Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-22, 22:40
  #1
Medlem
För ett tag sen rökte jag på med nåra vänner (har gjort det flera gånger tidigare). Men har aldrig känt så som jag gjorde den här gången.
Vi var 3 stycken som delade på en joint. Jag gjorde så kraftiga bloss jag bara kunde (3 åt gången).
När den var slut kände jag ingentig. Bara i ögonen. Så fortsatte det i typ 20 min. Ögonen köndes svullna, var lite våta och röda såklart (typ som när man pollenallergisk).
Sedan vet jag inte vad som hände. Jag hamnade i en helt annan värld. Jag hörde knappt vad mina kompisar sa och ibland slog en känsla in där jag inte heller kunde tänka, jag satt och stirrade på en grej och sedan bara "wtf var det där"? Jag var i en helt annan värld.
Sen en gång (detta upprepades 3-4 gånger) kändes det som att min själ lämnade min kropp. Detta låter fånigt men jag var 110 % säker att jag höll på att dö, och jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag ställde mig upp, drog i mitt skinn, skrek till mina kompisar... Jag trodde det var spice när jag kände det och tänkte "fyfan, såhär kändes det för alla som dött i spice". Hur nojjiga vi än var för att bli haffade så var jag hur nära som helst på att springa till sjukhuset (vi var ute i stan). Jag skakde som en tok i typ 1h efteråt och jag var påverkad i typ 3h (!) . Har detta hänt fler? Är det detta som kallas att "snea"?
2015-07-22, 22:43
  #2
Medlem
GainerWheys avatar
rök inte den skiten mer igen då
2015-07-22, 23:00
  #3
Medlem
succ1es avatar
det hände med min kompis med, han skrek efter polis och han blev jätte rädd och skrek att han komemr att dö.....spice är skit...
2015-07-22, 23:05
  #4
Medlem
Det var inte spice, 100 % säkert. Det var cannabis
2015-07-22, 23:07
  #5
Medlem
Alltså marijuana
2015-07-22, 23:12
  #6
Medlem
Red-Pandas avatar
Som jag skrev i en annan tråd så krävs det gigantiska mängder att dö av cannabis om du inte har någon hjärtsjukdom eller liknande som kan påverkas då. Tror att DEA fick fram att du skulle behöva röka 680kg cannabis inom loppet av 15 minuter för att dö av en överdos.


Du rökte säkert bara mer än vad du klarade av. Se till att ha läsk, godis, dextrosol eller något annat som innehåller socker nästa gång du röker då det neutraliserar cannabis.
2015-07-22, 23:12
  #7
Medlem
Skitsnack.

Då måste ni ha rökt det renaste THC som finns i världen.
2015-07-22, 23:14
  #8
Medlem
Ja så var det nog. Tack!
2015-07-22, 23:15
  #9
Medlem
Vad är skitsnack? Det jag skrev är precis som jag kände mig
2015-07-22, 23:25
  #10
Medlem
Du sneade helt klart...
Ni hade kanske bra gräs/hash och det blev lite för starkt för dig bara.
Man ska inte sitta o trycka i sig så pass mycket om du bara har rökt några gånger utan ta det försiktigt och känn efter så att du inte röker ner dig allt för mycket. Bomba inte, med andra ord.

Tips.
- Om du kan, så försök att hålla dig inomhus. (Så att du inte nojjar sönder efter snut/folk osv. Sen när man är lite mer erfaren och har hittat sig själv i rökat så kan man gå ut på massa äventyr)
- Lägg dig ner om det snurrar allt för mycket så mår man bättre efter tio minuter en kvart.
- Drick.
- Snacka med folk omkring dig och förklara hur du känner dig.
- Ha alltid i baktanke att weed inte kan döda dig... någonsin.
-Lukta på ditt weed innan, spice luktar oftast ingenting men har en hint av aceton.
-Blir du bjuden på spice- Tacka förhelvete nej.
2015-07-22, 23:32
  #11
Medlem
Tack för svaret! Skitbra tips!
2015-07-22, 23:37
  #12
Medlem
Bror.s avatar
Ha i tankarna att någon ALDRIG dött av cannabisrökning och flyt med så gott du kan i ruset i stället för att streta emot det. Och klargör att det verkligen är cb du rökt och inte något annat, och dra ner på dosen om det blir för mycket
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback