2015-07-28, 19:41
Medlem
Scraps avatar
Rakt in på sparkontot. Ser ingen anledning att spendera bara för att.
Citera
2015-07-28, 20:03
Medlem
TrampLOLs avatar
Fick inga pengar, dock en anställning på familjeföretaget vid ålder 16.
Citera
2015-07-28, 20:12
Medlem
Drinkycrows avatar
Fick väl en tiotusen när jag fyllde 18, var bara min del av arvet från farfar så egentligen inga pengar från föräldrarna. Användes till att betala skadestånd till två poliser för att jag hade kass advokat. Skulle gått till körkort. Men vemfan använder bil nuförtiden.
Citera
2015-07-28, 20:20
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Men vemfan använder bil nuförtiden.
Alla som inte bor i Tjockhult.
OT: Jag fick inga speciella pengar när jag blev 18. Då gick jag fortfarande i skolan och bodde hemma. Behövde inga pengar just då.
Citera
2015-07-28, 20:26
Medlem
hahaha köpte väl ngn tröja jag ville ha....
Citera
2015-07-28, 20:42
Medlem
xerokss avatar
Har själv sparat ihop 300k på sparkontot och köpt en bil kontant för 110k och en motorcykel för 30k

Därutöver har jag fått 250k som kommer från farfar när han gick bort.

Allt kommer förmodligen gå till kontantinsats i ett hus inom snar framtid.

Är 22 år bor hemma och har små utgifter och känner inte att jag måste spendera någonting.

Bilen och motorcykeln är allt jag unnar mig samt ny mobil vart annat år. resten av lönen går in på sparkontot.
Har heller aldrig hållit semester eller annan sosseaktivitet.
Citera
2015-07-28, 21:30
Medlem
Kommer ihåg att jag köpte boliden och atlas copco för dom pengarna.
Citera
2015-07-28, 21:34
Medlem
Haft sommarjobb sen jag var 15.
Behövde inte och fick inga märkvärdiga pengar utan har fått lära mig att stå på egna ben.

Är inte född på 90-talet så har ej blivit curlad av föräldrarna.

Har alltid sparat en del av lönen för att kunna köpa saker jag velat ha.
Citera
2015-07-28, 21:37
Medlem
När jag fyllde 18 fanns knappt 500 kronor på det sparkonto mina föräldrar öppnat åt mig. Det spenderade jag på öl och inträde till en Lars Demian-spelning. Jag fick även ett grattiskort med två tjugor i, avsedda för ett sexpack folköl. Vill minnas att närbutiken endast erbjöd Pripps blå till det priset.
Blåste hela förmögenheten på en enda kväll, skamligt va
Citera
2015-07-28, 21:55
Medlem
augusta66s avatar
Va???

Fick ju aldrig några pengar
Citera
2015-07-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtjuv
Haft sommarjobb sen jag var 15.
Behövde inte och fick inga märkvärdiga pengar utan har fått lära mig att stå på egna ben.

Är inte född på 90-talet så har ej blivit curlad av föräldrarna.

Har alltid sparat en del av lönen för att kunna köpa saker jag velat ha.

Man behöver inte vara curlad för att man får pengar när man fyller arton.

jag tror enbart att du är avundsjuk för att dina föräldrar är egoistiska/snåla .

Att som förälder lägga in en tusenlapp varje månad är inga stora pengar och ger ditt barn en enklare start i livet. Att t.ex kunna köpa en bostad ist för att hyra för störda priser . Eller helt enkelt kunna untbilda sig utan att få skulder från CSN.

För övrigt så brände jag mina på resor och saker. Har sedan dess byggt upp ett nytt kapital samt köpt & renoverat en lgh.
Citera
2015-07-28, 22:00
Bannlyst
fick inga pengar av mina föräldrar någonsin , när jag fyllde 15 så köpte jag min moped själv för pengar jag slitit i hop själv i den åldern , frågade en bonde om jobb och fick plocka sten på hans åkrar en sommar för att få i hop till moped och hjälm , när jag fylde 16 så tog jag körkort för lätt mc , intensivkurs 1v på körskolan och 2400kr kostade körkorten , hojen har jag för mej jag betalade 5500kr för , pengarna till det va 3 månaders sommarjob som vaktmästare på kyrkogården , när jag fylde 18 så hade jag fått första lönen från ett fast arbete inom metall industin togt kortet på både bil och tung mc för första lönen , köpte en billig bil (fiat 128) som jag hade avställd på sommaren och sedan sålde jag av mopeder , crossar , och allt skit man kunde undvara för att få råd med den sporthoj jag drömde om , köpte en Suzuki gsx750r 1985 års modell år 1987 efter otroligt mycket slit och släp för att få i hop pengarna jag behövde ....... flyttade hemifrån vid 19 års ålder till en 2 rummare helt själv !!! har aldrig fått nå pengar av mina föräldrar någonsin utan har alltid fått kämpa för att få det jag äger , utan massa lån och skulder . har även aldrig någonsin fått höta av mina föräldrar att de älskar mej under hela min uppväxt , detta har format mej till den jag är i dag , en kämpe och ensamvarg som dock är riktigt snäll åt de som respekterar mej för den jag är och en obehaglig människa till de som är mina fiender garanterat , mina föräldrar och släkt har jag brutit med totalt med sedan 15år tillbaka minst och är inget som jag ångrar ............. livet är hårt och kämpigt men har fixat det ganska bra med eget slit för det jag vill uppnå .............
Senast redigerad av racedog 2015-07-28 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in