2015-07-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington75
Sälj av prylar på blocket. Brukar gå snabbt om du tar schyssta priser.

Har lagt ut böcker och andra prylar så väntar bara på att någon ska nappa!
Citera
2015-07-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ofta? Ni har alltså ofta kunnat betala hyran, men inte alltid? Typ, tio av tolv månader då eller? Det är ju ofta, nästan alltid.

Haha, jag förstår hur det låter.
Citera
2015-07-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Hur blir man avskedad från ett sommarjobb?

Du har en schysst hyresvärd i alla fall. Kan du inte låta sambon hjälpa dig med hyran eller har jag missuppfattat något? Låna av någon, sälj saker osv, det gamla vanliga.

Jag hade 6 månader prövotid typ, och de utbilda folk till jobbet. Så jag fick gå för de hade inte mer tid att utbilda mig.

Ja väldigt snäll! Jag får kolla runt och prata med min sambo.
Citera
2015-07-27, 17:11
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werty89
Så har ni några förslag på hur jag kan lösa det eller är det som det är?
Bara seriösa svar, är jag tacksam för!
Om de har sagt att du kan betala in det du har, så tror jag nog inte att de kommer att vräka er om ni ligger max en hyra efter. Det går nog bra om ni kommer ikapp till oktober/november. Försök att spara mer i framtiden. Man bör alltid ha en buffert på minst ett par månadsinkomster.
Citera
2015-07-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Om de har sagt att du kan betala in det du har, så tror jag nog inte att de kommer att vräka er om ni ligger max en hyra efter. Det går nog bra om ni kommer ikapp till oktober/november. Försök att spara mer i framtiden. Man bör alltid ha en buffert på minst ett par månadsinkomster.

Tack för svar och jag hoppas inte det heller, jag ser det bara en en tillfällig grej, men ska tänka på detta tills nästa gång.
Citera
2015-07-27, 17:38
Medlem
liqueurs avatar
jag skulle gå till socialen om jag var i din sits, det är kommunens ansvar att invånarna inte svälter och har tak över huvudet.
Men det är inte säkert att ni kvalificerar er om sambons egna företag är en enskild firma då dennas tillgångar då räknas in i er privata ekonomi.

:wq
Citera
2015-07-27, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av liqueur
jag skulle gå till socialen om jag var i din sits, det är kommunens ansvar att invånarna inte svälter och har tak över huvudet.
Men det är inte säkert att ni kvalificerar er om sambons egna företag är en enskild firma då dennas tillgångar då räknas in i er privata ekonomi.

:wq
Agree. SOC är det som gäller, det kostar inget att försöka och det är faktiskt det socialen är till för. Hade själv ett tillfälle för ett gäng år sedan då jag var mellan studier och sommarjobb och hade en månads glapp till första lönen, då fick jag hjälp. Första och enda gången och inget jag skäms för i efterhand.
Citera
2015-07-27, 18:04
Avstängd
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werty89
Jag vet att det är lät att säga, "jag har försökt". Men med en lönen jag fick och mobil kostnader och sen hyra+parkering och sen el mm så drar det ifrån. Jag vet inte, är väl bara väldigt osmart? haha

Måste du ha bil då? Bil är skitdyrt.
Citera
2015-07-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Måste du ha bil då? Bil är skitdyrt.
Bil är skitbilligt så länge man inte köper en fräsch BMW.
Citera
2015-07-27, 18:40
Medlem
Isnatts avatar
Människor med dålig ekonomi har alltid höga mobilräkningar av en slump.

Har du nåt av värde så gå med det till pantbanken. Guld ger bra.

Och kom ihåg att el och hyra ska alltid betalas först om det är dåligt med pengar. Har man ingenstans att bo är det besvärligt.

Hur ska ni betala nästa månadshyra? Den plus det ni kommer ligga efter med den här månaden..
Citera
2015-07-27, 18:49
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
En medborgarlön hade underlättat i situationer som denna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Men ditt jävla supersär, kan du ta din jävla medborgarlön och köra upp den i röven på dina kommunistpolare.

Tack, sluta tjata om skiten. Håll det till de trådar som det diskuteras i, sen vad som får dig att komma i dina byxor kan du hålla i de trådar där det hör hemma.

Ts, det verkade ju ändå som att du har möjlighet att hamna en månad efter, så det ger dig tid. Försök att låna från familj eller släkt istället, undvik sms-lån, sånt har en tendens att göra saken värre ( personlig uppfattning ).

Sälj grejer, sök jobb, kolla med socialen o.s.v.
Citera
2015-07-27, 18:50
Medlem
Spontana frågor.

Varför har ni bil och betalar parkering, men inga pengar?
Varför starta företag nu, det var väl jäkla dålig tajming?
Varför har ni ingen buffert?

Ja, det kan man fråga sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in