Citat:
Ursprungligen postat av
Iphone69
Angående sista , enligt mig borde man fixa ihop det ekonomiskt innan man skaffar barn.
Sen är det klart att alla barn inte är plannerade osv och att folk verkligen verkligen vill ha barn när dom är unga.
Men det jag vill säga är att det finns väldigt väldigt många familjer som har råd att lägga undan 1000kr men som inte gör det pga snålhet egoism. Man kör med "ungarna ska få stå på egna ben det fick minsann jag göra". En jävla ursäkt för att man är en snål förälder.
Vilken jävla dynga. Först anklagar du föräldrar som inte kan lägga undan 1000 kr i månaden och sen föräldrar som inte ger sina barn pengar?
Tror du att vuxenlivet fungerar likadant eller? En klumpsumma pengar, speciellt med dina mått mätt, hindrar ju ungarna att se konsekvenser för sina handlingar. Något ungdomar idag behöver mer än någonsin.
Visst, det kanske fungerar som buffert i ett par år, men direkt pengarna tar slut försvinner den ekonomiska friheten och ungarna ringer föräldrarna efter mer. Jag har varit student, jag har sett exakt detta scenario utspela sig flera gånger.