2015-07-30, 16:11
Medlem
varför är inte allt livsmedel gratis?
Potatisen växer ju ändå i marken, kossorna går och betar. Varför ska vi behöva betala för det?
Citera
2015-07-30, 16:18
Bannlyst
Finns ju tusentals streamsidor, filmbolagen kan inte vinna denna strid
Citera
2015-07-30, 16:19
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Alla som säger att kopiering av filmer inte är stöld: Hur ställer ni er till att tränga er in i en biograf utan biljett? Ni tittar ju bara på filmen - den finns ju kvar? På en teater? På ett museum? En konsert?

Att kopiera en uppfinning, som har kostat miljonbelopp att ta fram och produkttesta? Uppfinnaren har ju kvar sitt original?

Hur tänker ni?
Finns en tråd för det här, men jag har inga problem med att vissa går på bio utan att betala för sig. Förutsatt att de inte snor någons plats då. Själv plankar jag på både buss och tunnelbana, vilket kan förklara varför jag tycker som jag gör.

Ja det är jättesynd om honom. Fast det är hans problem, inte mitt.
Citera
2015-07-30, 16:22
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Både dreamfilm och Swefilmer har ju bytt adress ala som piratebay gjorde en gång i tiden. Intressant framtid vi går till mötes. Har hela crew hoppat av ang Swefilmer? Tekniken finns här! Bara hopppas att det kommer något som är lika bra som Spotify för en rimlig kostnad i framtiden

Har du missat netflix och viaplay?
Citera
Medlem
Sidan har ju inte alls stängt ner, söker man på swefilmer.com så kommer man ju till swehd.com, och den är ju exakt lik swefilmer.com?
Citera
Medlem
ExceptionallyGoods avatar
Varför försvarar ni en sida som tjänat massor av pengar genom att ladda upp stulna filmer och sedan ha annonser som lurar folk att få sina kreditkortsuppgifter stulna?
Citera
2015-07-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Sidan har ju inte alls stängt ner, söker man på swefilmer.com så kommer man ju till swehd.com, och den är ju exakt lik swefilmer.com?

Fortfarande juli månad, antar att du har läst/sett videon så du borde veta när sidan skulle " stängas " ner.

Nu säger jag inte att sidan kommer att stängas ner för det tror jag inte utan någon annan som har tagit över siten o kör vidare.
Citera
2015-07-30, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Piratkopiering är ett brott, men det är ganska underhållande att så fort det inte gäller film eller musik (som är enkelt idag), så ser ni att det är ett brott.

Du förstår ju inte.

I alla dina exempel så jämför du piratkopiering (ett brott) mot ett annat exempel som innefattar flertalet ANDRA brott, såsom bedrägligt beteende, stöld, egenmäktigt förfarande m.m. m.m.

Det är ganska underhållande att du hela tiden försöker jämföra ett brott med massa andra helt annorlunda brott.
Citera
2015-07-30, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Varför försvarar ni en sida som tjänat massor av pengar genom att ladda upp stulna filmer och sedan ha annonser som lurar folk att få sina kreditkortsuppgifter stulna?

Därför att vi kan se filmer gratis och smidigt på den. Jag kan inte ta ansvar för att folk är idioter och ger bort sina kontokortsuppgifter (som sidan förövrigt varnar för)
Citera
2015-07-30, 16:40
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Dom tjänar redan tillräckligt med pengar och så betalar vi redan en påtvingad avgift som kallas privatkopieringsersättning så varför ska kunderna behöva betala två gånger? Betalar du två gånger varje gång du handlar?
Att någon tjänar tillräckligt är den mest hjärndöda förklaring om du inte vill ha fullt kommunistiskt samhälle?

Privatkopieringsersättning kan du ju åtminstone slå upp på wiki först, du betalar inte den, och den har inget som helst att göra med streaming.
"Ersättningen betalas av tillverkare eller importörer av sådana lagringsmedier som är "särskilt ägnade för" privatkopiering[1], som tomma CD, DVD, externa hårddiskar, USB-minnen och mp3-spelare."

Visst kan du argumentera att de skeppar kostnaden neråt, men likväl, den har inget med swefilmer att göra.

Du betalar inte ens första gången för att se alla dessa serier och filmer som swefilmer hade uppe, så nej, jag anser inte att du ska betala två gånger, men i alla fall en.
Senast redigerad av Firewaia 2015-07-30 kl. 16:43.
Citera
2015-07-30, 16:45
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Box office / business for
Fast & Furious 7 (2015)
Budget
$190,000,000 (estimated)

Opening Weekend
$147,187,040 (USA) (5 April 2015) (4,004 Screens)

ja verkar ju vara tungt att tjäna pengar nuförtiden...

Fast F&F7 är ju iofs en av de mest inkomstbringande filmerna på bio någonsin så kanske ett litet extremt exempel.

Tycker förövrigt att argument i still med "Ja det här har de tid med men inte våldtäktsmän/mördare/tiggare" etc. är totalt hjärndött.
Citera
2015-07-30, 16:52
Medlem
roteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Dom tjänar redan tillräckligt med pengar och så betalar vi redan en påtvingad avgift som kallas privatkopieringsersättning så varför ska kunderna behöva betala två gånger? Betalar du två gånger varje gång du handlar?

Betalar du överhuvudtaget för något när du handlar hos eran ICA butik? Eller tycker du att dom tjänar tillräckligt där så du kan ta vad du vill och gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in