2015-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Hur menar du att en man skall kunna stå upp för sig själv när mannens värde, existens ligger i kvinnans ögon?
Om det är den synen du har på dig själv borde du nog jobba lite mer på din självkänsla.
Citat:
Du har inte tänkt på varför det är fler och fler kvinnor som ställer sig bakom männen? Som arbetar aktivt mot feminism? Jag pratar om MRA, AVFM och diverse organisationer som pratar om mäns rättigheter?
Jasså så det handlar inte om att de ständigt präglas av medias och alla patriarkat som ständigt klankar ner på just feminism. Precis som du beskrev här ovanför är även många kvinnor beroende av det motsatta könets acceptans.

Citat:
Sanningen är den att kvinnors privilegium försvinner med feminismen. Med feminismen så har en del män sett att kvinnor är inga svaga individer, dom är inga "offer". Det är en hemlighet som kvinnor inte vill skall komma ut.

Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.
Jag bryr mig inte ett piss om privilegierna. Om en kille som är fysiskt lika stark som mig hade slått mig hade jag inte betraktat det som fel bara för att han slog en tjej. Jag hade däremot tyckt det varit fel om en kille som varit fysiskt överlägsen mig slagit mig, men inte mer fel än om han hade slagit en underlägsen kille. Hänger du med?

Citat:
Varför skulle man tycka synd om kvinnor som hela tiden blir misshandlade av sina partners när dom själva har satt sig i den positionen? Varför ställa upp överhuvudtaget för kvinnor när det enda dom erbjuder är chansen för att få lite fitta eller att få sin existens högre värderad som man efter hur mycket man offrar sig för kvinnor?
Är väl precis lika tragiskt att män och kvinnor blir misshandlade. Skillnaden är att när en man blir misshandlad av sin partner är det för att partnern är mentalt instabil, när en kvinna däremot blir misshandlad är det år av gamla traditioner och kulturer som sitter kvar. Det är bara att jämföra utomlands där det finns en rent av genomkass kvinnosyn (vilket du måste hålla med om ellerhur?). Det är samma typ av maktposition som männen har bara mindre extremt, år av samma normer som fortfarande existerar i dagens samhälle. Varför skulle annars antalet våldtäcktsoffer, våldskadade i hemmet osv. vara just kvinnor?

Citat:
Jag tror inte du inser vilken makt kvinnor har över männen. Det är en padoras box som har blivit öppnad för männen. En box som ingen kvinna vill ha öppnad.

Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?

Jag vill ha samma förutsättningar som en man, jag vill bli betraktad med samma respekt som en man. Att det innebär att jag får köpa mina egna drinkar på krogen? Det gör jag isåfall mer än gärna med tanke på vad jag får i gengäld.

Jag orkade tyvärr inte se din video men den var säkert jätte söt.
Citera
2015-07-29, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, det är inte komiskt. Det är för övrigt komiskt att någon "har bra koll på Zara Larsson" och inget annat.
För att ha rätt till att "hata" henne så mycket som du verkar göra tycker jag du borde ha lite bättre koll på henne iallafall.

Citat:
Jag tror säkert Zara Larsson är "emot machokulturen". På samma sätt som Sanna Lundell är det. Gift med Mikael Persbrandt.

Eller Emma Watson. Hon är också "emot macho". Hon lever ju också som hon lär: http://sp.imgci.com/PICTURES/CMS/34600/34679.2.jpg
Att vara emot macho innebär inte att utesluta män med sexpack och som ser ut som idealmannen? Att vara machokulturen innebär så mycket mer än utseende.

Citat:
Då bör de byta kompisar.
Så vi ska bara utesluta personer i samhället som inte passar din tes? Bra debattör det där.

Citat:
De som smutskastar män är feminister.

Klagar man på nånting alls så är man en vit kränkt man.

Enligt feminister så ska män tåla att höra hur mycket skit som helst.

Vi skall alltså vara macho.

VAD BABBLAR DU OM?

Vad är det med er feminister och era lögner, halmgubbar och totala oförmåga att läsa skriven text? Ens text ni själva skrivit?

Ja. Feminister jämför mig med Talibaner så jag tycker det är en utmärkt jämförelse. Feminism som ideologi står mycket närmre nazismen än vad vi liberala män står wahhabism.
Att vara feminist innebär inte att rösta på FI (eller vänster överhuvudtaget), det innebär inte att vara för könskvotering och det innebär inte att man hatar män. Är alla sverigedemokrater nazister också eller? Snälla ta dig ur ditt trångsynta hål.

Citat:
Jämställdhet? Nej, TVÅNG: https://archive.is/FATvG
Föräldraförsäkringen, ska delas upp beroende på varje familjs situation inte enligt en politiskmall. Det där är FIs politik inte feminism.

Citat:
Du vet att hon är 17 år va?

Det är fortfarande du som hänger på en tråd med hennes namn i titlen. Och nej jag håller inte med om allt hon säger, vilket man inte behöver göra för att kalla sig själv feminist.

Citat:
Därför att de är förvirrade och lättpåverkade av grupptryck från ideologiskt likasinnade.
Så det ska inte få göra det om de vill? Värst vad liberal du var då.

Citat:
Varför lägger de inte upp bilder på sin mjälliga hårbotten eller knävecket?
Därför det är lika tabu för män och kvinnor att ha mjäll, medan normen säger att kvinnor inte får ha ett hårstrå annat än ögonbryn och hår.
Liberalism innebär frihet och respekt för individen. [/quote]
Ja så varför skulle de inte få lägga upp bilder på sina armhålor?

Citat:
Feminism innebär förtryck och att tvinga in i samma mall.
Din version av feminism ja, inte min.

Citat:
Så om 100% av allt våld drabbar män och 0% drabbar kvinnor så är det fortfarande kvinnoförtryck!
Var drar du denna slutsatsen?
Citera
2015-07-29, 01:37
Medlem
Citat:
Lägger mig inte i resten av diskussionen, men om det är nån som anser att kvinnor är svaga offer så är det feministerna;

Kvinnor kan inte göra karriär, måste kvoteras.

Kvinnor kan inte ens jobba utan att få psykiska besvär, måste curlas.

Kvinnor kan inte komma överens med sin man om föräldraledighet, staten måste gripa in.

Kvinnor kan inte hantera ekonomi, kronofogden måste ha särskilda program för att hjälpa kvinnor.

Etc...
Kan du sluta generalisera alla feministers tack.
Citera
2015-07-29, 01:47
Medlem
Citat:
Så skulle man kunna argumentera för att det kan vara ja. Men så är det inte, eftersom det aldrig någonsin satsas på män hur underrepresenterade de än är.

Det finns massor av riktade satsningar ENBART till kvinnor. Det finns nästan INGA satsningar riktade till män!

Hur många program finns det för att hjälpa pojkar i Afrika att utbilda sig?

Tror du att pojkar i Afrika glider fram på en räkmacka och alla skaffar sig en Master-utbildning, så de behöver ingen hjälp?
Män är inte lika utsatta som kvinnor, även om de lever i rent sagt förjävliga förhållande är det alltid kvinnorna som drabbas värst av fattigdom. Att det skulle satsan på enbart män i Afrika är rent ut sagt absurt eftersom de redan har bättre förutsättningar än kvinnorna.
http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/fattigdom-drabbar-alltid-kvinnor-varst/
Citera
2015-07-29, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Zara Larsson är helt jävla dum i huvudet och borde sluta få uppmärksamhet. Hon skrev att manshat inte skadar någon. Att det är okej att hata män. Att hon hatar machokulturen. Och så är folk förvånade att hon får hatbrev? Massidioti? Om någon hade skrivit så fast om kvinnor hade denne personen med 100% säkerhet få fängelse eller miljonbelopp i skadestånd.

Zara är en hemsk människa som sprider hat. Vi behöver inte mer hat i världen. Hon hjälper ingen, hon förvärrar situationen för alla. Hon är en korkad 17-åring som tror sig veta allt om världen, fast hon bara är ett praktexempel på hur anti-rasister (eller anti-vita) lyckas hjärntvätta ungdomar att det är fel att vara vit, white guilt.

Citat Zara Larsson: "Jag har aldrig påstått att manshat är bra eller lösningen på livets alla gåtor, bara jämfört konsekvenserna som manshat respektive kvinnohat får. Typiska smart asses som ba ”stopp och belägg! Allt hat är dåligt”. Ja obvioulsy? Men sluta säg att manshat och kvinnohat får liknande konsekvenser, för det är inte ens i närheten."
Citera
2015-07-29, 04:22
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulb4352
Om det är den synen du har på dig själv borde du nog jobba lite mer på din självkänsla.

Jag har inte den synen längre på mig själv. Jag är fri. Vilket inte kan sägas av den extrema majoriteten utav männen där ute som mer än gärna går kvinnors ärenden. Ju bättre dom gör det ju mer hyllas dom. Och mer manliga känner dom sig. Hur kan man känna sig stolt som man för att alltid vara redo för kvinnans lust och behag? Hur kan det vara manligt att sluta leva för sig själv och istället leva för kvinnan.
Citat:
Jasså så det handlar inte om att de ständigt präglas av medias och alla patriarkat som ständigt klankar ner på just feminism. Precis som du beskrev här ovanför är även många kvinnor beroende av det motsatta könets acceptans.

Klart, hur skall man annars kunna leva genom, och av männen? Feminismen som den har blivit är det värsta som har hänt majoriteten utav kvinnorna i västvärlden. Utan feminismen så hade jag inte insett att männen är enbart där för kvinnorna. Inte tvärtom. Så tack för att ni satte mig fri.

Citat:
Jag bryr mig inte ett piss om privilegierna. Om en kille som är fysiskt lika stark som mig hade slått mig hade jag inte betraktat det som fel bara för att han slog en tjej. Jag hade däremot tyckt det varit fel om en kille som varit fysiskt överlägsen mig slagit mig, men inte mer fel än om han hade slagit en underlägsen kille. Hänger du med?

Du tycker det ser ut så i samhället? Pojkar blir indoktrinerade av att aldrig höja handen mot en flicka, gör flickorna något dumt så är det andras fel. Märk väl, man nämner inte människa utan man menar klart och tydligt att en kvinna skall inte utövas något våld på eller läggas något ansvar på. Kvinnor är "sköra ting" som måste "vårdas och respekteras".

En fråga: Tycker du att en kille som är hälften så stor som mannen han attackerar förtjänar stryk av samma mynt av den stora killen?

Du skriver att du bryr dig inte ett piss om privilegierna som kommer med att vara kvinna....... se mitt svar nedan till ditt kommande stycke.
Citat:
Är väl precis lika tragiskt att män och kvinnor blir misshandlade. Skillnaden är att när en man blir misshandlad av sin partner är det för att partnern är mentalt instabil, när en kvinna däremot blir misshandlad är det år av gamla traditioner och kulturer som sitter kvar. Det är bara att jämföra utomlands där det finns en rent av genomkass kvinnosyn (vilket du måste hålla med om ellerhur?). Det är samma typ av maktposition som männen har bara mindre extremt, år av samma normer som fortfarande existerar i dagens samhälle. Varför skulle annars antalet våldtäcktsoffer, våldskadade i hemmet osv. vara just kvinnor?

Det är tragiskt att män och kvinnor bli misshandlade, MEN!

Och nu kommer alla dessa ursäkter... När en kvinna gör någon illa som mot en man t ex så mår hon inte bra. Hon är inte frisk, hon behöver hjälp. Det är samhällets fel, det är strukturer, det är inte hennes fel att hon handlar som hon gör.
Varför ni mer än gärna försvarar dessa kvinnors handlingar med dessa irrationella argument är för att kvinnan visar att kvinnor är som män. Att dom är kapabla att fysiskt skada män som män kan göra mot kvinnor. Eran bild som sköra varelser krossas. Och det får ju inte komma ut till männen. För då kommer männen att behandla er annorlunda, och det vill ni inte. Sen att du även förringar att män inte kan vara offer för en kvinna visar bara att män inte ses som människor, utan som objekt.

Självklart när en man slår så är det traditioner och kulturer. Han kan absolut inte vara sjuk, eller mentalt instabil, det var inte någon annan som påverkade honom när han slog kvinnan. Absolut inte.

Du bryr dig inte ett piss om privilegium av att vara kvinna säger du? Ändå gör du skillnad på vilket kön förövaren har och det bestämmer om det är "friskt" eller inte.

Kass kvinnosyn i utlandet? Många olika kulturer och normer därute. Vill du precisera eller gäller detta alla länder utanför Sverige? Fast det behöver du inte precisera, det är en illusion att männen har makten. Varför stå i fronten och riskera att ta all skit och ansvar och allt jobb när man så fint kan stå bakom och skörda frukterna? Du vet, bakom varje framgångsrik man står en kvinna......

Citat:
Jag vill ha samma förutsättningar som en man, jag vill bli betraktad med samma respekt som en man. Att det innebär att jag får köpa mina egna drinkar på krogen? Det gör jag isåfall mer än gärna med tanke på vad jag får i gengäld.

Du vill ha samma förutsättningar ja, men inte skyldigheterna det bär med sig. Ett exempel som är väldigt talande: En del kvinnor vill mer än gärna vara ambulansförare. Bara det att männen måste bära den tyngsta sidan av båren för att sedan bli sjukpensionär pga att ryggen inte höll. Innan kunde han rotera med sin andra manliga ambulansförare och dela upp det tunga arbetet. Hade han bett kvinnan att bära den tyngre delen av båren så hade han väl varit en kvinnohatare eller en person som ser ner på kvinnor som beordrar henne att lyfta tunga saker. För inte kan man kräva av en kvinna att träna upp muskulaturen så hon kan göra dessa tunga lyft?

Citat:
Jag orkade tyvärr inte se din video men den var säkert jätte söt.
Inget ovanligt svar. Ni vill ju inte ens erkänna att eran offermentalitet enbart är ett spel för att männen inte ska kunna kräva ansvar utav er.
Citera
2015-07-29, 04:38
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville-Viking
Märks att hon bara är 17 år. Viktigt budskap dock.

Äh, hon är ju så barnslig och så imbecillt omogen, att det är synd om henne. Hela hennes sommarprat började med hat, och fortsatte med hat ända tills den mesige producenten tackade och bockade för hennes verbala gallspya.

Summa sumarum
: Zara Larsson har gett det psykotiska hatet ett ansikte.
Citera
2015-07-29, 04:40
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Men att skylla på att det endast är kvinnornas jobb funkar inte in längden, som sagt båda parter måste hjälpas åt. Jag väljer inte att se på män som små hundvalpar som slickar kvinnornas röv för att få i sig lite fitta, även om jag är fullt medveten om att många killar fungerar så.

Lycka till med att få kvinnor att inte uppmuntra machokulturen. "Jag väljer att inte se" det verkar något typiskt drag av feminister. Är det måhända någon form av självförsvar så att eran syn på världen inte raseras?
Citera
2015-07-29, 04:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, hon är ju så barnslig och så imbecillt omogen, att det är synd om henne. Hela hennes sommarprat började med hat, och fortsatte med hat ända tills den mesige producenten tackade och bockade för hennes verbala gallspya.

Summa sumarum
: Zara Larsson har gett det psykotiska hatet ett ansikte.

Jag tror att man kommer att komma ihåg Zara som "radikalfeministen" först, Zara "artisten" i andrahand.

Jag tror hon vill ha det tvärtom. Att hon skall vara Artisten Zara när man tänker på henne och inte radikalfeministen Zara.

Jag väntar med spänning på hennes hamsterhjuls förklaring till varför hon inte blir sedd som artisten Zara utan bara radikalfeministen Zara i framtiden.
Citera
2015-07-29, 09:25
Medlem
Celenos avatar
Citat:
För att ha rätt till att "hata" henne så mycket som du verkar göra tycker jag du borde ha lite bättre koll på henne iallafall.
Hata henne? Citera mitt "hat" mot Zara Larsson.
Citat:
Att vara emot macho innebär inte att utesluta män med sexpack och som ser ut som idealmannen? Att vara machokulturen innebär så mycket mer än utseende.
Mycket ord utan substans från dig.

Så Mikael Persbrandt är en myskille? En riktig teddybjörn?

Den här feministen skrev strax efter dig:
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Ryck tag i era hårlösa ballar och ägna er mer åt att leta rabattkuponger istället.
Vad verkar den feministen tycka om män som inte är macho?
Citat:
Så vi ska bara utesluta personer i samhället som inte passar din tes? Bra debattör det där.
Jag vet inte vad du påstår men om man mår dåligt av sin umgängeskrets så bör man absolut byta kompisar.
Citat:
Att vara feminist innebär inte att rösta på FI (eller vänster överhuvudtaget), det innebär inte att vara för könskvotering och det innebär inte att man hatar män. Är alla sverigedemokrater nazister också eller? Snälla ta dig ur ditt trångsynta hål.
"Snälla ta dig ur ditt trångsynta hål" säger feministen.

Alla män är Talibaner, säger feministen.

Det är svenska mäns fel att kvinnor får missväxt i Sudan, säger feministen samtidigt som hon begår miljöbrott.

"För att citera Zara Larsson": Man måste generalisera för att se strukturer.

Feminism är fascism och feminister är fascister.
Citat:
Föräldraförsäkringen, ska delas upp beroende på varje familjs situation inte enligt en politiskmall. Det där är FIs politik inte feminism.
Nej, det är snart samtliga partiers politik, på grund av lobbying från feminister. Feminister inte från FI utan från Twitter och Aftonbladet.
Citat:
Så det ska inte få göra det om de vill? Värst vad liberal du var då.
Eh, jo?
Citat:
Därför det är lika tabu för män och kvinnor att ha mjäll, medan normen säger att kvinnor inte får ha ett hårstrå annat än ögonbryn och hår.
Nej, det är inte därför.

Det är tex tabu för män att visa snoppen offentligt. Hade Tove Lo haft en snopp och gjort en Las Vegas så hade hon blivit arresterad.

Ja, de flesta män som visar snoppen offentligt löper stor risk att bli arresterade.

Men jag ser ingen #freethewillie
Citat:
Ja så varför skulle de inte få lägga upp bilder på sina armhålor?
Är du full fortfarande?
Citat:
Din version av feminism ja, inte min.
Nej, den rådande formen av feminism.
Citat:
Var drar du denna slutsatsen?
AV DITT SVAR PÅ MIN FRÅGA.
Citera
2015-07-29, 09:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Män är inte lika utsatta som kvinnor, även om de lever i rent sagt förjävliga förhållande är det alltid kvinnorna som drabbas värst av fattigdom.
Enligt feminister så drabbas kvinnor värst av allting.

När män blir sprängda i köttstycken när de tvingats ut i krig? Kvinnor drabbas värst!

Women have always been the primary victims of war. Women lose their husbands, their fathers, their sons in combat. Women often have to flee from the only homes they have ever known. Women are often the refugees from conflict and sometimes, more frequently in today’s warfare, victims. Women are often left with the responsibility, alone, of raising the children. - Hillary Clinton
Citat:
Att det skulle satsan på enbart män i Afrika är rent ut sagt absurt eftersom de redan har bättre förutsättningar än kvinnorna.
DÄRFÖR SKA MAN GIVETVIS SATSA PÅ FOLK SOM HAR DET SVÅRT OAVSETT KÖN!

Att du inte ens tänkte tanken att det är möjligt visar ju vilken fascist du är.
Citat:
http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/fattigdom-drabbar-alltid-kvinnor-varst/
Jenny Strömstedt tycker till.

Zara Larsson håller säkert med.
Citera
2015-07-29, 09:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Svara gärna med #NotAllFeminists så vi får skratta lite.
Citat:
Kan du sluta generalisera alla feministers tack.

Du är verkligen klockren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in