Citat:
Ursprungligen postat av
Sebus
Själv tror jag SD själva bara består av böghatare så detta har inte ett skit med hbtq rättigheter att göra. Det är inte målet med arret.
Den enda personen jag känner som röstar på SD är homosexuell och liberal. Han hävdar också att merparten av de homosexuella män som han känner också röstar på SD.
Han säger själv att den största anledningen till att han och andra HBT-personer röstar SD är att de upplever att det i särklass största hotet mot deras livsstil är religiös fundamentalism, och att SD tycks vara det enda partiet som på allvar vill motverka religiös fundamentalism, se till att den inte slår rot i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebus
Med det perspektivet så måste man säga att SD gjort det ganska smart. Men det är tråkigt poängen är att skapa hat o konfrontationer.
Men om Pride anordnas i konservativa, patriarkala och auktoritära Ryssland, där majoriteten av folket är strängt kristet och tar mycket illa vid sig,
är poängen bara att skapa hat "o" konfrontation eller att stå upp för en förtryckt minoritet?
En Prideparad i homofob-land kommer alltid att provocera, är det fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebus
Jag håller med Bard, istället för o gnälla på skiten så borde vänstern själv annordnat det.
Definitivt. Det hade varit det ultimata.
Twittervänstern låtsas om som att själva problemet är att arrangörerna SD-anstrukna och bara ute efter ställa utsatta grupper mot varandrana. Men om man hade haft
exakt samma arrangemang fast under ledning av en vänsterorganisation, då plötsligt hade det varit helt rätt.
Problemet (sett ur twittervänsterns perspektiv) är
inte att det är fel på arrangören.
Twittervänstern hade överhuvudtaget aldrig anordnat ett Pride i förorten då det är fel att ställa utsatta grupper mot varandra.
Detta är felet. Man kan fanimig inte tillåta utbredd och normaliserad homofobi bara för att den kommer från en "utsatt grupp" som inte "vet bättre".
Jag diskuterar mycket sällan politik nu för tiden men definierar mig själv som "klassisk vänster", därav anledningen till att jag använder mig av uttycket "twittervänstern" och inte bara vänstern.
Jag har också slutat rösta eftersom det egentligen bara finns två alternativ,
"etablissemanget" eller "nyfascisterna". Kul som fan. Eller nej förresten.