2022-07-10, 23:43
Medlem
Utomlands är det ju definitivt hur professionella det är! Skulle aldrig vilja betala så mycket bara för någon sexuell upplevelse utan massagen ska ju vara ordentlig och avslappnande. Jag går alltid till de kvinnor som är lite äldre ca 30-45 bast då de har erfarenheten med sig också!

Yngre än 27 har jag aldrig tagit en massage utav!
Citera
2022-08-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Det var b2b och lingham. När jag var där så duschade vi även tillsammans. Men hon är liksom duktig på tantra och otroligt trevlig och charmig att prata med

Karolina verkar ha slutat med massagen på Pragna. Någon som varit där och testat massage med någon av de andra tjejerna? De verkar ju vara ganska många.
Citera
2022-08-25, 14:06
Medlem
Någon som vet hur flera av dessa salonger öppet har marknadsfört lingam-massage (en sexuell tjänst) i flera år utan konsekvenser från polisen?

Att det står på deras egna hemsida/annons är troligen en form av bevis i sig. Sen är det bara att göra ett provköp för att bekräfta att det faktiskt erbjuds. Därefter har de väl tillräckligt med belägg för att göra ett tillslag, eller?
Citera
2022-08-25, 15:54
Medlem
Bulfinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownNova
Någon som vet hur flera av dessa salonger öppet har marknadsfört lingam-massage (en sexuell tjänst) i flera år utan konsekvenser från polisen?

Att det står på deras egna hemsida/annons är troligen en form av bevis i sig. Sen är det bara att göra ett provköp för att bekräfta att det faktiskt erbjuds. Därefter har de väl tillräckligt med belägg för att göra ett tillslag, eller?

Det är helt lagligt att sälja sex i Sverige.
Det är bara olagligt att köpa.
Citera
2022-08-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulfinator
Det är helt lagligt att sälja sex i Sverige.
Det är bara olagligt att köpa.
Visst, men det är också olagligt att driva salonger där sex erbjuds (bordeller). Tillslaget i mars var riktat mot ägarna av lägenheterna då de gjorde sig skyldiga till koppleri.

Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så borde det vara ganska enkelt att få belägg för att gripa samtliga ägare av tantriska salonger som erbjuder lingam då de redan har marknadsfört det på sina hemsidor/annonser. Att bara en av de flera salonger har stängts ner efter flera år är fortfarande förvirrande för mig.

Bonusfråga: tror ni ägarna tänkte att den svenska juridiska definitionen av sex var densamma som i Tjeckien (alltså att lingam ej räknas som sex) eller var de på riktigt så lättsinniga att de MEDVETET marknadsförde sig själva som en bordell?
Citera
2022-09-02, 17:59
Medlem
Citat:
Visst, men det är också olagligt att driva salonger där sex erbjuds (bordeller). Tillslaget i mars var riktat mot ägarna av lägenheterna då de gjorde sig skyldiga till koppleri.

Precis som jag skrev i mitt förra inlägg så borde det vara ganska enkelt att få belägg för att gripa samtliga ägare av tantriska salonger som erbjuder lingam då de redan har marknadsfört det på sina hemsidor/annonser. Att bara en av de flera salonger har stängts ner efter flera år är fortfarande förvirrande för mig.

Bonusfråga: tror ni ägarna tänkte att den svenska juridiska definitionen av sex var densamma som i Tjeckien (alltså att lingam ej räknas som sex) eller var de på riktigt så lättsinniga att de MEDVETET marknadsförde sig själva som en bordell?

Det hade ju varit kul att bara starta upp en massa hemsidor där det står att man erbjuder sex på olika platser och se om snuten börjar spana på dessa ställen. Då slösar man ju gött med resurser och skattemedel från polismyndighetens budget.

Belägg är väl inte tillräckligt? Man måste ju faktiskt ha en man som köper sex och som blir tagen på bar gärning. Det fanns det inte i lingam massagen. Jag tror på vad en tidigare skribent skrev. Att det har att göra med att ägaren våldförde sig på någon av tjejerna.

Definitionen i den svenska modellen lyder "sexuellt syfte"

Du kan få en snubbe att komma och klara dig undan om syftet inte var sexuellt. Exempelvis smekningar som inte varit i sexuellt syfte. I tjeckien har de väl ingen sådan definition i lagstiftningen ?
Citera
2022-09-07, 15:05
Medlem
Citat:

En massage samong som erbjuder lingam massage är väl inte samma som en bordell 😅
I det Svenska lag står att man inte får köpa sexuella tjänster men ger ingen definition vad det innebär. Jag tror polisen fokuserar bara på „sex-köpare“ för där finns det ingen fråga om det var en sexuell tjänst eller inte. Om man köper en massage med lingam massage är det inte klarlagt om det är en sexuell tjänst.
Citera
2022-09-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamDerHolm
En massage samong som erbjuder lingam massage är väl inte samma som en bordell 😅

Jo, det borde väl räknas som det då lingam är en sexuell tjänst. Oavsett om du kallar det en bordell eller inte så har iallafall samma brott begåtts som på andra lägenhetsbordeller (sexköp och koppleri).

Citat:
Ursprungligen postat av HamDerHolm
I det Svenska lag står att man inte får köpa sexuella tjänster men ger ingen definition vad det innebär. Jag tror polisen fokuserar bara på „sex-köpare“ för där finns det ingen fråga om det var en sexuell tjänst eller inte. Om man köper en massage med lingam massage är det inte klarlagt om det är en sexuell tjänst.Om man köper en massage med lingam massage är det inte klarlagt om det är en sexuell tjänst

Jodå, se artikeln nedan från aftonbladet.

Åklagare: Penis-massage är en sexuell tjänst
https://www.expressen.se/kvallsposte...exuell-tjanst/

Vid slutet av förra året la podcasten Sista Måltiden upp ett avsnitt med namnet "#64 - God Yoni och Gott Nytt Lingam" där en av dessa tjeckiska massörskor intervjuades. Då förklarade hon hur hela verksamheten fungerar och vilka tjänster som erbjuds. Två poliser som var med i avsnittet fastställde att det handlar som prostitution och koppleri.

Avsnittet finns här: https://poddtoppen.se/podcast/154585...tt-nytt-lingam - intervjun börjar vid 4:56
Citera
2022-09-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbolag
Det hade ju varit kul att bara starta upp en massa hemsidor där det står att man erbjuder sex på olika platser och se om snuten börjar spana på dessa ställen. Då slösar man ju gött med resurser och skattemedel från polismyndighetens budget.

Belägg är väl inte tillräckligt? Man måste ju faktiskt ha en man som köper sex och som blir tagen på bar gärning. Det fanns det inte i lingam massagen.

Definitionen i den svenska modellen lyder "sexuellt syfte"

Du kan få en snubbe att komma och klara dig undan om syftet inte var sexuellt. Exempelvis smekningar som inte varit i sexuellt syfte. I tjeckien har de väl ingen sådan definition i lagstiftningen ?

Den som får snubben att komma (massörskan) klarar sig oavsett syfte, däremot gör köparna och ägarna inte det. En sexuell tjänst är en sexuell tjänst och syftet bakom varför det erbjuds tar lagen inte hänsyn till. Det som förövrigt skiljer mellan svensk och tjeckisk lagstiftning är att lingam ej räknas som en sexuell tjänst i Tjeckien.

Citat:
Jag tror på vad en tidigare skribent skrev. Att det har att göra med att ägaren våldförde sig på någon av tjejerna.

Det stod ingenting om det i någon av artiklarna angående tillslaget. Enligt de är ägarna misstänkta för grovt koppleri och inte våldtäkt. Vore väldigt intressant att veta var skribenten i fick det ifrån.
Citera
2022-09-08, 12:58
Medlem
Citat:
Den som får snubben att komma (massörskan) klarar sig oavsett syfte, däremot gör köparna och ägarna inte det. En sexuell tjänst är en sexuell tjänst och syftet bakom varför det erbjuds tar lagen inte hänsyn till. Det som förövrigt skiljer mellan svensk och tjeckisk lagstiftning är att lingam ej räknas som en sexuell tjänst i Tjeckien.

Det stod ingenting om det i någon av artiklarna angående tillslaget. Enligt de är ägarna misstänkta för grovt koppleri och inte våldtäkt. Vore väldigt intressant att veta var skribenten i fick det ifrån.

Jag har svårt att lita på medierna eftersom de alltid inhämtar information ifrån statliga myndigheter. Dessutom måste de ju haft en anledning till att göra en sådan razzia, om tillslaget inte ger något så kan de ju bli anmälda för intrånget.

Jag tror att det var en anmälan som föregick tillslaget. Sedan vet man ju givetvis inte, skribenten som skrev detta har ju inte varit så aktiv så gissar på att han vet något som bara skulle förmedlas ut.

Tror salonger kommer öppnas upp igen fast mer diskret denna gången
Citera
2022-09-08, 13:35
Medlem
Citat:
Jag har svårt att lita på medierna eftersom de alltid inhämtar information ifrån statliga myndigheter. Dessutom måste de ju haft en anledning till att göra en sådan razzia, om tillslaget inte ger något så kan de ju bli anmälda för intrånget.

Jag tror att det var en anmälan som föregick tillslaget. Sedan vet man ju givetvis inte, skribenten som skrev detta har ju inte varit så aktiv så gissar på att han vet något som bara skulle förmedlas ut.

Visst, men medierna (Göteborgs-Posten) hämtade in information från den statliga myndigheten som låg bakom tillslaget (polisen) samt specifikt chefen för människohandelssektionen. Skribenten som hävdade våldtäkt reggade kontot i april, skrev ett inlägg någon dag sedan senare och slutade vara aktiv sedan dess. Fattar inte varför man ens vill skapa ett konto bara för att skriva det där om man ljuger. Har du några teorier på hur han kan veta det om vi utgår från att det stämmer?

Citat:
Tror salonger kommer öppnas upp igen fast mer diskret denna gången

Kan de ens vara mer diskreta än vad de redan är? De kanske slutar skriva lingam på deras annonser eller hemsidor, men frågan är om de helt och hållet kommer sluta erbjuda lingam eller om de bara inte nämner det förens kunden är på plats i salongen (bakom stängda dörrar).

Utöver det så gömmer de undan adressen, vilket är intressant då nästan ingen massagesalong brukar göra så. Någon som vet varför? Om det är polisen de vill gömma adressen för så är det meningslöst då de med några knapptryck kan boka tid, få adressen och sedan avboka.
Citera
2022-09-08, 16:09
Medlem
Citat:
Citat:
Visst, men medierna (Göteborgs-Posten) hämtade in information från den statliga myndigheten som låg bakom tillslaget (polisen) samt specifikt chefen för människohandelssektionen. Skribenten som hävdade våldtäkt reggade kontot i april, skrev ett inlägg någon dag sedan senare och slutade vara aktiv sedan dess. Fattar inte varför man ens vill skapa ett konto bara för att skriva det där om man ljuger. Har du några teorier på hur han kan veta det om vi utgår från att det stämmer?

Jovisst, jag tror säkert att de hämtat informationen från människohandelssektionen. Däremot brukar de ju undanhålla information och vinkla det så det passar dom, Exempelvis med paolo roberto då de påstådd att sexarbetaren var ett trafficking offer osv. Det stämde ju inte.

Jag tror personen antingen jobbar där eller kanske är den personen som var utsatt för övergreppet av "ägaren". Eller så är det någon som känner en/några av tjejerna som fått informationen den vägen och ville tydliggöra det för personer som brukar besöka platserna (kanske de hänger här på forumet)

Citat:
Kan de ens vara mer diskreta än vad de redan är? De kanske slutar skriva lingam på deras annonser eller hemsidor, men frågan är om de helt och hållet kommer sluta erbjuda lingam eller om de bara inte nämner det förens kunden är på plats i salongen (bakom stängda dörrar).

Utöver det så gömmer de undan adressen, vilket är intressant då nästan ingen massagesalong brukar göra så. Någon som vet varför? Om det är polisen de vill gömma adressen för så är det meningslöst då de med några knapptryck kan boka tid, få adressen och sedan avboka.

Jag tyckte mig se några av tjejerna marknadsföra sig på RE vilket ju betyder att de arbetar på nya ställen redan. Då blir det ju mer resurskrävande för polisen att hitta dessa vilket jag tycker är bra iof.
Jag tänker också lite som dig, de markndsför ju sig inte öppet rakt av utan mer som erotisk massage eller vanlig massage. Fast om man söker på Mathari Sweden hemsidan så står ju adressen där så jag tror mer det har att göra med att kunna komma in med portkod, nyckel osv som är anledningen till att man skickar infomation efter bokningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in