• 2
  • 3
2015-07-30, 17:02
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyhm
?????

Skitdåligt tips, ett 3-pack makrill i tomatsås kostar oftast 29 kr och ett 3-pack är vad en normal manlig individ behöver för att bli mätt. Alldeles vansinnigt dyrt för en halvgod måltid. Mycket mer ekonomiskt att göra storkok på "vanlig" mat (kyckling, köttfärs etc).
Visst, men det är gott att ha på t.ex mackan som pålägg.
2015-07-30, 22:00
Medlem
Jag brukar göra storkok av pasta, fläskkarre (i bitar), grönsaker och typ creme fraiche. Kryddar rikligt, blandar och lägger allt i matlådor. Blir en hel del matlådor så det räcker
2015-07-30, 22:18
Medlem
gronsaksroras avatar
Vispgrädde. En halvliter = 370 kcal/dl = 1850 kcal.

Kostar typ 19:-. Dessutom mättar fett bra och påverkar inte blodsockret nämnvärt. En "dos" med vispgrädde tas med fördel med till lunch t.ex. grönsaker som utfyllnad men som är relativt kalorifattigt, ev. en köttbit för protein (eller billigaste varianten av allt, whey protein).

Och nej, fett är inte farligt.
2015-08-12, 01:44
Medlem
eatsleepraves avatar
Jag bor i Norge = DYRT!!! Men lägger Max Max Max 500:- på att köpa mat (inkl tvättmedel och sånt) per månad. Frysta grönsaker, bönor, linser, rotfrukter, fisk i olika former till
Middag. Och ägg eller havregrynsgröt till frulle. Äter sjukt gott. Är aldrig hungrig och har pengar över
2015-08-12, 21:09
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatsleeprave
Jag bor i Norge = DYRT!!! Men lägger Max Max Max 500:- på att köpa mat (inkl tvättmedel och sånt) per månad. Frysta grönsaker, bönor, linser, rotfrukter, fisk i olika former till
Middag. Och ägg eller havregrynsgröt till frulle. Äter sjukt gott. Är aldrig hungrig och har pengar över
Det glädjer mig verkligen att du "Äter sjukt gott. Är aldrig hungrig och har pengar över...".
Nu handlar tråden om hur man gör för att klara av din kosthållning med en begränsad budget. Jag tror därför att ts skulle uppskatta om du kunde dela med dig lite mer detaljerat.
2015-08-12, 22:23
Medlem
jonesy.s avatar
Fläsk och löksås, busenkelt och gott
2015-08-13, 10:14
Moderator
Evil Eds avatar
Finns klistrad tråd om enkel och billig matlagning.

Låst.

/mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in