2015-07-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Förklara vad?

Jämförelsen mellan IS och feminism. Från ditt inlägg verkar det vara ett resonemang som är helt baserat på ideologi och inte på någon jämföringsbar handlingskraft mellan grupperna, har jag rätt i det?
Citera
2015-07-27, 13:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrux
Jämförelsen mellan IS och feminism. Från ditt inlägg verkar det vara ett resonemang som är helt baserat på ideologi och inte på någon jämföringsbar handlingskraft mellan grupperna, har jag rätt i det?
Vet inte riktigt vad du menar. Nej, feministerna har inte börjat halshugga folk än.

Mitt inlägg var ett svar på Zaedrews kommentar; Ta sin kamp till där det verkligen händer något.

Det är ju det de gör.

Precis som IS så är de inte intresserade av frihet och jämlikhet, utan av att ta makten och tvinga alla till underkastelse.
Citera
2015-07-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hon är en äcklig hycklerska helt enkelt! när hon själv utsätts för detta så kallade "näthat" som jag inte sett henne fått! så gråter denna lilla lycksökerska sig till sömns, men när en medsyster som Louise blir nät hatad och får mottaga minst lika grova om inte ännu grövre hot, så hakar hon på drevet!
Och var har du din källa på detta? Om du kollar hennes twitter ser du att hon inte står bakom hoten mot Louise. "to make things clear. jag ställer mig absolut inte bakom hoten som louise får. det är vidrigt." Det enda hon har gjort är att stötta Adam Tensta för hans "TV-kupp". Lär dig kolla din fakta och tro inte på allt du läser på facebook. Näthat är aldrig okej, vilket Zara om någon borde veta.
Citera
2015-07-27, 13:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulb4352
Och var har du din källa på detta? Om du kollar hennes twitter ser du att hon inte står bakom hoten mot Louise. "to make things clear. jag ställer mig absolut inte bakom hoten som louise får. det är vidrigt." Det enda hon har gjort är att stötta Adam Tensta för hans "TV-kupp". Lär dig kolla din fakta och tro inte på allt du läser på facebook. Näthat är aldrig okej, vilket Zara om någon borde veta.

Ptja hennes twitter till Gudmundsson you are white as fuck sen att hon väljer att stötta A.T som är den direkta orsaken till att Louise blivit hatad och hotad säger ju det mesta faktiskt.
Citera
2015-07-27, 13:44
Bannlyst
Citat:
Näthat är aldrig okej, vilket Zara om någon borde veta.
Ja, Zara vet att näthat aldrig är okej, Zara vet även att det alltid är okej att hata män
Citera
2015-07-27, 13:44
Medlem
Citat:
Det låter logiskt, men du gör en tankevurpa:

Feminister kämpar inte mot organisationer som IS. Feminism ÄR organisationer som IS.

Feminister vill införa sin egen version av kalifatet i Sverige.

Feminister kämpar inte mot förtryck. Det finns inget förtryck att kämpa emot.

Feminister kämpar för att införa förtryck.
Hur fan kan du påstå att det inte finns något kvinnoförtyck i Sverige? Det är inte du som ständigt måste vara rädd för att bli våldtagen när man går hem på kvällen. Fakta är att MÄN våldtar kvinnor, så att du kan påstå att det inte finns några jämställdhet skillnader är bara vidrigt av dig.
Citera
2015-07-27, 13:49
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hur fan kan du påstå att det inte finns något kvinnoförtyck i Sverige? Det är inte du som ständigt måste vara rädd för att bli våldtagen när man går hem på kvällen. Fakta är att MÄN våldtar kvinnor, så att du kan påstå att det inte finns några jämställdhet skillnader är bara vidrigt av dig.

FAKTA är att det är mycket större risk för en man att vara ute i diskutabla områden än det är för en kvinna.

Men jag vet vad ditt svar kommer att bli: Ja, han riskerar att bli misshandlad av andra MÄN, och får därför SKYLLA SIG SJÄLV att han råkade födas till man.

Jävla fascist.
Citera
2015-07-27, 13:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Du kan väl kolla stat. Visst det är inte säkert att vem som helst att gå ensam genom natten. Men är du kille/man så är det typ 1000 ggr mer säkert att du råkar ut för något dåligt än om du är tjej/kvinna.
Citera
2015-07-27, 13:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kan väl kolla stat. Visst det är inte säkert att vem som helst att gå ensam genom natten. Men är du killa/man så är det typ 1000 ggr mer säkert att du råkar ut för något dåligt än om du är tjej/kvinna.
Man kan bara anta att feminister kommer att tjata om kvinnoförtryck så länge en kvinna någonsin utsätts för något alls.

Tex att någon man sätter sig bredbent på tunnelbanan en gång vartannat år.

Det är en gång för mycket, enligt feministerna.

Att män drabbas mycket värre inom i princip samtliga områden i samhället, det är inget som bekymrar feministerna.

Det är ju ändå männens eget fel. Som allting annat.
Citera
2015-07-27, 14:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Man kan bara anta att feminister kommer att tjata om kvinnoförtryck så länge en kvinna någonsin utsätts för något alls.

Tex att någon man sätter sig bredbent på tunnelbanan en gång vartannat år.

Det är en gång för mycket, enligt feministerna.

Att män drabbas mycket värre inom i princip samtliga områden i samhället, det är inget som bekymrar feministerna.

Det är ju ändå männens eget fel. Som allting annat.

Hmm jo så är det. Men tänk om vi var mer vapenvänliga! Du blir hotad vare sig du är man eller kvinna och drar fram en 1911 och siktar med på nyllet av idioten. Den personen lär skita på sig och springa hem till mamma och säkert se sig om efter en annan karriär än som kriminell.
Citera
2015-07-27, 14:13
Medlem
Citat:
FAKTA är att det är mycket större risk för en man att vara ute i diskutabla områden än det är för en kvinna.

Men jag vet vad ditt svar kommer att bli: Ja, han riskerar att bli misshandlad av andra MÄN, och får därför SKYLLA SIG SJÄLV att han råkade födas till man.

Jävla fascist.
Det där var väl dock ett bra exempel på varför män också behöver feminism. Jag vet dock inte din källa på detta men om man utgår efter att den är sann, beror ju männens risk i oroliga områden på machokulturen, där männen tvingas att upprätthålla någon förvrängd bild av hur en man ska vara. Dvs modig, självsäker, kaxig och som ofta leder till våld, eftersom det är "coolt" att slåss och där även andra män blir drabbade och indraga, samt tvingade att hålla upp en viss fasad inför samhället som du precis påpekade.

Din bild av feminism behöver nog förfriskas lite, jämställdhet innebär inte manshat.

Och att du påstår dig att ha rätten att kalla mig fascist för ett flashback inlägg, säger väl mer om dig än om mig.
Citera
2015-07-27, 14:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Det där var väl dock ett bra exempel på varför män också behöver feminism.
Nej, det är det inte och det hjälper inte att upprepa propagandalögner, de blir inte mer sanna för det.
Citat:
Jag vet dock inte din källa på detta
Det är inte en utbildning i Genusvetenskap från Södertörn.
Citat:
men om man utgår efter att den är sann, beror ju männens risk i oroliga områden på machokulturen
Kanske det.

Och om man skall ändra på macho-män i dessa områden så är det otroligt ineffektivt att skrika "döda CIS-män" åt män i andra områden som inte är macho.

Direkt kontraproduktivt, faktiskt.
Citat:
där männen tvingas att upprätthålla någon förvrängd bild av hur en man ska vara. Dvs modig, självsäker, kaxig och som ofta leder till våld, eftersom det är "coolt" att slåss och där även andra män blir drabbade och indraga, samt tvingade att hålla upp en viss fasad inför samhället som du precis påpekade.
Inget av ditt irrelevanta svammel påvisar att det existerar något kvinnoförtryck.

Män är mer utsatta än kvinnor inom nästan samtliga områden i samhället.
Citat:
Din bild av feminism behöver nog förfriskas lite, jämställdhet innebär inte manshat.
Nej, jämställdhet innebär inte manshat, det har du rätt i.

Men feminism har ju ingenting alls med jämställdhet att göra.

Det är nog din bild som behöver förfriskas lite.

Feminism = manshat.

Hur många exempel vill du ha?

Svara gärna med #NotAllFeminists så vi får skratta lite.
Citat:
Och att du påstår dig att ha rätten att kalla mig fascist för ett flashback inlägg, säger väl mer om dig än om mig.
Du kallade mig vidrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in