• 3
  • 4
2015-07-28, 10:24
Medlem
arnold2k5s avatar
Din jävla slapptask till pojkvän får börja chippa in. Ni har inte ekonomi att låta honom "starta företag" och lägga allt fokus på de. Han får jobba deltid minst.
Citera
2015-07-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
en årslön på kontot är väl minsta rekommendation?
Nu förstår jag att du är lite ironisk, men ändå. Beroende på livssituation skulle jag säga att TS gör rätt i att ha 3-4 månadsutgifter i buffert som grund. Utöver grunden får TS nog justera upp beloppet lite med tanke på TS och hennes naiva sambos planer på eget företagande.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Bil är skitbilligt så länge man inte köper en fräsch BMW.
Ingenting är skitbilligt när man inte har råd. Till och med bilar från sent 90-tal går på runt en tusenlapp i månaden exklusive värdeminskning och reparationer om man enbart rullar runt 1000 mil om året.
Citera
2015-07-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
en årslön på kontot är väl minsta rekommendation?
tror att det var mona sahlin som rekommenderade en månadslön, inte årslön
Dock blir jag lite mörkrädd när jag läser trådstarten. Vart tog det personliga ansvaret vägen? Varför startar man ett företag utan att ha lagt upp en budget? Sen står det i trådstarten att TS oftast kan betala in hyran, vad fan är detta för resonemang. Misstänker att TS är en pundare, varför fick hon annars sparken från sitt jobb?
Citera
2015-07-28, 13:40
Medlem
Men din sambo då, har inte han något ansvar för er? På dig låter det som det bara är du som inte kan betala hyran?
Citera
2015-07-28, 13:45
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
tror att det var mona sahlin som rekommenderade en månadslön, inte årslön
Dock blir jag lite mörkrädd när jag läser trådstarten. Vart tog det personliga ansvaret vägen? Varför startar man ett företag utan att ha lagt upp en budget? Sen står det i trådstarten att TS oftast kan betala in hyran, vad fan är detta för resonemang. Misstänker att TS är en pundare, varför fick hon annars sparken från sitt jobb?
Vadå ansvar, jag trodde i stort sett alla sköt heroin för hyrespengarna

Nej, men du har rätt, pundarvibbar plus att man borde ha framförhållning..!
Citera
2015-07-28, 17:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Sms-låna?
Citera
2015-07-29, 00:49
Medlem
glutfargass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werty89
Hej!

Jag tror fler personer haft samma problem och jag behöver bara höra mig lite omkring.

Jag och min sambo har ofta kunna betala hyran, men just nu så har han precis startat upp ett eget företag (så lön kommer att dröja..)Så jag har fått tagit ansvar att betala hyran.
Och jag själv hade sommarjobb men fick blev avskedad. Juni månad, sen efter det har jag varit som en hök på Arbetsförmedlingen för att skaffa nytt jobb och vice verse.

Jag fick lön och betala in som vanligt, men nu Juli månad fick jag min sista lön och jag har försökte sparat mina pengar så mycket jag kan, men det mesta går ju till mat och i detta fall så är svårt att båda spara och dra in på mat.

Jag hade sparat ihop 2 400 kr men nu ligger jag på 1 400kr pga köpt mat. Och behöver 3 400kr för hyran. Har ni några förslag?

Prata med hyresvärden gjorde jag och hon sa att jag får bara betala in det jag har så länge.

Så har ni några förslag på hur jag kan lösa det eller är det som det är?
Bara seriösa svar, är jag tacksam för!

Om du visste situationen skulle jag skicka min chefs röv, vad gjorde du egentligen för att få sparken?
Citera
2015-07-29, 11:51
Medlem
Maktcampares avatar
Citat:
Hej!

Jag tror fler personer haft samma problem och jag behöver bara höra mig lite omkring.

Jag och min sambo har ofta kunna betala hyran, men just nu så har han precis startat upp ett eget företag (så lön kommer att dröja..)Så jag har fått tagit ansvar att betala hyran.
Och jag själv hade sommarjobb men fick blev avskedad. Juni månad, sen efter det har jag varit som en hök på Arbetsförmedlingen för att skaffa nytt jobb och vice verse.

Jag fick lön och betala in som vanligt, men nu Juli månad fick jag min sista lön och jag har försökte sparat mina pengar så mycket jag kan, men det mesta går ju till mat och i detta fall så är svårt att båda spara och dra in på mat.

Jag hade sparat ihop 2 400 kr men nu ligger jag på 1 400kr pga köpt mat. Och behöver 3 400kr för hyran. Har ni några förslag?

Prata med hyresvärden gjorde jag och hon sa att jag får bara betala in det jag har så länge.

Läst allt och du trollar och är ointelligent som få. Kissa på dig och somna.
Citera
2015-07-29, 12:08
Medlem
Citat:
Hej!

Om du inte kan lösa ett sånt här sketet problem så bör du skämmas! Var är din sambos kapacitet någonstans?? 3400 kr??? *edit* skrev något olämpligt här, kanske gick överstyr.
Senast redigerad av sampanl 2015-07-29 kl. 12:15.
Citera
2015-07-29, 16:53
Moderator
tobess avatar
Gå in till alla rekryteringsbolag som ligger i din närhet (Adecco, Manpower o.s.v.) , förklara för dom att du är beredd att jobba med vad som helst och även korttidsjobb duger, vänta på att dom ringer.

Medan du väntar på att få kontakt med dom, går du och lämnar dina uppgifter till varje arbetsplats som kan tänkas behöva lågkvalificerad arbetskraft (restauranger, kafén, lager, butiker, städjobb o.s.v.)

Arbetsförnedringens förmåga att faktiskt göra det som de borde syssla på med är väl minst sagt tvivelaktig. Om du däremot gör båda de ovanstående sakerna så lär du som minst ha fått något snuttjobb här och där inom en relativt nära framtid. Kan hända att det är att skura toaletter men pengar är pengar och beggars can't be choosers.
Citera
2015-07-29, 18:09
Medlem
Skulle rekommendera ett sms lån.
Om man bara betalar tillbaka inom 30 dagar så är det överkomligt!
Citera
2015-07-29, 19:37
Medlem
Maktcampares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Skulle rekommendera ett sms lån.
Om man bara betalar tillbaka inom 30 dagar så är det överkomligt!
Du är verkligen den största idioten i tråden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in