Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 12:37
  #1
Avstängd
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...-knarkfabriker

"2004 gjordes 211 anmälningar om tillverkning av narkotika i landet och förra året hela 904 anmälningar."

Hade varit intressant att veta mer om dessa anmälningar. Hur många av dessa är små odlingar och hur många är stora odlingar? Beror anmälningar på grannar, polisens spaning eller på att odlare blir haffade höga på stan och vid kontroller av drograttfylla?
Citera
2015-07-22, 13:07
  #2
Medlem
Polisen har bara skrapat lite på ytan.
Skulle satsa på att dom tar ca 1% av alla odlingar av betydelse.
Citera
2015-07-22, 13:16
  #3
Medlem
CHI9s avatar
Skulle framförallt vilja veta om vi har några större utomhusodlingar i Sverige? Eller mindre sådana? Kan man råka springa på dem ute i skogen och ta sig en bud?
Citera
2015-07-22, 15:26
  #4
Medlem
bumbaclot.s avatar
Hatar svensk media. När jag hör ''knarkfabriker'' ser jag olagliga labb framför mig där de tillverkar/hanterar amfetamin, heroin, ecstasy och liknande. Hade varit intressant att veta hur många större odlingar det faktiskt finns i Sverige.
Citera
2015-07-22, 15:45
  #5
Medlem
Bedrövligt vad det blivit av oss - ärans och hjältarnas folk. Vi blir fullständigt livrädda för en växt och skickar polis med skinnjacka, batong och jaktammunition för att rycka upp dessa livsfarliga plantor. Hur farliga kan de vara? Farligare än Triffider om man skall döma av polispådraget.

Det är fruktansvärt pinsamt att vara svensk när tidningarna skriver så här!
Citera
2015-07-22, 21:07
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Hatar svensk media. När jag hör ''knarkfabriker'' ser jag olagliga labb framför mig där de tillverkar/hanterar amfetamin, heroin, ecstasy och liknande. Hade varit intressant att veta hur många större odlingar det faktiskt finns i Sverige.
Det kan vi av uppenbara skäl inte veta. Det vi kan få kunskap om är de "knarkfabriker" och småodlare som blivit anmälda till polisen. Går det att få tillgång till mer info om dessa anmälningar och hur stor andel av anmälda som blir dömda? Finns det seriös forskning i Sverige om detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback