2015-07-27, 13:07
Medlem
akehodells avatar
Det är väl den nya flugan efter ISO, Svanenmärkning, Bramiljöval m.m.
Brukar inte betyda ett skit men de tror det säljer mer eller ser bra ut i annonser och dokument.
I USA har de ett bra uttryck, snakeoil, kostar mycket men gör ingen nytta.
Citera
2015-07-27, 13:10
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
I dagens Sverige kan man aldrig veta om det rör sig om ett skämt eller om det är på allvar.

Allt i Sverige är ett skämt som verkar vara författat av Kafka eller Ionescu.
Det är bara att skratta åt eländet och ha så roligt som möjligt på vägen mot katastrofen.
Citera
2015-07-27, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Kan någon förklara för mig exakt vad HBTQ-certifieringen innebär? Lyssnade lite smått imorse när ordföranden för RFSL (tror jag det var) pratade lite om det här. Hon menade på att det var bra bl.a för företag som har någon sitter i en reception och möter kunder. Alltså, handlar det om att få folk att inte säga "Hej på dig bögjävel" eller "Du var mig en ful transa" när dom träffar nya människor? Isf kan jag med lätthet ta på mig uppgiften att utbilda personalen, jag gör det på en dag och för halva kostnaden.

Det är en kurs gjord i syfte att bredda en identitetspolitisk entitets position i samhället och påtvinga majoriteten en minoritets tankesätt och normalisera ett beteende som tidigare varit exklusivt för minoriteten. Normaliseringen är central men det underliggande syftet är att tillskansa sig en politisk position som är oantastlig och moralisk riktigt över majoriteten där denna förvrids till att vara hädisk och ond.

För den oinvigde så handlar det hela om att äldre män skall få tillfälle att knulla små osäkra pojkar. Inte mer, inte mindre. Rörelsen genomgår för tillfället sin guldålder där en hel generation av småpojkar (och för den delen flickor som är de stora förlorarna) fostras i analsex, fisting, spermasväljning och förnedrande lekar allt i syfte för en minoritet att ha kontroll över en majoritet.

Det handlar om kontroll. Det handlar om fantasier. Det handlar om sex. Inget mer.

Ren vänster helt enkelt.

Pedofillobbyn i RFSL är med hela tiden också men jobbar mycket klokar nu än förr men når sina mål ändå. Särrättigheter för mäns sexuella behov av småpojkar kommer sakta men säkert. Flickor ramlar med på det hela men är inte alls det tilltänka målet, dessa hamnar dock i positionen helt utan rättigheter.

Så om vi ska summera det så handlar det om minoritetens rättighet att knulla ditt barn.

Som en betydligt yngre vän berättade: "När vi var 12 så fick vi lära oss i skola att analsex var nyttigt och hur vi undvek att få sperma i ögonen".

Tur man inte är moralens väktare iaf, då hade man helt brutit ihop.
Senast redigerad av QARevenge 2015-07-27 kl. 13:35.
Citera
2015-07-27, 13:33
Medlem
Utsugar-kuksugare som plundrar varenda statlig och kommunal organisation på resurser.
Citera
2015-07-27, 13:52
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge

Pedofillobbyn i RFSL är med hela tiden också men jobbar mycket klokar nu än förr men når sina mål ändå. Särrättigheter för mäns sexuella behov av småpojkar kommer sakta men säkert. .

Kan du ge ett exempel på dessa krav, har du länk eller något, eller rör dig om en profetia från din sida?
Citera
2015-07-27, 14:49
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Priser: HBT-certifiering

En hbt-certifiering för en grupp med 25 personer kostar ca 100.000:-. Kontakta oss för ett prisförslag för just din verksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Vissa skriver HBT-certifiering trots att det sedan länge heter HBTQ-certifiering. HBTQ har dock bytt namn till HBTQ+ där även plusset sägs ha en viktig betydelse. Jag föreslog att man kanske borde lägga till hela alfabetet till förkortningen för att helgardera sig mot alla läggningar som eventuellt kan tillkomma.

Här står det Hbt-certifiering och skojarföretaget bakom heter RFSL.
http://www.rfsl.se/?p=4960

6-8 månader av hjärntvätt sedan blir arbetsplatsen HBT*-certifierad.
Om arbetsplatsen uppfyller detta:

1 Deltagare ska ha tillräcklig kompetens om HBTQ-frågor.
2 Arbetsplatsen ska aktivt och kontinuerligt arbeta för att inkludera HBTQ-personer.
3 På arbetsplatsen ska man bete sig korrekt mot HBTQ-personer.
4 Sen var det lite regler om styrdokument om HBTQ-frågan etc.

Det här är horribelt:
Citat:
Certifikatet är giltigt i tre år. Därefter görs ett förstärkt uppföljande, så kallad "omcertifiering" för förnyelse av certifikatet i ytterligare tre år.

Vilka svin. Snacka om att lura företag och myndigheter på pengar.

* HBT, HBTQ, HBTQ+ what ever.... HBTQ+IQ49 =
Senast redigerad av Hegamon 2015-07-27 kl. 15:23.
Citera
2015-07-27, 15:07
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det är en kurs gjord i syfte att bredda en identitetspolitisk entitets position i samhället och påtvinga majoriteten en minoritets tankesätt och normalisera ett beteende som tidigare varit exklusivt för minoriteten. Normaliseringen är central men det underliggande syftet är att tillskansa sig en politisk position som är oantastlig och moralisk riktigt över majoriteten där denna förvrids till att vara hädisk och ond.

För den oinvigde så handlar det hela om att äldre män skall få tillfälle att knulla små osäkra pojkar. Inte mer, inte mindre. Rörelsen genomgår för tillfället sin guldålder där en hel generation av småpojkar (och för den delen flickor som är de stora förlorarna) fostras i analsex, fisting, spermasväljning och förnedrande lekar allt i syfte för en minoritet att ha kontroll över en majoritet.

Det handlar om kontroll. Det handlar om fantasier. Det handlar om sex. Inget mer.

Ren vänster helt enkelt.

Pedofillobbyn i RFSL är med hela tiden också men jobbar mycket klokar nu än förr men når sina mål ändå. Särrättigheter för mäns sexuella behov av småpojkar kommer sakta men säkert. Flickor ramlar med på det hela men är inte alls det tilltänka målet, dessa hamnar dock i positionen helt utan rättigheter.

Så om vi ska summera det så handlar det om minoritetens rättighet att knulla ditt barn.

Som en betydligt yngre vän berättade: "När vi var 12 så fick vi lära oss i skola att analsex var nyttigt och hur vi undvek att få sperma i ögonen".

Tur man inte är moralens väktare iaf, då hade man helt brutit ihop.

Den fetade delen måste du ju berätta mer om! Var? vilken skola? När?
Jag är fullständigt medveten om att sexualundervisningen är under all kritik, men att det kan vara såhär illa trodde jag inte.
Citera
2015-07-27, 15:43
Medlem
Helt vansinnigt tamefan! Och att företag köper skiten är ju ännu mer vansinne.. Så dom kan ge sig själv en klapp på axeln och gå runt med en gloria på huvudet för att dom är så himla goda

Citat:
1 Deltagare ska ha tillräcklig kompetens om HBTQ-frågor.
2 Arbetsplatsen ska aktivt och kontinuerligt arbeta för att inkludera HBTQ-personer.
3 På arbetsplatsen ska man bete sig korrekt mot HBTQ-personer.

1. Varför? Är det inte HBTQ personers ansvar att vara insatt i deras frågor och föra sin egen talan?
2. Jaha så dom ska särbehandlas?
3. Ska man inte bete sig korrekt mot ALLA som jobbar på ett företag? Eller måste man bete på annat sätt runt HBTQ personer?

Trodde HBTQ personer ville att dom skulle behandlas som alla andra och inte behandlas annorlunda och nu helt plötsligt så ska dom behandlas annorlunda!?!?
Citera
2015-07-27, 16:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSOMN
Trodde HBTQ personer ville att dom skulle behandlas som alla andra och inte behandlas annorlunda och nu helt plötsligt så ska dom behandlas annorlunda!?!?

Jo, alldagliga homosexuella vill leva ett lugnt liv där dom kan behandlas som vem som helst, eftersom man inte är ute efter att synas och höras varav det normalt inte är något som märks i vardagen. Skilj på homolobbyn och den enskilda som är homosexuell så förstår du vad jag menar. Vad nästan alla har problem med är homolobbyn.

Även dom homosexuella själva har ofta problem med homolobbyn eftersom det är en så tydligt vänsterextrem rörelse idag, att det är ständiga kravmaskiner om allt möjligt, att det dras in andra frågor som "feminism" och "antirasism" som inte hör till saken och att man inte vill spöka ut sig eller sexualisera sig offentligt. Jag vet en hel del homosexuella som inte längre deltar i pride och liknande jippon. Man har helt enkelt tröttnat på homolobbyn, man vill inte vara en del av homolobbyn eller representeras av allehanda vidriga organisationer.

Homolobbyn hämmar och förstör för den vanliga enskilda homosexuella personen som inte vill göra väsen av sig eller vara kravmaskiner.
Senast redigerad av 8711 2015-07-27 kl. 17:02.
Citera
2015-07-27, 17:06
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson skrev det bra 2013:

Citat:
"Det betyder inte heller att jag uppskattar Jonas Gardells billiga böghumor. Tvärtom, hade jag varit homosexuell hade jag förmodligen aldrig tillåtit en sådan typ agera självutnämnd representant för mig. Snarare hade han och det han representerar hållit mig kvar i den berömda garderoben livet ut. Jag tror för övrigt att det är viktigt att betona just detta, att de flesta homosexuella inte är som de smaklösa figurerna i Prideparaden.

Åtminstone inbillar jag mig att de flesta homosexuella lever tämligen normala Svenssonliv."

http://www.expressen.se/nyheter/expr...pp-pa-gardell/

Bra skrivet.
Citera
2015-07-27, 17:24
Dagsfärskt!

http://www.svd.se/transpersoners-rat...olm-pride-2015

Särbehandlingen går vidare, Hans Linde (V) skriker sig hes om särrättigheter för transpersoner.

Måste var underbart att vara transa idag, för evigt identitetsassocierad med vänstern. Grattis till ett politiskt stigmatiserat liv.
Citera
2015-07-27, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Den fetade delen måste du ju berätta mer om! Var? vilken skola? När?
Jag är fullständigt medveten om att sexualundervisningen är under all kritik, men att det kan vara såhär illa trodde jag inte.

Göteborg, skolan vet jag faktiskt inte, några år sedan. Frågan är dock om det är feminismen som drivit fram dessa åsikter och läroämnen eller om det är gemene man som ser det som en bra ursäkt att få utnyttja sin position. Kan väl säga att vänstern har orsakat fler våldtäkter och smärta än vad porren någonsin har gjort. När lärare står rakt upp och ned och berättar för barnen det normala i att ha analsex och att sex mellan samma kön skall uppmuntras så blir jag rätt rädd. Det är inget man behöver lära sig i 12 årsåldern utan något man får välja själva. Hyckleri.

Vet dessutom om flera anrika gymnasieskolor som fått feministisk inriktning där de manliga lärarna regelbundet satte på tjejerna (och skröt om det öppet), även det rätt nyligen och vad jag vet så pågår det fortfarande. Går inte ut med namn då jag har vänner som jobbar där fortfarande och är "mitt i det" så att säga. Vad jag minns så var det inte så man jobbade till sig ett betyg när jag gick i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in