2015-07-28, 01:58
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulb4352
Jag väljer ju dock att tro att både män och kvinnor kan stå upp för sig själva som individer och sammarbeta tillsammans för ett jämställd samhälle

Hur menar du att en man skall kunna stå upp för sig själv när mannens värde, existens ligger i kvinnans ögon?

Du har inte tänkt på varför det är fler och fler kvinnor som ställer sig bakom männen? Som arbetar aktivt mot feminism? Jag pratar om MRA, AVFM och diverse organisationer som pratar om mäns rättigheter?

Sanningen är den att kvinnors privilegium försvinner med feminismen. Med feminismen så har en del män sett att kvinnor är inga svaga individer, dom är inga "offer". Det är en hemlighet som kvinnor inte vill skall komma ut.

Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.

Vi ser det redan nu sedan en tid tillbaka. Färre giftermål t ex i USA. Vi ser fler och fler män som inte skulle hjälpa en kvinna i nöd. För ett antal år sedan så vore det otänkbart om en man inte gick in i ett brinnande hus för att rädda en kvinna.
En man ser en kvinna som blir våldtagen, han går vidare som att ingenting har hänt. Varför hjälpa kvinnan, när hon själv inte skulle hjälpa mannen om han var i en omvänd situation? Vi är väl jämställda?

Varför skulle man tycka synd om kvinnor som hela tiden blir misshandlade av sina partners när dom själva har satt sig i den positionen? Varför ställa upp överhuvudtaget för kvinnor när det enda dom erbjuder är chansen för att få lite fitta eller att få sin existens högre värderad som man efter hur mycket man offrar sig för kvinnor?

Jag tror inte du inser vilken makt kvinnor har över männen. Det är en padoras box som har blivit öppnad för männen. En box som ingen kvinna vill ha öppnad.

Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?

https://www.youtube.com/watch?v=bezLiLJScTU

För 20 år sedan så hade en man sprungit till platsen och dragit undan Ana. Idag, hade mannen slagit henne på käften. Med rätta.
Det är sådant här jag pratar om. Med feminismen så blir det svårare och svårare att spela svag/offer. Jag länkade detta klippet i ett inlägg till cirkus scott. Jag blev inte förvånad när hon undvek att svara på om detta är ett destruktivt beteende i den kvinnliga könsrollen. Men hen är feminist. Hen skiter ut hallontårtor och kan bota cancer för hen är en kvinna.

Skiter du hallontårtor?
Senast redigerad av AdjooooglE 2015-07-28 kl. 02:04.
Citera
2015-07-28, 07:42
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnagoga
Vill ni ha bort matchokulturen eller inte?

Så klart vi vill. Men den kampen ska inte föras av en liten omogen flicksnärta på 17 år som inte lärt sig var svensk machokultur finns.

Jag tror nog att jag som 27-årig kvinna har liite bättre koll på verkligheten än vad bortskämda Zara har. Hon vet ju inte ens att hennes pojkvänner stympar klitoris på sina småsystrar - Hon har mycket att lära, den barnungen.
Citera
2015-07-28, 09:47
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulb4352
Det är ju ganska komiskt att du inte har så bra koll på Zara Larsson och ändå sitter och kastar skit på en tråd om henne.
Nej, det är inte komiskt. Det är för övrigt komiskt att någon "har bra koll på Zara Larsson" och inget annat.

"Kastar skit", jodå. "Försvarar mig från fascisterna" som vänstern brukar säga.
Citat:
Hon har för övrigt skrivit fleras inlägg om just machokulturen, så jo det finns ett flertal feminister som tar upp just machokulturen.
"Skrivit flera inlägg". Jaha.

Jag tror säkert Zara Larsson är "emot machokulturen". På samma sätt som Sanna Lundell är det. Gift med Mikael Persbrandt.

Eller Emma Watson. Hon är också "emot macho". Hon lever ju också som hon lär: http://sp.imgci.com/PICTURES/CMS/34600/34679.2.jpg
Citat:
Vet flera mannliga svenskar som upplever denna norm obekväm och orimlig att leva upp till och mår därför dåligt av detta.
Då bör de byta kompisar.
Citat:
Barn blir retade för att de är fjolliga och feminina män smutskastade.
De som smutskastar män är feminister.

Klagar man på nånting alls så är man en vit kränkt man.

Enligt feminister så ska män tåla att höra hur mycket skit som helst.

Vi skall alltså vara macho.
Citat:
Påstår du fortfarande att machokulturen inte existerar i Sverige?
VAD BABBLAR DU OM?

Vad är det med er feminister och era lögner, halmgubbar och totala oförmåga att läsa skriven text? Ens text ni själva skrivit?
Citat:
Jämför du verkligen feminism med nazism?
Ja. Feminister jämför mig med Talibaner så jag tycker det är en utmärkt jämförelse. Feminism som ideologi står mycket närmre nazismen än vad vi liberala män står wahhabism.
Citat:
Hur många gånger ska jag förklara för dig att feminism innebär jämställdhet.
Du har påstått. Inte förklarat.

Jag har gett tusentals exempel på manshat. Det råder inga som helst tvivel om att feminism är fascism.

Jämställdhet? Nej, TVÅNG: https://archive.is/FATvG
Citat:
Angående dina citat blir det ju helt ointressant om du tar ut dem ur deras sammanhang, då går ju att vinkla dem hur som helst.
Ursäkter, ursäkter.
Citat:
För att citera Zara Larsson
FÖR I HELVETE.

Du vet att hon är 17 år va?
Citat:
Märker att du inte har så bra koll på feminism här heller, varför tror du kvinnor fotar deras orakade armhålor och lägger ut på internet?
Därför att de är förvirrade och lättpåverkade av grupptryck från ideologiskt likasinnade.
Citat:
För att de kan och för att de har rätten att bestämma över sin egen kropp.
Nja.

Varför lägger de inte upp bilder på sin mjälliga hårbotten eller knävecket?
Citat:
Betyder det att alla feminister inte rakar sig? Nej, men de kan om de vill vilket du ser hör ihop med liberalismen. Feminister försöker ju bryta samhällets normer inte tvärt om?
Liberalism innebär frihet och respekt för individen.

Feminism innebär förtryck och att tvinga in i samma mall.
Citat:
När det inte sker några våldtäkter alls kanske? Varken mot män eller kvinnor.
Så om 100% av allt våld drabbar män och 0% drabbar kvinnor så är det fortfarande kvinnoförtryck!

Ja, du sammanfattar ju feminismen fantastiskt bra!
Citat:
Är du verkligen så kränkt av att bli generaliserad med världens våldtäktsmän?
Är du på riktigt?
Citera
2015-07-28, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ne snarare ni som är lite mer åt det korkatiga slaget.

Att du ens kan med att påstå det för att direkt efter spotta ur dig det här stupida dravlet....otroligt.

Citat:
Människan har sett ut ganska exakt så som vi gör idag i drygt 100 000 år. Inte mycket har hänt, vi har fått något mindre hjärna än för 100 000 år sen och förmodligen mer kapabel, men det är svårt att sia om.
För 100 000 år sen hade vi garanterat verktyg men vet du inte direkt nån K-pist, u-båt, kanon eller missil.

Hur fan har det med saken att göra? Ingen annan människa hade heller någon "K-pist", u-båt, kanon eller missil, således behövde vi inte det.

Citat:
STYRKAN och resultatet av evolution är alltså människans hjärna först och främst inte vad den hjärnan har fått till genom åren, de tär mer civilisation än evolution. Den är självklart en verktygsskapare, men mer viktigt är den sociala förmågan, talet ex. det slår nog ut all verktygsförmåga någonsin, för just talet är förutsättningen för att individ A. som just kom på att hey..om man sätter en sån på en sån så får man ju en SÅN woW! kan jag ju fiska med kan berätta detta för individ B. som sen kan berätta det för småkottarna C. D. och lille Q som är lite bakom.

Aha, så det är endast människan som kan lära sin avkomma saker, eftersom vi kan tala. Inga andra djur lär sina ungar saker, de kan ju inte prata med varann....

Citat:
Sen har du vår briljanta förmåga att leva i grupp, en tiger hade fått spader! och just kommunicera lära av varandra, hjälpa varandra…men vet du? en sån där istället så blir den ju mer effektiv.

Människan är jävligt mycket sämre på att leva i flock än många andra djur. Alla andra arter kommunicerar med varann, lär av varann och hjälper varann.

Citat:
DÄR har du människans brilljans och vår grund för att vi klarat komma där vi är idag.

Inte ett jävla rätt...

Citat:
verktyg har du fler djur som kör med, men inte fan har de utvecklat internet.
https://www.youtube.com/watch?v=Hr-K7OHFN4M

eller hur?

En oerhört märklig och korkad "slutsats".
Internet skapades alltså av människan för att vi pratar med våra barn och kan leva i grupp(om än sämre än andra djur)..

Vi kan alltså fastställa att CirkusScott är lika jävla förvirrad och okunnig som den 17-åriga Zara Larsson.
Förmodligen är hon ännu värre eftersom hon tror sig ha någon sorts utbildning och kallar sig bildad, det har ju åtminstone Zara vett att undvika.
Citera
2015-07-28, 10:22
Medlem
Celenos avatar
Ett klockrent exempel på feminism. Vi går igenom det steg för steg:
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Zara är så jäkla grym. Kom inte och säg annat.
Här uttrycker feministen en extremt subjektiv åsikt. Feministen "känner" något. Alla skall hålla med, för så är det bara!
Citat:
Förstår inte vad ni troll genererat er ilska ifrån.
Folk som inte håller med är ilskna troll! Näthatare! Säkert vita kränkta män!
Citat:
Hon vill ha en jämlikt samhälle som inte på bekostnad av mer än att ni beter er mer civiliserat och att ni tar er från apstadiet.
Påståendet att feminism skulle vara "jämlikt".

En ouppfostrad och gapig 17-åring skall ta oss från apstadiet!
Citat:
Gör det verkligen så ont i er att se en ung tjej vara framgångsrik och ta den plats hon förtjänar?
Lite halmgubbar såklart. Och 17-åringen förtjänar minsann sin plats. Till skillnad från tex Robbie Williams som säkert glidit fram på en räkmacka! Eller alla andra vita män! MAKA PÅ ER VITA MÄN!
Citat:
Hon ser orättvisor och yttrar det. Så?
Vilka orättvisor kan Zara Larsson, curlad 17-åring tänkas se?

Givetvis får hon yttra sig. Liksom jag.
Citat:
Ryck tag i era hårlösa ballar och ägna er mer åt att leta rabattkuponger istället.
Och så kommentaren att vi inte är tillräckligt macho!

Ja, så var det med feminismen.
Citera
2015-07-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Hur menar du att en man skall kunna stå upp för sig själv när mannens värde, existens ligger i kvinnans ögon?

Va? Nu vet inte jag hur mycket du låter din snopp styra dig, men jag hade då aldrig låtit kvinnors syn på mig styra mitt värde.
Och om det vore så att män styr sig efter kvinnor så skulle inte någon kvinnomisshandel finnas. Tror inte någon gillar att bli misshandlad.
Den här "tesen" du har är nästan skrattretande, låter nästan lika dumt som "män starka nutida grottmän ugh män lever efter biologi"

Citat:
Sanningen är den att kvinnors privilegium försvinner med feminismen. Med feminismen så har en del män sett att kvinnor är inga svaga individer, dom är inga "offer". Det är en hemlighet som kvinnor inte vill skall komma ut.

Så om vissa män inte vet om att kvinnor är svaga så är de snälla mot dem, men när de vet att de inte är svaga ger det rätt att angripa dem för att de är "jämställda"? Hur fungerar det? Det låter ju nästan lika dumt som argumentet "Om det ska var jämställt så ska jag få slå en kvinna på käften" som man hör från 14-åriga pojkar på CS-forum.

Så kvinnor är priviligerade så länge de inte vet att de har värde, för då börjar de att inkräkta på männens makt och då ska de stoppas? Förstår jag dig rätt? Vet att du kommer säga nej, men det låter verkligen som det är det du menar.

Citat:
Det finns kvinnor som avskyr feminismen som pesten just pga privilegiet som kommer med att vara född kvinna försvinner med feminismen.

Vänta, kvinnor avskyr feminism för att de är priviligerade och inte vill att andra ska pusha för att de ska få göra precis hur de vill?
De vill vara offer? Låter ju som ett alldeles utmärkt mantra "var glad i att vara ett offer".

Citat:
Färre giftermål t ex i USA.

Vad har det här med jämställdhet att göra? De ville inte gifta sig, så de gifte sig inte. Religion försvinner i en ökad takt, och det är bara bra.
Det här är även Sverige. Om du börjar dra in andra länder så kan ju vi börja prata om Namibia gällande behovet av feminism.

Citat:
Vi ser fler och fler män som inte skulle hjälpa en kvinna i nöd. För ett antal år sedan så vore det otänkbart om en man inte gick in i ett brinnande hus för att rädda en kvinna.
En man ser en kvinna som blir våldtagen, han går vidare som att ingenting har hänt. Varför hjälpa kvinnan, när hon själv inte skulle hjälpa mannen om han var i en omvänd situation? Vi är väl jämställda?

Källa på det, tack. "fler och fler" känns en opinion man bildar efter ha sett ett par bilder/videos från 9Gag.

Citat:
Varför skulle man tycka synd om kvinnor som hela tiden blir misshandlade av sina partners när dom själva har satt sig i den positionen?

Ja, för det är ju helt plötsligt deras eget fel när de får höra att de inte ska erkänna sin roll i samhället som offer. Låter bra.

Citat:
Jag tror inte du inser vilken makt kvinnor har över männen. Det är en padoras box som har blivit öppnad för männen. En box som ingen kvinna vill ha öppnad.

Samarbeta för ett "jämställt samhälle"? Ingen kvinna vill ha ett jämställt samhälle. Hur skall man då kunna spela offer och få andra att göra saker åt dom och hur skall man kunna föra över ansvaret på andra när man själv felar?

Här trodde jag att ett mycket stort argument mot feminism var att kvinnor leker offer, säger att de lever under ett förtryck som inte finns och inte ska kunna ta på sig sin offerkofta och skylla på män. Men om de perpetuellt är offer i dagsläget så borde väl feminismen gör det motsatta och ta bort det argumentet? Det är i alla fall det du säger.

Citat:
För 20 år sedan så hade en man sprungit till platsen och dragit undan Ana. Idag, hade mannen slagit henne på käften. Med rätta.

Den där videon argumenterar med petitessen att den ena intervjun förklarades med "fear" och den andra med "rage" och tar upp det som någon sorts poäng att hon sa att hon var helt ensam flera gånger. Om det hade funnits en annan man på plats så har du nog helt rätt, det hade säkert fortfarande hänt att mannan hade dragit bort henne. Men nu var hon själv. Killen på cykeln kanske inte hade gjort något alls, för det fanns en annan man i närheten.

Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte ens varför du postar den här videon.

Det är inte en visning på ett destruktiva beteende i den kvinnliga könsrollen. Hon var helt själv, pumpande med adrenalin, livrädd och arg. Hon blev "attackerad" av någon och skyddade sig. Ska detta jämföras med situationen då en man slår en kvinna i hemmet? Han var arg, så han får slå kvinnan? För kvinnan fick slå mannen som skrämmer henne till livet?

Dock håller jag med om att kvinnor också har våld i sig. Precis som män. Jag tror inte det är någon direkt skillnad mellan vad en man kontra kvinna är kapabla till, bara att den andra utövar den annorlunda baserat på sin överordnade styrka.

Citat:
Med feminismen så blir det svårare och svårare att spela svag/offer

Usch vad hemskt att det inte kan fortsätta i samhället att kvinnor är svaga offer som inte ska ta plats i samhället.

Citat:
Skiter du hallontårtor?

Uppenbarligen inte, för kvinnor är ju offer. Offer är gråa och tråkiga och håller sig undan.
Senast redigerad av Stmated 2015-07-28 kl. 11:07.
Citera
2015-07-28, 11:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Usch vad hemskt att det inte kan fortsätta i samhället att kvinnor är svaga offer som inte ska ta plats i samhället.
Lägger mig inte i resten av diskussionen, men om det är nån som anser att kvinnor är svaga offer så är det feministerna;

Kvinnor kan inte göra karriär, måste kvoteras.

Kvinnor kan inte ens jobba utan att få psykiska besvär, måste curlas.

Kvinnor kan inte komma överens med sin man om föräldraledighet, staten måste gripa in.

Kvinnor kan inte hantera ekonomi, kronofogden måste ha särskilda program för att hjälpa kvinnor.

Etc...
Citera
2015-07-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Lägger mig inte i resten av diskussionen, men om det är nån som anser att kvinnor är svaga offer så är det feministerna

Det är en sak att säga att många kvinnor idag är svaga offer som inte klarar av vardagen, och aldrig kan göra det på en lika nivå utan "curling", och en helt annan att säga att många kvinnor idag kan vara svaga offer och försöker att stärka dem genom att ge incitament på grund av underrepresentation.

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Kvinnor kan inte ens jobba utan att få psykiska besvär, måste curlas.

Här trodde jag att ett stort argument för hatet mot feminism och hatet mot ignoreringen av män var att män tar självmord i mycket större utsträckning än kvinnor. Uppenbarligen har vi också problem, bara att vi inte vågar säga något om våra känslor för det är svagt.

EDIT: Missförstod delvis det sista stycket. Men själv har jag inte sett några särskilda indikationer på att just kvinnor får mer hjälp med psykiska bekymmer inom arbetslivet på några kvoterade sätt. Finns väl ett behov. Hittade denna artikel: http://arbetet.se/2015/03/06/explosion-i-psykisk-ohalsa/
Tar upp delar som antagligen styrker både din och mitt synsätt. Är nog ingen enkel fråga.
Senast redigerad av Stmated 2015-07-28 kl. 13:02.
Citera
2015-07-28, 13:37
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Det är en sak att säga att många kvinnor idag är svaga offer som inte klarar av vardagen, och aldrig kan göra det på en lika nivå utan "curling", och en helt annan att säga att många kvinnor idag kan vara svaga offer och försöker att stärka dem genom att ge incitament på grund av underrepresentation.
Så skulle man kunna argumentera för att det kan vara ja. Men så är det inte, eftersom det aldrig någonsin satsas på män hur underrepresenterade de än är.

Det finns massor av riktade satsningar ENBART till kvinnor. Det finns nästan INGA satsningar riktade till män!

ALLT ifrån satsningar för att få fler kvinnliga regissörer (åh, I-landsproblem!) till att hjälpa flickor i Afrika att utbilda sig.

Hur många program finns det för att hjälpa pojkar i Afrika att utbilda sig?

Tror du att pojkar i Afrika glider fram på en räkmacka och alla skaffar sig en Master-utbildning, så de behöver ingen hjälp?

Läs sidan 70 och framåt i Global Gender Gap Report: http://www3.weforum.org/docs/GGGR14/GGGR_CompleteReport_2014.pdf

Den rapporten är en historia för sig. Feminister älskar att hänvisa till den utan att inse att den inte redovisar jämställdhet, utan kvinnlig dominans.
Citat:
Här trodde jag att ett stort argument för hatet mot feminism och hatet mot ignoreringen av män var att män tar självmord i mycket större utsträckning än kvinnor. Uppenbarligen har vi också problem, bara att vi inte vågar säga något om våra känslor för det är svagt.
Ja?

90% av de som dör på jobbet är män och de flesta som tar livet av sig är män.

Men staten satsar särskilt på kvinnors arbetsmiljö och kvinnors psykiska ohälsa.

Män är mer skuldsatta än kvinnor, men kronofogden satsar särskilt på att hjälpa kvinnor!

Ingen "underrepresentation" här alltså!

Varför satsas det särskilt på kvinnor men aldrig på män?

Varför finns det sju miljoner stödprogram till kvinnor, men färre än man kan räkna på fingrarna till män?

Finns ett par tre möjliga alternativ:

1. Kvinnor är enormt förtryckta och har det sämre än män inom alla områden överallt.

Detta är bevisbart fel. Män har det sämre inom massor av områden, kanske fler områden än kvinnor. Men som visat så satsas det på kvinnor inom de områdena också.

2. Kvinnor är sköra varelser som inte kan ta hand om sig själva, medan män är macho-män som ska hantera all skit som kastas på dem.

Ja, detta stämmer med hur feminister agerar i alla fall.

3. Feminister är fascister och är inte intresserade av jämställdhet utan av könsapartheid.

Då jag inte tror att kvinnor är sköra offer så anser jag att det är detta alternativet som stämmer.

Det passar in på ideologin också.
Citat:
Tar upp delar som antagligen styrker både din och mitt synsätt. Är nog ingen enkel fråga.
Ett samhälle är komplext, det är korrekt. Det betyder inte att man måste förtrycka människor och pådyvla dem sin dogm.

Dogmer stämmer för övrigt aldrig och det går alltid åt helvete.
Citera
2015-07-28, 13:54
Bannlyst
Debattartikel i GP som försvarar Zara och därmed även den typ av manshatande radikalfeminism som hon representerar: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2786719-debatt-att-hata-kvinnor-ar-att-hota-demokratin
Citera
2015-07-28, 14:07
Medlem
pjalles avatar
Zara Larsson är helt jävla dum i huvudet och borde sluta få uppmärksamhet. Hon skrev att manshat inte skadar någon. Att det är okej att hata män. Att hon hatar machokulturen. Och så är folk förvånade att hon får hatbrev? Massidioti? Om någon hade skrivit så fast om kvinnor hade denne personen med 100% säkerhet få fängelse eller miljonbelopp i skadestånd.

Zara är en hemsk människa som sprider hat. Vi behöver inte mer hat i världen. Hon hjälper ingen, hon förvärrar situationen för alla. Hon är en korkad 17-åring som tror sig veta allt om världen, fast hon bara är ett praktexempel på hur anti-rasister (eller anti-vita) lyckas hjärntvätta ungdomar att det är fel att vara vit, white guilt.
Citera
2015-07-28, 14:13
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Debattartikel i GP som försvarar Zara och därmed även den typ av manshatande radikalfeminism som hon representerar: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2786719-debatt-att-hata-kvinnor-ar-att-hota-demokratin
En lång radda dravel om hur synd det är om kvinnor, underförstått att män inte lider.

Väl valda siffror så att man får fram sin poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in