2024-08-06, 10:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det gör jag med. Går man i Pride för att visa lidande så är man inte normal. Går man i Pride för att ha kul är man normal. Normal är en fråga om statistik.

Sa inget om att man presterar lidandet i tåget.
Citera
2024-08-06, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Att födas som gay betyder inte att man måste tycka och känna på ett visst sätt som är skilt från alla andra som inte är gay.
Jag talar om att sexualiteten är privatsak per se och därmed aldrig kommer att synas på gator och torg, officiellt etc...
Gör den det bör man fatta misstanke att ngt är fel...
Citera
2024-08-06, 10:50
Citat:
Jag har rätt. De flesta som går i Pride upplever att det är jobbigt att även behöva prestera ett litet lidande för att blidka vissa andra.

Citat:
Sa inget om att man presterar lidandet i tåget.

Du skrev att majoriteten av de som går i Pride presterar lidande, så om inte i tåget, var presterar den där majoriteten lidandet isf?
Citera
2024-08-06, 10:54
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Jag talar om att sexualiteten är privatsak per se och därmed aldrig kommer att synas på gator och torg, officiellt etc...
Gör den det bör man fatta misstanke att ngt är fel...

Pride, Mello, Os-öppningen i Paris, samt mycket av nyproducerad tv, film, musik håller inte med dig. Sexualitet är inte längre en privatsak.

Har du fattat misstanke än?
Citera
2024-08-06, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I Stockholms innerstad är kampen vunnen, ja!

Tror man mest ska se det som en slags fest nu. Andra länder har kulturella parader, vi har bögar. Ganska passande.

Som någon annan sa, ville bögarna "ta kampen" så är det ju i förorterna de skulle ha parader men känns ju meningslöst, alla bögklubbar är ju i stan.

Pride finns bara i Sverige?

Förortens barn går i skolan och marineras i värdegrund*, framför allt de som går högre utbildning. Likaså tittar de på TV, film, Mello, OS, etc och marineras i HBTQ den vägen. Pride behöver inte placeras i förorten, budskapet går fram ändå.

*Värdegrund = HBTQ.
Senast redigerad av Sinestro 2024-08-06 kl. 11:02.
Citera
2024-08-06, 11:01
Medlem
Citat:
Pride, Mello, Os-öppningen i Paris, samt mycket av nyproducerad tv, film, musik håller inte med dig. Sexualitet är inte längre en privatsak.

Den heterosexuella livsstilen har du matats med sedan födseln.
Citera
2024-08-06, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Den heterosexuella livsstilen har du matats med sedan födseln.

Tror inte jag skrivit något annat, utöver att man matar barn med annat* idag. En del konservativa samt lägre arbetarklass håller emot men de är inte i majoritet.

*Annat = värdegrund = HBTQ.
Citera
2024-08-06, 11:06
Medlem
Citat:

Ja, betraktar detta som politisk terror från fienden, i princip. Subversiv verksamhet.
Citera
2024-08-06, 11:10
Citat:
Ja, betraktar detta som politisk terror från fienden, i princip. Subversiv verksamhet.

Sant utifrån ditt perspektiv naturligtvis. Du får nog vara beredd på att utkämpa en förlorande strid dock, med tanke på vilka krafter du har emot dig.
Citera
2024-08-06, 11:13
Medlem
Citat:
Sant utifrån ditt perspektiv naturligtvis. Du får nog vara beredd på att utkämpa en förlorande strid dock, med tanke på vilka krafter du har emot dig.
Ja, kampen måste komma från ett civilsamhälle som idag inte existerar, ja, samt med subtila metoder, förstås. Vad som ska sägas är dock att den brutale och tyranniske staten faktiskt kan slitas sönder med olika typer av kollapser m m som samverkar till dess nedfall...
Citera
2024-08-06, 11:14
Medlem
Citat:
Vad jobbigt för dig.
Citera
2024-08-06, 11:14
Medlem
Citat:
Tror inte jag skrivit något annat, utöver att man matar barn med annat* idag. En del konservativa samt lägre arbetarklass håller emot men de är inte i majoritet.

*Annat = värdegrund = HBTQ.
Ah sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in