Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
1. Du inser väl att branschen du lämnat med all sannolikhet inte erbjuder någon väg tillbaka? Som du nog vet är den under hård press och i snabb omvandling. Utifrån de förutsättningarna - hur ser dina långsiktiga planer ut, vad har du tänkt arbeta med?
Dock inte helt sant. Jag har upplevd det här i många år, också i Norge / Danmark etc. Jag har även varit med i böcker om 3D, och varit inviterat till dom älsta konstskolarna för jag är ganska så känd inom 3D världen, isär open source. Jag har haft flera jobb inom 3D, även efter 3 års ledighet. 3D är något jag har som intresse och alltid arbetar med, har även vunnit flera konkurrencer online etc. Det finns inte en Svensk (såvida jag vet) som modellerar snabbare än jag.
Citat:
2. Av det du skrivit framgår att du lever ekonomiskt eftertänksamt, försöker sänka
utgifter och kapa onödiga kostnader. Samtidigt, när det gäller
inkomster är rationaliteten som bortblåst, då låter du moraliska föreställningar komma i vägen för vad som är ekonomiskt rationellt

Reflektioner kring det?
Ja den är ju strax lite svårare, jag är ju lite filosofisk omkring det hela. Jag tänker så här - livet lever vi ju nu och här, det finns ingen garanti för att vi överlever tills vi är 100 år, tänk hur surt det ville vära om du sparade upp till din ålderdom...bara för att dö af stroke eller hjärtinfarkt för du äns kan använda den. Och jag har lite koll på mina grannar, en av dom klagar på att hon inte kan se tv då hon är halvblind, den andra klagar över att hon inte kan göra något då hon har smärtor i ryggen, nu ser du...jag har bott många år i min villa...kvitt o fritt...då jag är skuldfri o fortfarande ung.
Jag tycker personligen jag har dragit det längsta strået.