2015-08-07, 10:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Nu handlar det inte bara om upphovsrättsintrång, johansson tjänade ju en massa pengar på sidan och då kommer straffet bli mycket värre.

Nope! Straffet för upphovsrättsbrott är max 2 år även om förövaren tjänat miljarders miljarder. Däremot kommer rätten givetvis att ta stora intäkter som grund för stort skadestånd och skadeståndet kan aldrig bli mindre än intäkterna.

Det som kan tala för större straff är om Ol* Joh*nsson kan antas vara delaktig i penningtvätten.
Citera
2015-08-07, 10:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Det har jag ingen aning om, tror det nämndes i filmen.

Rättegångsdatum är inte fastställt. Då gärningsmannen OJ är på fri fot och den andre inte gripits kan det dröja länge.
Citera
2015-08-07, 11:20
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Rättegångsdatum är inte fastställt. Då gärningsmannen OJ är på fri fot och den andre inte gripits kan det dröja länge.
Såpass? Hoppas dom klarar sig någorlunda sen när domarna faller.
Citera
2015-08-07, 14:02
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Såpass? Hoppas dom klarar sig någorlunda sen när domarna faller.

Förhoppningen är väl att de får några miljoner i böter så vi slipper dessa skurkar igen.
Citera
2015-08-07, 15:10
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Förhoppningen är väl att de får några miljoner i böter så vi slipper dessa skurkar igen.
Jag tycker några miljoner är överdrivet.
Citera
2015-08-07, 17:02
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Jag tycker några miljoner är överdrivet.

Inte i fildelning, sjuka straff där. Och dels har de ju dragit till sig 13 miljoner olagligt. Det är även för hur de har lyckats tjäna på sin scam reklam som de har som gör att jag hoppas att straffet svider.
Citera
2015-08-07, 18:54
Medlem
Staten blir riktigt asförbannad om ngn undanhåller staten pengar (skatt) .

Rättvisan är inte något som ett ett gäng Flashbackare tror sig veta - rättvisa i "undanhållande av skatt" är nästan alltid "extremt rättvis" + böter + straff.

Som jag sagt tidigare så har staten/polisen haft koll på de här klantskallarna i >4 år. Förmodligen för att kunna samla bevis ang pengaflöden.

Killen i videon kommer förmodligen att kunna få se samma video i åklagarens bevis emot honom - vilket får betecknas som extra roligt.
Citera
2015-08-07, 23:51
Medlem
Yoshi.crews avatar
Kan inte Ol* Joh*nsson få mer än 2 år fängelsestraff i detta fallet då de har tjänat så himla mycket på swefilmer?

Om de söker efter den andra misstänka mannen så lär det ju vara jävligt surt för Ol* som måste sitta och vänta på vad som ska hända.
Citera
2015-08-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Kan inte Ol* Joh*nsson få mer än 2 år fängelsestraff i detta fallet då de har tjänat så himla mycket på swefilmer?

Om de söker efter den andra misstänka mannen så lär det ju vara jävligt surt för Ol* som måste sitta och vänta på vad som ska hända.
De har ju inte fångat in den tredje, som inte ens verkar vara misstänkt. Tänker på namnet Tillex som jag sett på sidan flertalet gånger och som har ett mail.ru-konto. Ol* Joh*nsson tror jag är
och Turken som drev sidan
Senast redigerad av HQSweden 2015-08-08 kl. 00:20.
Citera
2015-08-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nope! Straffet för upphovsrättsbrott är max 2 år även om förövaren tjänat miljarders miljarder. Däremot kommer rätten givetvis att ta stora intäkter som grund för stort skadestånd och skadeståndet kan aldrig bli mindre än intäkterna.

Det som kan tala för större straff är om Ol* Joh*nsson kan antas vara delaktig i penningtvätten.

Är du helt säker? För i detta fallet har han ju kort sagt tjänat miljoner på material som swefilmer har "stulit". Det kan jag tänka mig stärker domen mot honom... kanske inte.. jag är inte insatt i svensk lag, jag använder mig bara av sunt förnuft :P
Citera
2015-08-08, 12:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Är du helt säker? För i detta fallet har han ju kort sagt tjänat miljoner på material som swefilmer har "stulit". Det kan jag tänka mig stärker domen mot honom... kanske inte.. jag är inte insatt i svensk lag, jag använder mig bara av sunt förnuft :P

Maxstraffet är två år. Det kan inte höjas i efterhand. Samtidigt är det så att det är både staten och upphovsrättsinnehavarna som är intressenter i målet. Upphovsrättsinnehavarnas intresse är att få ersättning för sina förluster. Det är på den punkten som tumskruvarna problemfritt kan dras åt och kommer att dras åt.
Citera
2015-08-08, 12:51
Medlem
Betyder detta att SWEHD är borta nu med, trodde dem startade upp den direkt efter dem blivit tillslagna för att visa att det stoppar inte dem??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in