2015-07-24, 18:58
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har nyligen installerat om Windows 7 efter virusattack. Efter installationen fungerade bde mus och tangentbord. Men efter jag installerade drivrutinerna fr ntverket, allts en DVD-Rom Asus, s slutade musen och tangentbordet att fungera. Jag installerade alla drivrutinerna p DVD:n och det kanske var det som var felet?

Jag har provat att byta USB-portar men det hjlper inte, musen och tangentbordet r stendda, fast det lyser bltt om bde musen och tangentbordet s dom r inte snder. Jag kan heller inte g ut p ntet p datorn eftersom jag inte kan navigera.

Det hr skriver jag p en mac och d gr det inte att ladda ner ngot frn Asus hemsida och ladda upp p Windows-datorn.

Vad ska jag gra???

Jag antar att jag mste g in i BIOS och ta bort ngon drivrutin men vad, var och hur?
Senast redigerad av JustZlatan 2015-07-24 kl. 19:00.
Citera
2015-07-24, 20:24
Medlem
Avinstallera drivrutinerna, koppla bort mus och tangentbord, installera drivrutinerna, stt in mus och tangentbord.
Citera
2015-07-24, 20:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Avinstallera drivrutinerna, koppla bort mus och tangentbord, installera drivrutinerna, stt in mus och tangentbord.

OK! Hur avinstallerar jag drivrutierna? Jag r en amatr nr det kommer till BIOS.
Citera
2015-07-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
OK! Hur avinstallerar jag drivrutierna? Jag r en amatr nr det kommer till BIOS.
Du ska inte in i bios, det r som vilket program som helst.
Citera
2015-07-24, 21:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Du ska inte in i bios, det r som vilket program som helst.

Men jag kan inte navigera i windows eftersom varken musen eller tangentbordet fungerar. D mste jag vl in i BIOS?
Citera
2015-07-24, 21:21
Medlem
Har du ingen annan mus du kan anvnda?
Citera
2015-07-24, 21:25
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Har du ingen annan mus du kan anvnda?

Det r inget fel p musen. Den bla lasern under musen lyser och ven tangentbordet lyser, men dom reagerar inte. Dom slutade fungera direkt efter installationen av drivrutinerna fr moderkortet.
Senast redigerad av JustZlatan 2015-07-24 kl. 21:28.
Citera
2015-07-24, 21:33
Medlem
Citat:
Det r inget fel p musen. Den bla lasern under musen lyser och ven tangentbordet lyser, men dom reagerar inte. Dom slutade fungera direkt efter installationen av drivrutinerna fr moderkortet.
Lter konstigt, r du sker p att det var rtt drivrutiner? Har du startat om datorn? Annars har jag ingen aning vad det kan vara.
Citera
2015-07-24, 21:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Lter konstigt, r du sker p att det var rtt drivrutiner? Har du startat om datorn? Annars har jag ingen aning vad det kan vara.

Jag stoppade in Asus-DVD fr moderkortet och installerade alla drivrutiner, vet inte om det var s klokt gjort. Det kanske hade rckt att installera det mest vsentliga.

Jo, jag har startat om datorn flera gnger. Om jag inte klara av att fixa felet s fr jag vl installera om Windows igen.
Citera
2015-07-24, 21:44
Medlem
JustZlatans avatar
Nu r jag inne i BIOS och dr fungerar musen och tangentbordet. Men som sagt fungerar det inte i windows.
Citera
2015-07-25, 00:11
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Men som sagt fungerar det inte i windows.
Vad hnder nr du startar Windows i felskert lge?
Citera
2015-07-25, 10:37
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Vad hnder nr du startar Windows i felskert lge?

ven d fungerar inte musen eller tangentbordet.

Men det var en USB-instllning i BIOS som behvde gras. Jag disablade xhci och sen fungerade allt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in