juridiskt i Sverige. Man har släppt testballonger som man alltid gör innan man går all in. När muslimer blir fler och kanske får makt kommer tidelag dras med där också. Socialtjänsten har eller hade ju en pamflett "Du som är gift med ett barn". Det var ju en sjuksköterska i Kalmar som visselblåste att en trettonårig muslimsk kvinna precis hade fött sitt andra barn. Maken var en 30 årig kusin.

För det första: Påstå inte en massa saker om mig som jag inte skrivit. Jag är tämligen neutralt inställd till Pride, kul att titta på liksom cosplay typ, mindre kul att radikal vänster tillåts delta. Med det sagt så är jag starkt emot puberty blockers och propaganda som resulterar i könsdysfori. Barn ska vara barn, det där får de reda ut när de blir äldre och mognare.

För det andra: Bigami har du inte nämnt innan, bigami har inte med HBTQ att göra. Jag har inga som helst problem med bigami/poly, etc i en sekulär västerländsk kontext.

I den här tråden diskuterar jag utvecklingen jag ser framför mig utan att ta särskilt mycket ställning.

Slutligen och främst: Källa på att pedofili, incest och nekrofili redan börjat diskuteras politiskt/juridiskt i Sverige?

Tidelag? Du är ju helt slut i huvudet, varför i helvete skulle tidelag bli lagligt för att den muslimska populationen ökar i antal?
Citera
2024-08-06, 18:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Vad jag vet är det enbart högerextrema som attackerat paraden.

Man får tycka vad man vill på sin kammare. Det är inget problem per se. Man får bara inte attackera oliksinnade.

Nej man ska inte attackera andra
Citera
2024-08-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Slutligen och främst: Källa på att pedofili, incest och nekrofili redan börjat diskuteras politiskt/juridiskt i Sverige?

Vad står "+" för i HBTQI+? Vad tror du själv? Jag tror pedofili, nekrofili, tidelag och andra sjuka grejer.
Citera
2024-08-06, 22:21
Bannlyst
Citat:
Pride, Mello, Os-öppningen i Paris, samt mycket av nyproducerad tv, film, musik håller inte med dig. Sexualitet är inte längre en privatsak.

Har du fattat misstanke än?

Vad är det för märkliga saker du påstår, att nu är sexualitet inte en privatsak minsann? Det är tex helt ok att ha samlag med frun på pendeltåget in till jobbet på morgonen? för sexualitet är inte längre en privatsak. Eller skrev du fel? Det som sker är ju bara en fortsättning på det sexualiserade samhället (i väst) som man kan kalla det. Sex-anspelningar överallt. Själv tycker jag det är tröttsamt med sexskämt. Det är lite av ett fattigdomsbevis hos gemene komiker, varje gång det ska vara ett sexskämt. Det finns ett fetto till svensk komiker som håller på med det där ofta verkar det som. Jag tänker på Johanna Nordström. Givetvis är det en pk-människa också. Skitroligt, verkligen. Söker man på "stå upp komiker" får man träffar på hela rader av sådana.
Citera
2024-08-07, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Gladryss
Vad står "+" för i HBTQI+? Vad tror du själv? Jag tror pedofili, nekrofili, tidelag och andra sjuka grejer.

Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gladryss
Vad är det för märkliga saker du påstår, att nu är sexualitet inte en privatsak minsann? Det är tex helt ok att ha samlag med frun på pendeltåget in till jobbet på morgonen? för sexualitet är inte längre en privatsak. Eller skrev du fel? Det som sker är ju bara en fortsättning på det sexualiserade samhället (i väst) som man kan kalla det. Sex-anspelningar överallt. Själv tycker jag det är tröttsamt med sexskämt. Det är lite av ett fattigdomsbevis hos gemene komiker, varje gång det ska vara ett sexskämt. Det finns ett fetto till svensk komiker som håller på med det där ofta verkar det som. Jag tänker på Johanna Nordström. Givetvis är det en pk-människa också. Skitroligt, verkligen. Söker man på "stå upp komiker" får man träffar på hela rader av sådana.

Sexualitet är inte längre en privatsak när Pride är Stockholms största återkommande happening, som polis och militär deltar i. Sexualitet är inte längre en privatsak när människor skriver ut sina sexuella preferenser i sin profil på Twitter.

Tycka vad man vill om det. HBTQ vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in