• 1
  • 2
2015-07-27, 10:20
Bannlyst
Läser på svt texttv att intresset för Hbtq-certifiering har ökat kraftigt. Vad i helvete! Trodde inte att det fanns utan bara var något man skämtade om.
Givetvis är det kommun och landsting som är mest intresserade. FY FAN! Våra skattepengar slussas vidare till nån jävla bögorganisation som lär ungdomar hur man fistar varandra.
Citera
2015-07-27, 10:23
Medlem
En undersökning visade förra veckan, att det är vanligare ,med fisting bland hetero än bland homos, så det behövs nog ingen certifiering för den skull
Citera
2015-07-27, 10:34
Medlem
8711s avatar
Det är ju ett "bra" sätt att pumpa företag och föreningar på pengar. Alla politiskt korrekta och grupptänkande människor kommer ju fler som skaffar det känna att det ska dom också ha. RFSL drar in otroliga summor på tramset. Dom tar ju flera hundra tusen för det här från företag och föreningar.

Otroligt vidrigt.

http://www.rfsl.se/?p=5806

När hockeyklubben Kiruna skulle göra det här så kostade det flera hundra tusen, minst omkring 400.000:- och klubben höll på att gå under dels av den höga kostnaden och dels för att alla vettiga människor lämnade dom som sponsorer och publik! Så det är uppenbart att det handlar om pengar, både från RFSL att utnyttja frågan och från mottagaren som ofta är drivna och besatta homosexuella själva som vill delta i detta och tvingar på alla andra eländet till vilket pris som helst, spelar ingen roll om föreningen går i konkurs för man ska ändå göra det här

HBT-certifiering – en modefluga som kostar

http://www.allehanda.se/opinion/insa...uga-som-kostar

Även en massa politiska organisationer och kommunanställda deltar och tvingas delta i detta för mångmiljonkostnader som skattebetalarna får stå för utan att ha tillfrågats om man vill att ens pengar ska betalas till utsugare som gillar att pumpa folk på pengar och vara besatta av homosexualitet.

När Kiruna kommun skulle "utbilda" sin utbildningsnämnd genom HBT-certifiering så skulle det kosta över en miljon! Och det här går folk med på för att vara PK och känna att man är en i gruppen s.a.s. Vidrigt!
Senast redigerad av 8711 2015-07-27 kl. 10:46.
Citera
2015-07-27, 11:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är ju ett "bra" sätt att pumpa företag och föreningar på pengar. Alla politiskt korrekta och grupptänkande människor kommer ju fler som skaffar det känna att det ska dom också ha. RFSL drar in otroliga summor på tramset. Dom tar ju flera hundra tusen för det här från företag och föreningar.

Otroligt vidrigt.
Helt rätt, detta handlar enbart om att med den vanliga skuldbeläggnings-taktiken skapa jobb åt alla pottklippta halvidioter som pluggat genusvetenskap på universitetet & inte kan få några riktiga jobb.

I Helsingborg har det pågått en intensiv kampanj för att hela kommunen skulle certifieras, men man tyckte det blev för dyrt med de 15 miljoner det skulle kosta att lära personalen att inte vara otrevlig mot bögar samt att säga "hen".

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...a-hbtq-planer/

Det festliga här är att efterhand som invandringskostnaderna skenar i höjden så har ju kommunerna mindre pengar till den här Musse Pigg-verksamheten.

Man kan se det som att två grenar av postmarxismen konkurrerar med varandra, mångkulturen står mot HBTQxyz-tramsandet & vi närmar oss ett läge där pengarna helt enkelt tar slut.
Citera
2015-07-27, 11:08
Medlem
Gameplayers avatar
Vissa skriver HBT-certifiering trots att det sedan länge heter HBTQ-certifiering. HBTQ har dock bytt namn till HBTQ+ där även plusset sägs ha en viktig betydelse. Jag föreslog att man kanske borde lägga till hela alfabetet till förkortningen för att helgardera sig mot alla läggningar som eventuellt kan tillkomma.
Citera
2015-07-27, 11:13
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Otroligt vidrigt.

http://www.rfsl.se/?p=5806

När hockeyklubben Kiruna skulle göra det här så kostade det flera hundra tusen, minst omkring 400.000:- och klubben höll på att gå under dels av den höga kostnaden och dels för att alla vettiga människor lämnade dom som sponsorer och publik! Så det är uppenbart att det handlar om pengar, både från RFSL att utnyttja frågan och från mottagaren som ofta är drivna och besatta homosexuella själva som vill delta i detta och tvingar på alla andra eländet till vilket pris som helst, spelar ingen roll om föreningen går i konkurs för man ska ändå göra det här

HBT-certifiering – en modefluga som kostar

http://www.allehanda.se/opinion/insa...uga-som-kostar

Även en massa politiska organisationer och kommunanställda deltar och tvingas delta i detta för mångmiljonkostnader som skattebetalarna får stå för utan att ha tillfrågats om man vill att ens pengar ska betalas till utsugare som gillar att pumpa folk på pengar och vara besatta av homosexualitet.

När Kiruna kommun skulle "utbilda" sin utbildningsnämnd genom HBT-certifiering så skulle det kosta över en miljon! Och det här går folk med på för att vara PK och känna att man är en i gruppen s.a.s. Vidrigt!

Du borde sända in ett brev till Uppdrag Granskning. Jag kände inte ens till att det rör sig om dessa summor. Något för UG att gräva mer i. 4000000 för en idrottsklubb för vad? HBTQ certifiering. Samma dumma jävlar som man kan sälja snö till på vintern
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-07-27 kl. 11:16.
Citera
2015-07-27, 11:23
Medlem
Tubleross avatar
Jodå, det har ju bla varit krav på HBTQ-certifierade kyrkor
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5872252

Undrar när det blir liknande krav på HBTQ-certifierade moskéer?!
Citera
2015-07-27, 11:33
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jodå, det har ju bla varit krav på HBTQ-certifierade kyrkor
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5872252

Undrar när det blir liknande krav på HBTQ-certifierade moskéer?!

Borde inte alla poliser, brandmän, vårdpersonal, m.fl. bära en symbol som visar att de utbildats/certifierats inom HBTQ? Tänk om det t.ex. brinner hos en HBTQ-person och brandmännen inte vet hur de ska bemöta hen på rätt sätt? Det finns behov av att fler viktiga samhällsinstanser certifieras. Krav borde kanske också ställas på alla privata butiker, företag, m.m?
Citera
2015-07-27, 12:41
Medlem
Hegamons avatar
Den här hbtq-certifieringen borde belysas kraftigt, jag liknar det vid bedrägeri. De som köper sådan trams behöver skaffa en skämskudde. Bara ett sätt att pumpa företag på pengar. Jag tänker nysta i den här hbtq-certifieringen. Eftersom jag tycker det är totalt oseriöst och ansvariga ska hängas ut. Också det som köper hbtq-certifiering för skattepengar.

HBTQ-certifiering ska ifrågasättas genom logik.
All PK ifrågasätts & motarbetas bäst genom att använda logik.
Citera
2015-07-27, 12:48
Medlem
CreepyCrawls avatar
Kan någon förklara för mig exakt vad HBTQ-certifieringen innebär? Lyssnade lite smått imorse när ordföranden för RFSL (tror jag det var) pratade lite om det här. Hon menade på att det var bra bl.a för företag som har någon sitter i en reception och möter kunder. Alltså, handlar det om att få folk att inte säga "Hej på dig bögjävel" eller "Du var mig en ful transa" när dom träffar nya människor? Isf kan jag med lätthet ta på mig uppgiften att utbilda personalen, jag gör det på en dag och för halva kostnaden.
Citera
2015-07-27, 13:01
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htknils
Läser på svt texttv att intresset för Hbtq-certifiering har ökat kraftigt. Vad i helvete! Trodde inte att det fanns utan bara var något man skämtade om.

I dagens Sverige kan man aldrig veta om det rör sig om ett skämt eller om det är på allvar.
Citera
2015-07-27, 13:03
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Kan någon förklara för mig exakt vad HBTQ-certifieringen innebär? Lyssnade lite smått imorse när ordföranden för RFSL (tror jag det var) pratade lite om det här. Hon menade på att det var bra bl.a för företag som har någon sitter i en reception och möter kunder. Alltså, handlar det om att få folk att inte säga "Hej på dig bögjävel" eller "Du var mig en ful transa" när dom träffar nya människor? Isf kan jag med lätthet ta på mig uppgiften att utbilda personalen, jag gör det på en dag och för halva kostnaden.

Jag vet inte, men den dag jag tågar in på något obskyrt kontor i kundsyfte och blir kallad "hen" eller dylikt annat trams av någon jävla godhetszombie så vänder jag på klacken illa kvickt och marscherar raka vägen hem. Ett företag som sysslar med sådant är uppenbarligen inte att ta seriöst och förtjänar således att hamna på min lilla svarta lista permanent.

Skulle det röra sig om någon slags kommunal eller statlig verksamhet så skulle de få höra ett par väl valda ord innan klackvändandet.

Fy fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in