• 1
  • 2
2015-07-27, 11:10
Medlem
Hur snabbt går man ner i vikt om man äter 200-600 kcal per dag och tränar dans tre dagar? Har olika tabletter som hjälper mig med matsmältning / energi / mättnadskänsla. Tar då 2 kapslar av varje med mycket vatten.
Citera
2015-07-27, 11:17
Medlem
AlfaQhards avatar
Om du inte äter någonting går du garanterat ner i vikt. Rekomenderar att du inte bör träna när du svälter eftersom dina muskler kommer brytas ner.
Citera
2015-07-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomerandomshit
Hur snabbt går man ner i vikt om man äter 200-600 kcal per dag och tränar dans tre dagar? Har olika tabletter som hjälper mig med matsmältning / energi / mättnadskänsla. Tar då 2 kapslar av varje med mycket vatten.

Allt är individuellt men under en månad med tandvärk låg jag uppskattningsvis på de kcal intagen och jag släppte nästan 10kg på den månaden. och då tränade jag inte. Men jag gick från ett enormt överskott till enormt underskott, kanske därför det visa så mycket resultat.
Citera
2015-07-27, 11:23
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Låter inte så nyttigt men kan säkert funka. Träning och bra kost brukar fungera bättre i längden.
Citera
2015-07-27, 11:26
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Nej, svält dieten fungerar inte om du tänker svälta sju dagar i veckan. Däremot är det vetenskapligt bevisat (!) att 5:2 dieten fungerar. I grunden så äter du mindre än 250-500 kcal två dagar i veckan och resten av veckodagarna äter du normalt, alltså ~2000 kcal.
Citera
2015-07-27, 11:30
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag kan tillägga att om du svälter mer än tre eller fyra dagar i rad, så kommer din kropp anpassa sig, dvs gå in "svältstatus". När den väl gör det så kommer din kropp gradvis göra sig av med mindre kalorier, tills du är nere på ungefär hälften av vad du normalt gör av med, alltså 1000 kcal.

Nackdelen är att när du börjar äta normalt så kommer din kropp lagra överskottet som fett. Inte att rekommendera!
Citera
2015-07-27, 12:11
Medlem
lyssna inte på träningsnördar som säger att det inte funkar för det gör det
gick själv ner från 97 till 75 på 2,5 månad visst tappade jag mycket muskler men det var det värt när man ser fettskillnaden. jag gjorde så att jag drack 2 nutriulett shakes per dag och åt nån lite kyckling bit till middag ´. du kommer fuska och falla dit och äta flera gånger under perioden men det gör knappt någonting när du ligger på ett sånt underskott bara det inte händer varje dag så är det chill lycka till
Citera
2015-07-27, 12:15
Medlem
nu har det gått några månader sen jag rasa och jag har ätit som vanligt och inte gått upp. du kommer inte orka äta så mycket sen så att gå upp igen behöver du inte oroa dig för
men om du ändå skulle börja se skillnad mot det dåliga hållet på vågen efter bantningen så e det bara att vräka i sig sallad och kött tills kroppen har vant sig
Citera
2015-07-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Jag kan tillägga att om du svälter mer än tre eller fyra dagar i rad, så kommer din kropp anpassa sig, dvs gå in "svältstatus". När den väl gör det så kommer din kropp gradvis göra sig av med mindre kalorier, tills du är nere på ungefär hälften av vad du normalt gör av med, alltså 1000 kcal.

Nackdelen är att när du börjar äta normalt så kommer din kropp lagra överskottet som fett. Inte att rekommendera!

Att denna myt lever kvar fortfarande är helt otroligt. skisnack helt enkelt
Citera
2015-07-27, 13:44
Medlem
Yoshi.crews avatar
Det är inte säkert att man går upp i vikt igen när man börjar äta igen. Det är bara om man hetsäter.
Citera
2015-07-27, 15:38
Medlem
Lägg dig konstant på 1000-1200 låter mycket sundare, du går ner 1-1.5 hekto fett om dagen och slipper känna misär i kroppen.
Citera
2015-07-27, 16:15
Medlem
gubbroras avatar
Som allting annat, det beror på. Jag har lärt mig någon gång att du behöver förlora ca 6000 kcal för att gå ner 1 kg. Kroppen behöver diverse näringsämnen och mineraler för att fungera. Nutrilett och liknande är väl designade för att se till att du får i dig det väsentligaste. Vilket gör att det antagligen är bättre att använda dom än att försöka sätta ihop en egen extremdiet. Så rent teoretiskt skulle du kunna tappa
tio kilo på en månad

Men som någon skrev tidigare så är det risk att kroppen ställer in sig på svält och sänker förbränningen vilket gör att du tappar en del effekt.

Men bara för att jag är nyfiken varför så bråttom, varför inte låta det ta en eller två månader längre ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in