Citat:
Om det är den synen du har på dig själv borde du nog jobba lite mer på din självkänsla.
Citat:
Jasså så det handlar inte om att de ständigt präglas av medias och alla patriarkat som ständigt klankar ner på just feminism. Precis som du beskrev här ovanför är även många kvinnor beroende av det motsatta könets acceptans.
Citat:
Jag bryr mig inte ett piss om privilegierna. Om en kille som är fysiskt lika stark som mig hade slått mig hade jag inte betraktat det som fel bara för att han slog en tjej. Jag hade däremot tyckt det varit fel om en kille som varit fysiskt överlägsen mig slagit mig, men inte mer fel än om han hade slagit en underlägsen kille. Hänger du med? Sanningen är den att kvinnors privilegium försvinner med feminismen. Med feminismen så har en del män sett att kvinnor är inga svaga individer, dom är inga "offer". Det är en hemlighet som kvinnor inte vill skall komma ut.
Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.
Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.
Citat:
Är väl precis lika tragiskt att män och kvinnor blir misshandlade. Skillnaden är att när en man blir misshandlad av sin partner är det för att partnern är mentalt instabil, när en kvinna däremot blir misshandlad är det år av gamla traditioner och kulturer som sitter kvar. Det är bara att jämföra utomlands där det finns en rent av genomkass kvinnosyn (vilket du måste hålla med om ellerhur?). Det är samma typ av maktposition som männen har bara mindre extremt, år av samma normer som fortfarande existerar i dagens samhälle. Varför skulle annars antalet våldtäcktsoffer, våldskadade i hemmet osv. vara just kvinnor? Varför skulle man tycka synd om kvinnor som hela tiden blir misshandlade av sina partners när dom själva har satt sig i den positionen? Varför ställa upp överhuvudtaget för kvinnor när det enda dom erbjuder är chansen för att få lite fitta eller att få sin existens högre värderad som man efter hur mycket man offrar sig för kvinnor?
Citat:
Jag tror inte du inser vilken makt kvinnor har över männen. Det är en padoras box som har blivit öppnad för männen. En box som ingen kvinna vill ha öppnad.
Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?
Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?
Jag vill ha samma förutsättningar som en man, jag vill bli betraktad med samma respekt som en man. Att det innebär att jag får köpa mina egna drinkar på krogen? Det gör jag isåfall mer än gärna med tanke på vad jag får i gengäld.
Jag orkade tyvärr inte se din video men den var säkert jätte söt.