• 2
  • 3
2015-07-29, 23:42
Medlem
Nej grabben, s hr kan du inte ha det! ren gr och det blir inte bttre.

Du behver bygga upp dig p ngot stt, slippa den dr rdslan som stter kppar i hjulet fr dig. Problemet med att vara i ett dligt frhllande r att all energi gr t till att verleva, knns det som. Kan du nd hitta lite egen tid och ork som du kan lgga p att prata med ngon klok person, terapeut eller s, som kan hjlpa dig att hitta dig sjlv och den styrka du, liksom alla mnniskor, faktiskt har under all den dr oron och rdslan?

Tnk inte fr lngt framt. Frst, bygga upp dig sjlv s att du mr bra. Vad som hnder sen fr du se d, nr du har ett annat stt att se p saker.

Gr ngot nu, du vet att du vill det och att det r ndvndigt, annars hade du aldrig skrivit som du gr. Lyssna p dig sjlv.
Citera
2015-07-30, 00:38
Medlem
bralesss avatar
30 r vl ingen lder! Skrp dig, ta dig en tankestllare om det hr verkligen r sidor du vill se frn en flickvn? Du verkar mest rdd fr att vara ensam. Som ngon tidigare sa, det finns en mngd tjejer dr ute som r omhndertagande, snlla, varma och motsatserna till hur du beskrivit vrsta stunderna med din tjej. Bryt dig loss innan ni skaffat barn! 30 r det nya 20, kram!
Citera
2015-07-30, 00:47
Medlem
GeneralPoops avatar
Kan bara instmma i det flera har sagt.

Du har blivit en person du vare sig r eller vill vara. D kommer du aldrig kunna m bra i en relation.
Och hatet r som sagt mot dig sjlv egentligen, din tjej r det bara enklare att ha det mot.

S ta tag i dig sjlv, sl dig fri, bryt ihop och bygg upp dig sjlv till den person du VILL vara igen.
Och nn nmde terapi, det r en bra ide. Det r ALLTID sknt att kunna ventilera saker, att f sga det hgt och inte bara inne i ens huvud. Och d kan en helt neutral hrare vara sknt (ven om det kostar en slant).

Men det hr r inte bra fr dig, s du MSTE ta dig ur det.
Citera
2015-07-30, 01:11
Medlem
DeNadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Jag har varit precis dr. Vrre ocks.
Det gr att ta sig fri, men det krvs jobb av dig sjlv. Klarar du det inte sjlv, vilket f gr, ta hjlp.

<snip>

Ffa Ts, du r inte sjlv. Du r inte den frste, endaste eller siste i den hr sitsen. Det finns hjlp att f

Du r inte ensam som har provat p det hr!
Och det finns gott om tjejer dr ute, det gnlls lite vl mycket i forumet i mnet men om du kollar s r ofta terkommande personer som skapar trdar.

Se till att hitta dig sjlv och bygg upp dig socialt igen, antingen stiger du i hennes gon eller s kommer hon att frska hindra dig och d vet du vad hon gr fr...
Citera
2015-07-30, 22:54
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvarg
Jag mste ha hjlp att skingra tankarna i mitt frhllande fr jag blir galen. Har varit tillsammans med sambon i 7 r och frhllandet blir bara smre. Sitter i skiten...

Jag r 30 hon 27 och r den snlla killen. Har gtt med p alldeles fr mycket. Jag trodde jag var snll nr jag gav med mig men har insett att jag var dum i huvudet. Jag knner att jag inte fr plats i frhllandet, att jag tappar bort mig sjlv. Jag knner mig som en slav som fr betalt i kramar, pussar och nrhet nr jag fljer hennes regler. Gr jag emot dem blir det brk och skrik. Orkar inte ens g in p alla detaljer.

Men i slutndan s knner jag mig utnyttjad, lgre stlld, jag hatar ofta min sambo och r ofta nra mental kollaps. Nr jag frsker att ta upp problemen blir det alltid samma sak; jag gnller, r otacksam och aldrig njd, jag vill bara ha mer... vi kan inte prata. Jag mr piss. Hade jag haft sjlvfrtroende hade jag stuckit fr lngesen,* men jag r tyvrr blyg och svinkass social kompetens, inte s stort socialt kontaktnt och tror jag skulle vara allmnt krd p marknaden,* dvs aldrig hitta ngon ny, iaf ingen st tjej utan barn som jag har nu. Nr jag lser allt om hur mnga som har svrt att hitta tjejer, att det r deras marknad osv. s stannar jag. Dessutom vet jag att jag skulle sakna henne p ngot konstigt vis, vi har nd s mnga r ihop och jag lskar henne nr hon r snll. Jag vet ocks att hon inte har ngra problem att byta ut mig, hon har killar som str p k fr henne. ..

Jag funderar jmt p hur sknt det skulle vara o va sjlv men jag vet att jag snabbt skulle knna mig extremt ensam och utanfr, de f vnner jag har har alla barn och fru och familj. Jag lngtar efter barn men hon vill vnta. Dessutom vill jag att frhllandet ska knnas bra om vi skulle skaffa det. Vi har gtt i parterapi men jag knner att vi nd alltid kommer tillbaka till samma lge.

Grubblar mycket, r det s hr det ska vara? r det mig det r fel p? Hur ska jag lsa det? Jag mr oftast skit med henne,* mste jmt vara p min vakt med vad jag sger och gr, kan aldrig slappna av. Jag hatar det. Men nr jag nd r ifrn henne lite lngre s saknar jag henne. Eller r det bara nrheten och bekrftelse jag saknar kanske? Rdslan fr ensamheten hller mig kvar. h jag blir galen p mig sjlv...
r sjlv tjej och vet hur vi kan stlla till det i frhllanden, speciellt med killar som gr som vi sger. Det r rtt sknt i brjan med en snll kille, det r lite gulligt och vi uppskattar uppmrksamheten vi fr. Men efter ett tag blir detta rtt osexigt och ni verkar ha hamnat i en ond spiral dr ni bda skert mr rtt dligt.

Du skriver att du r krd p marknaden, men som jag fetstilade, s skriver du faktiskt ocks att killar str i k fr henne men nd vljer hon att vara kvar hos dig. Du r nog bttre och ser bttre ut n vad ditt sargade sjlvfrtroende vill f dig till att tro, tror jag.

Som flera andra skrivit hr s r det en smrtsam period i brjan att bryta upp, men lngsiktigt kommer det skert att gra dig gott.

Ett frhllande ska inte inneha en ojmn maktbalans mellan parterna. Ni ska ge och ta lika mycket.
Citera
2015-07-31, 08:30
Medlem
Tack s mycket fr alla svar!! Tnk att folk ger rd och std shr, det r fint.

Jag r tyvrr redan bitter ver alla r som gtt, ver personen som jag blivit. Jag kommer inte ifrn att mht omstndigheterna borde jag vara glad att jag har henne nd. Eftersom hon har tagit moget ansvar genom alla r, odlat kontakter, vnner, karrir, provat olika jobb och rest. Jag har mest suttit hemma och vntat p henne, betalat saker. Har knappt ngra erfarenheter i livet, bara haft ett jobb, aldrig sommarjobbat, f vnner, osocial, feg och allmnt tafatt. Jag knner mig helt vrdels. Och bara genom att skriva dessa ord blir jag en klagande negativ person med offerkofta.. buhu tyck synd om mig. Men detta r ju sanningen fr mig, jag r en misslyckad kille och det r fr sent att rtta till.

Allt detta har gjort att jag gjort slut och betett mig illa p mnga stt fr jag inte orkat mer. Hon har som sagt svrt att lita p mig nu och egentligen vill hon inte mer. Men om jag verkligen vill visa henne att jag klarar av en pressad situation utan att klaga och bli deprimerad (igen) mste jag visa det. Det innebr att i ett halvr g med i ett pyramidspel och slja saker och vrva folk, frnedra mig och betala pengar (motivering vi kan bli rika och f tid till ev barn och det blir en personlig utveckling fr mig). Jag knner att jag inte vill eller kommer klara av det och det skr i hjrtat, fr dagen jag inte vill mer vet jag precis vem som str p drren och tar min plats, vem som erstter mig och fr vara med p parmiddagar med vra vnner... hur jag n vrider p det har jag frlorat och endast jag r ansvarig fr det, det r mitt eget fel s jag borde inte klaga. Mindfuck...

Drfr fortstter jag i frhllandet... hoppas p att kunna sga ifrn lite mer. Att se hennes krav som en utmaning. Och att jag ska hitta nn livsgldje i allt.

Ska fortstta med min psykolog efter sommaren fr att bolla tankar men nu r han p semester och jag vill inte belasta ngon i min omgivning med min skit, drfr som jag skriver hr. Hller mig precis ovanfr ytan nu, men rdd fr hur det ska g nr min semester r slut och jag ska hinna med heltidsjobb plus hennes krav...

Jag vet att jag klagar men shr ser min situation ut, och den gr mig ledsen, gr att jag vaknar varje morgon med ngest, skms fr min familj hur jag misslyckats i livet. Det r vl i allt detta som hatet vxer fram...
Citera
2015-07-31, 09:35
Medlem
Vad vill du egentligen? Vill du stanna och jobba p en frbttring eller vill du lmna henne?
Citera
2015-07-31, 18:15
Medlem
du mste ta ansvar ver ditt liv, och dig sjlv.

jag blev mest psykiskt misshandlad under min uppvxt pga knarkade och alkoholiserade frldrar och var ganska bruten som person nr jag lyckades fly.

men det gr att bygga upp sig och idag r jag ljusr ifrn den jag var och jag var lite som dig, frlitade mig frst p en partner att lsa alla mina problem. det lyckas ALDRIG.

man mste ta tag i det sjlv och tvinga sig sjlv till jobbiga saker som man egentligen hatar. efter ett tag knns det lttare och bttre.

din tjej r inte bra fr dig, du har genom henne tilltit dig att hamna dr du r eftersom du sger att hon gr allt s bra fr dig, fixar sdant du inte VGAR.
trodde s om mina frldrar ox, manipulation och r ett extremt kraftfullt och ondskefullt verktyg.

du skulle klara dig bttre sjlv och ven m bttre och bli starkare i dig sjlv eftersom d MSTE du gra saker.
Citera
2015-07-31, 18:36
Medlem
Abattoirs avatar
Du fattar vl sjlv att det bara finns en utvg och det r att agera. Passivitet leder enkom till psykisk misr samt att situationen gradvis frsmras. Aktivera dig. Skitsamma med vad. Passivitet r skrselden.
Citera
2015-07-31, 18:46
Medlem
Zigarettens avatar
Det finns andra fiskar i vattnet.
Citera
2015-07-31, 19:19
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Det finns andra fiskar i vattnet.