Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Jag ser inget fel med att han memorerar allt. Speciellt inte om han kan förmedla det på ett bra sätt. Att ha en lärare som besitter kunskap är bara positivt. Bara för att han memorerar allt betyder inte att han inte har djup förståelse om den som han har memorerat. Eller vill du att läraren inte ska förmedla kunskap? Vill du att läraren ska bedriva en så kallad flummundervisning?
Om jag vill eller inte att läraren ska besitta kunskaper som den kan förmedla till elever är i detta fall irrelevant då mitt påstående syftade på den upplevelse eleverna kommer genomgå. Av min erfarenhet så är det både enklare och skönare att ha en lärare som inte kan ALLT då det finns utrymme att diskutera. Av min erfarenhet så har jag även fått bättre betyg i de ämnena där läraren själv inte tror att de kan allt, kanske för att det finns en grund att utveckla en arrogans ur sin egen självsäkerhet.
Visst kan det han vara bra i teorin, men hur det fungerar i verkligheten beror helt på social kompetens.
Mer intressant är varför du hakat upp dig på det här, och varför du med argument försöker förvränga och förlöjliga det jag skrivit. "
Vill du att läraren ska bedriva en så kallad flummundervisning?"
Som svar på det: nej det är väl ingen som vill det, är inte detta uppenbart för dig?
EDIT: säger inte att den här killen skulle vara en dålig lärare men ville notera att han skulle kunna bli en jobbig lärare även om han verkar besitta goda kunskaper.