2022-07-10, 23:43
Medlem
Utomlands r det ju definitivt hur professionella det r! Skulle aldrig vilja betala s mycket bara fr ngon sexuell upplevelse utan massagen ska ju vara ordentlig och avslappnande. Jag gr alltid till de kvinnor som r lite ldre ca 30-45 bast d de har erfarenheten med sig ocks!

Yngre n 27 har jag aldrig tagit en massage utav!
Citera
2022-08-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Det var b2b och lingham. Nr jag var dr s duschade vi ven tillsammans. Men hon r liksom duktig p tantra och otroligt trevlig och charmig att prata med

Karolina verkar ha slutat med massagen p Pragna. Ngon som varit dr och testat massage med ngon av de andra tjejerna? De verkar ju vara ganska mnga.
Citera
2022-08-25, 14:06
Medlem
Ngon som vet hur flera av dessa salonger ppet har marknadsfrt lingam-massage (en sexuell tjnst) i flera r utan konsekvenser frn polisen?

Att det str p deras egna hemsida/annons r troligen en form av bevis i sig. Sen r det bara att gra ett provkp fr att bekrfta att det faktiskt erbjuds. Drefter har de vl tillrckligt med belgg fr att gra ett tillslag, eller?
Citera
2022-08-25, 15:54
Medlem
Bulfinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownNova
Ngon som vet hur flera av dessa salonger ppet har marknadsfrt lingam-massage (en sexuell tjnst) i flera r utan konsekvenser frn polisen?

Att det str p deras egna hemsida/annons r troligen en form av bevis i sig. Sen r det bara att gra ett provkp fr att bekrfta att det faktiskt erbjuds. Drefter har de vl tillrckligt med belgg fr att gra ett tillslag, eller?

Det r helt lagligt att slja sex i Sverige.
Det r bara olagligt att kpa.
Citera
2022-08-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulfinator
Det r helt lagligt att slja sex i Sverige.
Det r bara olagligt att kpa.
Visst, men det r ocks olagligt att driva salonger dr sex erbjuds (bordeller). Tillslaget i mars var riktat mot garna av lgenheterna d de gjorde sig skyldiga till koppleri.

Precis som jag skrev i mitt frra inlgg s borde det vara ganska enkelt att f belgg fr att gripa samtliga gare av tantriska salonger som erbjuder lingam d de redan har marknadsfrt det p sina hemsidor/annonser. Att bara en av de flera salonger har stngts ner efter flera r r fortfarande frvirrande fr mig.

Bonusfrga: tror ni garna tnkte att den svenska juridiska definitionen av sex var densamma som i Tjeckien (allts att lingam ej rknas som sex) eller var de p riktigt s lttsinniga att de MEDVETET marknadsfrde sig sjlva som en bordell?
Citera
2022-09-02, 17:59
Medlem
Citat:
Visst, men det r ocks olagligt att driva salonger dr sex erbjuds (bordeller). Tillslaget i mars var riktat mot garna av lgenheterna d de gjorde sig skyldiga till koppleri.

Precis som jag skrev i mitt frra inlgg s borde det vara ganska enkelt att f belgg fr att gripa samtliga gare av tantriska salonger som erbjuder lingam d de redan har marknadsfrt det p sina hemsidor/annonser. Att bara en av de flera salonger har stngts ner efter flera r r fortfarande frvirrande fr mig.

Bonusfrga: tror ni garna tnkte att den svenska juridiska definitionen av sex var densamma som i Tjeckien (allts att lingam ej rknas som sex) eller var de p riktigt s lttsinniga att de MEDVETET marknadsfrde sig sjlva som en bordell?

Det hade ju varit kul att bara starta upp en massa hemsidor dr det str att man erbjuder sex p olika platser och se om snuten brjar spana p dessa stllen. D slsar man ju gtt med resurser och skattemedel frn polismyndighetens budget.

Belgg r vl inte tillrckligt? Man mste ju faktiskt ha en man som kper sex och som blir tagen p bar grning. Det fanns det inte i lingam massagen. Jag tror p vad en tidigare skribent skrev. Att det har att gra med att garen vldfrde sig p ngon av tjejerna.

Definitionen i den svenska modellen lyder "sexuellt syfte"

Du kan f en snubbe att komma och klara dig undan om syftet inte var sexuellt. Exempelvis smekningar som inte varit i sexuellt syfte. I tjeckien har de vl ingen sdan definition i lagstiftningen ?
Citera
2022-09-07, 15:05
Medlem
Citat:

En massage samong som erbjuder lingam massage r vl inte samma som en bordell 😅
I det Svenska lag str att man inte fr kpa sexuella tjnster men ger ingen definition vad det innebr. Jag tror polisen fokuserar bara p sex-kpare fr dr finns det ingen frga om det var en sexuell tjnst eller inte. Om man kper en massage med lingam massage r det inte klarlagt om det r en sexuell tjnst.
Citera
2022-09-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HamDerHolm
En massage samong som erbjuder lingam massage r vl inte samma som en bordell 😅

Jo, det borde vl rknas som det d lingam r en sexuell tjnst. Oavsett om du kallar det en bordell eller inte s har iallafall samma brott begtts som p andra lgenhetsbordeller (sexkp och koppleri).

Citat:
Ursprungligen postat av HamDerHolm
I det Svenska lag str att man inte fr kpa sexuella tjnster men ger ingen definition vad det innebr. Jag tror polisen fokuserar bara p sex-kpare fr dr finns det ingen frga om det var en sexuell tjnst eller inte. Om man kper en massage med lingam massage r det inte klarlagt om det r en sexuell tjnst.Om man kper en massage med lingam massage r det inte klarlagt om det r en sexuell tjnst

Jod, se artikeln nedan frn aftonbladet.

klagare: Penis-massage r en sexuell tjnst
https://www.expressen.se/kvallsposte...exuell-tjanst/

Vid slutet av frra ret la podcasten Sista Mltiden upp ett avsnitt med namnet "#64 - God Yoni och Gott Nytt Lingam" dr en av dessa tjeckiska massrskor intervjuades. D frklarade hon hur hela verksamheten fungerar och vilka tjnster som erbjuds. Tv poliser som var med i avsnittet faststllde att det handlar som prostitution och koppleri.

Avsnittet finns hr: https://poddtoppen.se/podcast/154585...tt-nytt-lingam - intervjun brjar vid 4:56
Citera
2022-09-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbolag
Det hade ju varit kul att bara starta upp en massa hemsidor dr det str att man erbjuder sex p olika platser och se om snuten brjar spana p dessa stllen. D slsar man ju gtt med resurser och skattemedel frn polismyndighetens budget.

Belgg r vl inte tillrckligt? Man mste ju faktiskt ha en man som kper sex och som blir tagen p bar grning. Det fanns det inte i lingam massagen.

Definitionen i den svenska modellen lyder "sexuellt syfte"

Du kan f en snubbe att komma och klara dig undan om syftet inte var sexuellt. Exempelvis smekningar som inte varit i sexuellt syfte. I tjeckien har de vl ingen sdan definition i lagstiftningen ?

Den som fr snubben att komma (massrskan) klarar sig oavsett syfte, dremot gr kparna och garna inte det. En sexuell tjnst r en sexuell tjnst och syftet bakom varfr det erbjuds tar lagen inte hnsyn till. Det som frvrigt skiljer mellan svensk och tjeckisk lagstiftning r att lingam ej rknas som en sexuell tjnst i Tjeckien.

Citat:
Jag tror p vad en tidigare skribent skrev. Att det har att gra med att garen vldfrde sig p ngon av tjejerna.

Det stod ingenting om det i ngon av artiklarna angende tillslaget. Enligt de r garna misstnkta fr grovt koppleri och inte vldtkt. Vore vldigt intressant att veta var skribenten i fick det ifrn.
Citera
2022-09-08, 12:58
Medlem
Citat:
Den som fr snubben att komma (massrskan) klarar sig oavsett syfte, dremot gr kparna och garna inte det. En sexuell tjnst r en sexuell tjnst och syftet bakom varfr det erbjuds tar lagen inte hnsyn till. Det som frvrigt skiljer mellan svensk och tjeckisk lagstiftning r att lingam ej rknas som en sexuell tjnst i Tjeckien.

Det stod ingenting om det i ngon av artiklarna angende tillslaget. Enligt de r garna misstnkta fr grovt koppleri och inte vldtkt. Vore vldigt intressant att veta var skribenten i fick det ifrn.

Jag har svrt att lita p medierna eftersom de alltid inhmtar information ifrn statliga myndigheter. Dessutom mste de ju haft en anledning till att gra en sdan razzia, om tillslaget inte ger ngot s kan de ju bli anmlda fr intrnget.

Jag tror att det var en anmlan som fregick tillslaget. Sedan vet man ju givetvis inte, skribenten som skrev detta har ju inte varit s aktiv s gissar p att han vet ngot som bara skulle frmedlas ut.

Tror salonger kommer ppnas upp igen fast mer diskret denna gngen
Citera
2022-09-08, 13:35
Medlem
Citat:
Jag har svrt att lita p medierna eftersom de alltid inhmtar information ifrn statliga myndigheter. Dessutom mste de ju haft en anledning till att gra en sdan razzia, om tillslaget inte ger ngot s kan de ju bli anmlda fr intrnget.

Jag tror att det var en anmlan som fregick tillslaget. Sedan vet man ju givetvis inte, skribenten som skrev detta har ju inte varit s aktiv s gissar p att han vet ngot som bara skulle frmedlas ut.

Visst, men medierna (Gteborgs-Posten) hmtade in information frn den statliga myndigheten som lg bakom tillslaget (polisen) samt specifikt chefen fr mnniskohandelssektionen. Skribenten som hvdade vldtkt reggade kontot i april, skrev ett inlgg ngon dag sedan senare och slutade vara aktiv sedan dess. Fattar inte varfr man ens vill skapa ett konto bara fr att skriva det dr om man ljuger. Har du ngra teorier p hur han kan veta det om vi utgr frn att det stmmer?

Citat:
Tror salonger kommer ppnas upp igen fast mer diskret denna gngen

Kan de ens vara mer diskreta n vad de redan r? De kanske slutar skriva lingam p deras annonser eller hemsidor, men frgan r om de helt och hllet kommer sluta erbjuda lingam eller om de bara inte nmner det frens kunden r p plats i salongen (bakom stngda drrar).

Utver det s gmmer de undan adressen, vilket r intressant d nstan ingen massagesalong brukar gra s. Ngon som vet varfr? Om det r polisen de vill gmma adressen fr s r det meningslst d de med ngra knapptryck kan boka tid, f adressen och sedan avboka.
Citera
2022-09-08, 16:09
Medlem
Citat:
Citat:
Visst, men medierna (Gteborgs-Posten) hmtade in information frn den statliga myndigheten som lg bakom tillslaget (polisen) samt specifikt chefen fr mnniskohandelssektionen. Skribenten som hvdade vldtkt reggade kontot i april, skrev ett inlgg ngon dag sedan senare och slutade vara aktiv sedan dess. Fattar inte varfr man ens vill skapa ett konto bara fr att skriva det dr om man ljuger. Har du ngra teorier p hur han kan veta det om vi utgr frn att det stmmer?

Jovisst, jag tror skert att de hmtat informationen frn mnniskohandelssektionen. Dremot brukar de ju undanhlla information och vinkla det s det passar dom, Exempelvis med paolo roberto d de pstdd att sexarbetaren var ett trafficking offer osv. Det stmde ju inte.

Jag tror personen antingen jobbar dr eller kanske r den personen som var utsatt fr vergreppet av "garen". Eller s r det ngon som knner en/ngra av tjejerna som ftt informationen den vgen och ville tydliggra det fr personer som brukar beska platserna (kanske de hnger hr p forumet)

Citat:
Kan de ens vara mer diskreta n vad de redan r? De kanske slutar skriva lingam p deras annonser eller hemsidor, men frgan r om de helt och hllet kommer sluta erbjuda lingam eller om de bara inte nmner det frens kunden r p plats i salongen (bakom stngda drrar).

Utver det s gmmer de undan adressen, vilket r intressant d nstan ingen massagesalong brukar gra s. Ngon som vet varfr? Om det r polisen de vill gmma adressen fr s r det meningslst d de med ngra knapptryck kan boka tid, f adressen och sedan avboka.

Jag tyckte mig se ngra av tjejerna marknadsfra sig p RE vilket ju betyder att de arbetar p nya stllen redan. D blir det ju mer resurskrvande fr polisen att hitta dessa vilket jag tycker r bra iof.
Jag tnker ocks lite som dig, de markndsfr ju sig inte ppet rakt av utan mer som erotisk massage eller vanlig massage. Fast om man sker p Mathari Sweden hemsidan s str ju adressen dr s jag tror mer det har att gra med att kunna komma in med portkod, nyckel osv som r anledningen till att man skickar infomation efter bokningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in