Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Hur menar du att en man skall kunna stå upp för sig själv när mannens värde, existens ligger i kvinnans ögon?
Va? Nu vet inte jag hur mycket du låter din snopp styra dig, men jag hade då aldrig låtit kvinnors syn på mig styra mitt värde.
Och om det vore så att män styr sig efter kvinnor så skulle inte någon kvinnomisshandel finnas. Tror inte någon gillar att bli misshandlad.
Den här "tesen" du har är nästan skrattretande, låter nästan lika dumt som "män starka nutida grottmän ugh män lever efter biologi"
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Sanningen är den att kvinnors privilegium försvinner med feminismen. Med feminismen så har en del män sett att kvinnor är inga svaga individer, dom är inga "offer". Det är en hemlighet som kvinnor inte vill skall komma ut.
Så om vissa män inte vet om att kvinnor är svaga så är de snälla mot dem, men när de vet att de inte är svaga ger det rätt att angripa dem för att de är "jämställda"? Hur fungerar det? Det låter ju nästan lika dumt som argumentet "Om det ska var jämställt så ska jag få slå en kvinna på käften" som man hör från 14-åriga pojkar på CS-forum.
Så kvinnor är priviligerade så länge de inte vet att de har värde, för då börjar de att inkräkta på männens makt och då ska de stoppas? Förstår jag dig rätt? Vet att du kommer säga nej, men det låter verkligen som det är det du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.
Vänta, kvinnor avskyr feminism för att de är priviligerade och inte vill att andra ska pusha för att de ska få göra precis hur de vill?
De vill vara offer? Låter ju som ett alldeles utmärkt mantra "var glad i att vara ett offer".
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Färre giftermål t ex i USA.
Vad har det här med jämställdhet att göra? De ville inte gifta sig, så de gifte sig inte. Religion försvinner i en ökad takt, och det är bara bra.
Det här är även Sverige. Om du börjar dra in andra länder så kan ju vi börja prata om Namibia gällande behovet av feminism.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Vi ser fler och fler män som inte skulle hjälpa en kvinna i nöd. För ett antal år sedan så vore det otänkbart om en man inte gick in i ett brinnande hus för att rädda en kvinna.
En man ser en kvinna som blir våldtagen, han går vidare som att ingenting har hänt. Varför hjälpa kvinnan, när hon själv inte skulle hjälpa mannen om han var i en omvänd situation? Vi är väl jämställda?
Källa på det, tack. "fler och fler" känns en opinion man bildar efter ha sett ett par bilder/videos från 9Gag.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Varför skulle man tycka synd om kvinnor som hela tiden blir misshandlade av sina partners när dom själva har satt sig i den positionen?
Ja, för det är ju helt plötsligt deras eget fel när de får höra att de inte ska erkänna sin roll i samhället som offer. Låter bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Jag tror inte du inser vilken makt kvinnor har över männen. Det är en padoras box som har blivit öppnad för männen. En box som ingen kvinna vill ha öppnad.
Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?
Här trodde jag att ett mycket stort argument mot feminism var att kvinnor leker offer, säger att de lever under ett förtryck som inte finns och inte ska kunna ta på sig sin offerkofta och skylla på män. Men om de perpetuellt är offer i dagsläget så borde väl feminismen gör det motsatta och ta bort det argumentet? Det är i alla fall det du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
För 20 år sedan så hade en man sprungit till platsen och dragit undan Ana. Idag, hade mannen slagit henne på käften. Med rätta.
Den där videon argumenterar med petitessen att den ena intervjun förklarades med "fear" och den andra med "rage" och tar upp det som någon sorts poäng att hon sa att hon var helt ensam flera gånger. Om det hade funnits en annan man på plats så har du nog helt rätt, det hade säkert fortfarande hänt att mannan hade dragit bort henne. Men nu var hon själv. Killen på cykeln kanske inte hade gjort något alls, för det fanns en annan man i närheten.
Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte ens varför du postar den här videon.
Det är inte en visning på ett destruktiva beteende i den kvinnliga könsrollen. Hon var helt själv, pumpande med adrenalin, livrädd och arg. Hon blev "attackerad" av någon och skyddade sig. Ska detta jämföras med situationen då en man slår en kvinna i hemmet? Han var arg, så han får slå kvinnan? För kvinnan fick slå mannen som skrämmer henne till livet?
Dock håller jag med om att kvinnor också har våld i sig. Precis som män. Jag tror inte det är någon direkt skillnad mellan vad en man kontra kvinna är kapabla till, bara att den andra utövar den annorlunda baserat på sin överordnade styrka.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Med feminismen så blir det svårare och svårare att spela svag/offer
Usch vad hemskt att det inte kan fortsätta i samhället att kvinnor är svaga offer som inte ska ta plats i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Skiter du hallontårtor?
Uppenbarligen inte, för kvinnor är ju offer. Offer är gråa och tråkiga och håller sig undan.