2004-04-27, 02:25
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Jag var också med om en riktigt konstig upplevelse, psykos, nojja vet ej vad man kan kalla det. Måste varit en lättare form av psykos..
Satt hos en polare och rökte bong och hade dratt ett antal stycken då jag håller mig för knäna och tittar ner i golvet och det känns som att jag färdas neråt i hög hastighet som en kula..
Så är jag i en "mortal kombat värld" där jag slåss för min överlevnad och när jag är i underläge mot min motståndare känns det som att min själ ska dras ut med kedjor...sen när jag hamnar i överläge blir jag glad, höll på så ett bra tag.
Sen ser jag min begravning framför mig och hur min familj och vänner står och gråter och säger "hur kunde det gå såhär?"..jag var säker på att jag tagit en överdos och att mitt hjärta skulle stanna vilken sekund som helst.
SÅ säger en av mina polare "vad är det? är du rädd för något?" och jag får tårar och fattar inte hur jag ska förklara det hela...helt sjukt.
När jag vaknar dagen efter känner jag fortfarande av ruset mycket och gjorde det i ungefär en och en halv vecka efteråt, kände mig konstig i kroppen..
När detta hände hade jag rökt i kanske 7-8 månader och vad jag kommer ihåg så hade jag ej blandat med någon annan drog.

Kan man kalla det psykos eller?

nja ... du hallucinerade (och sneade) och eftersom att det inte höll i sig så tycker jag inte att det låter som en psykos.. psykoser håller i sig även när "ruset" har gett med sig... du gick väl inte runt i en fantasivärld veckan efter eller hur? .. du kände bara av att du upplevt något starkt.. som fått dig att haja till .. typ som ett trauma ..
Citera
2004-04-27, 03:01
Medlem
Sylvesters avatar
Nej, jag gick inte runt i en fantasivärld efteråt utan kände bara av att jag varit med om ett kraftigt rus..
Citera
2004-04-27, 03:03
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Jag undrar lite om inte jag har hamnat i en lätt psykos efter att sneat på Superskunk m.m. De hela började med att jag satt hemma hos en polare och tog 5 st ephedra supercaps, sen efter de så kom nå lugnande tabletter fram, Atarax, tog 4 st såna sen iväg o drack lite sprit, mådde ganska bra o så...Sen lite senare på natten så fick jag tag på lite superskunk och drog i mig en feting, de började med en dunkande känlsa i ryggen o huvet sen kom hjärtklappningen, hade en puls på minst 500 o då menar jag 500, vet att de bara va inbillning men så fort slog hjärtat trodde jag o kände, jag blev ju naturligtvis tok nojjig och rände omkring utomhus som en galning, gick hem till en kompis, gick på en raksträcka som är ca 300 m men den kändes minst som 2 kilometer, under den tiden så va jag väldigt borta, vändes ut och in och blev till en badboll, låter ganska sjukt men de hände iaf, sen kom jag tillbaka iaf o kom till slut hem till min kompis som lät mig sova på hans soffa, men de var ju inte de lättaste iom att jag var speedad som fan, började må mer o mer illa o sen in på toa o spydde, de va kolsvart inne på toan och jag kan absolut inte ha sett ett dugg men ändå såg jag att min spya va röd dvs blodblandad spya (inbillning) spydde som en gris men vet inte hur länge iom att jag inte hade nån tids uppfattning alls, la mig i soffan o tänkte att detta är slutet, väldigt jobbigt me döds panikångest, men jag lyckades lugna ner mig med att tänka på att jag eventuellt bara hamnar i koma, haha...när jag blundade såg jag även en familj som kollade på tv, sen hände så mycke annat konstig som jag inte kan förklara med ord här, de är knappt så jag kan förklara detta, men åt helvete mådde jag iaf...Men de jag ville komma till var att efter de här hände ca 1,5 månad sen så har jag inte varit riktigt mig själv, har konstant oro i kroppen o kollar ofta pulsen så den är ok, och kan även känna lätta av dom jobbiga känslorna från ruset komma tillbaka ibland och få förändrad syn för ett litet tag, inte lika ofta nu men oron är fortfarande kvar även om nu den också som tur är börjar bli bättre...Jag undrar lite är detta en lätt form av psykos?

tror inte det i ditt fall heller.. precis som jag svarade på det ovan så upplevde du något starkt .. trauma.. du sneade och därav så är du ställd såhär i efterhand... rädsla för att ännu en gång uppleva det osv... dessutom så är panikångest något fruktansvärt att uppleva med eller utan drog i kroppen så bara det i sig är obehagligt nog...
Citera
2004-04-27, 03:05
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Nej, jag gick inte runt i en fantasivärld efteråt utan kände bara av att jag varit med om ett kraftigt rus..

mmm nej då tror jag inte att du har fått en psykos utan du är nog bara ärrad utav en stark upplevlse!
Citera
2004-04-27, 05:51
Medlem
getttosmurfs avatar
Amfetamin Psykos

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
Är ingen inbiten rökare men jag har fått korta psykoser på B å det är fan inget kul..
har däremot fått en ganska hyfsad psykos på A en gång som varade en över en vecka, ja jag vet det är inte länge om man jämför med vissa, men jag kan lova att det räcker för att knäcka (iallafall mej) en tillräkligt..
Har nu helt lagt ner det mesta, kör på promille förtillfället det är fan så mycket mer tillförlitligt..

Har också åkt på amfetamin psykoser.. dem första var inte så starka dem låg mer på gränsen till psykos men höll i sig i flera veckor... kanske inte hjälpte att jag var så torsk på amfetaminet att jag petade i mig mer hela tiden.
Snacka om att jag gjorde mycke skumma saker under dem perioderna.

Sista psykosen kom efter att jag lagt av och hållit uppe i ca 4 månader.
Tog 2.5-3 gram under 36 timmar o mådde som en kung men när tröttheten började komma så slog de runt totalt i hjärnan, trodde att jag hadde ormar i bilen , såg polisblilar som jagade mig med blåjusen på .. blev så förvirrad att jag inte viste vart jag var och bara körde runt o letade efter nått som kunde förklara vart jag befann mig... Började svettas och inbilla mig att de var nått fel med mina kläder.. minns inte vad men jag slet iallafall av mig alla kläder utanför bilen mitt i vintern innan jag till sist insåg att jag höll på att bryta ihop.

Stannade vid första bästa människa jag såg frågade efter ett sjukhus och lyckades ta mig dit. Läkaren talade om att jag hadde psymtom som liknade delirium ( Osäker på om de var så de va ) Fick näringslösning i dropp men drog ut (vad heter de ... dropp nål?? ) nålen och försökte rymma från sjukhuset .. men de gick inte för så fort jag försökte gå ut därifrån så kom de nån som skulle stoppa mig... så då sprang jag naturligtvis åt ett annat håll... Naturligtvis så var de ingen som jagade mig , men förmodligen så mötte jag annat folk som också besökte sjukhuset av nån anledning : )

Jaja minns inte allt som hände men som sagt så komden här psykosen långt efter att jag slutat. Men inget ont som inte för nått gott med sig eller vad man nu säger...... Kommer garanterat aldrig mer att ta tjack iallafall : )

Om de är alldelles för OT så kan väll nån flytta eller ta bort inlägget.

Föresten vad tycker ni om min avatar ??
//Smurf
Citera
2004-04-28, 13:33
Medlem
Vad är viktigast????

Har ingen egen erfarenhet av psykos men känner ett antal som det har slagit snett för. Vad jag vet så löper du en stor risk att bli psykotisk igen. De som har drabbats av psykos har det latent i sig(OFTAST) och skulle kunna utveckla psykisksjukdom utan droger också. Har haft vänner som har åkt JO_JO till psyk under sitt drogande plus dom som har tagit livet av sig.
Desutom är det större risker med LSD/SVAMPAR än med hasch. Var rädd om dig...........
Citat:
Ursprungligen postat av chemical hype
Hallå allihopa.

Har precis återhämtat mig från en haschpsykos. Grejen e den att om jag röker hasch igen så kommer den tillbaka till hundra procent, men d jag undrar är om jag kan trippa (lsd, svamp) eller om d oxå är kört.. jag hade tänkt vara drogfri en 4-5 år iaf.. tänkte mest kolla om d fanns någon i samma situation och som har erfarenhet av d här..

www.vegan.nu
Citera
2004-07-10, 01:48
Medlem
Dirtans avatar
seriöst

Citat:
Ursprungligen postat av tintin-toe
Jag kände en som fick en haschpsykos, han blev en apelsin och skalade av skalet med en osthyvel.

seriöst? bor du i karlstad? för isåfall har min morsa tagit hand om honom haha hon snackade om en kille i det tillståndet som din kompis var i, skillnaden var att; han trodde han var en apelsin, och alla som skulle närma honom skulle skala honom.
Citera
2004-07-10, 18:53
Medlem
Pigalle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtan
seriöst? bor du i karlstad? för isåfall har min morsa tagit hand om honom haha hon snackade om en kille i det tillståndet som din kompis var i, skillnaden var att; han trodde han var en apelsin, och alla som skulle närma honom skulle skala honom.
Nu kommer min berättelse.

Min polares polare fick en "haschpsykos" och trodde att han var en apelsin och att alla ville skala honom, men om de gjorde det skulle han dö.

Enligt mig är det 100 % bullshit. Det är alltid en polares kompis som tror han är ett äpple eller en apelsin. Gette fakk out of here!
Citera
2004-07-10, 18:54
Medlem
Carcasss avatar
ihhh. jag trippade fett öh.. häromdagen.. ingen psykos - men.. helt väck. typ.
Citera
2004-07-11, 14:34
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Sjävla ordet psykos är ju så hysteriskt vanligt också... vissa nybörjare som får en snetripp för att de feldoserat eller struntat i sett & setting kommer tro att de fick en psykos, eftersom de "vet" att hasch orsaker psykoser.

word!

"There is no such thing."
Citera
2004-07-12, 15:07
Medlem
Tror de flesta som säger sig ha varit med om en haschpsykos, helt enkelt upplevt något nytt med haschet som skrämt dem, och därav har de nojjat, och till följd av det så har de fått panikångest. Jag var med om det.
Det var läskigt, men ganska coolt att man kunde vara så wasted.
Visst, jag nojjar nu fortfarande efter att det ska hända igen, och det har det, i nyktert tillstånd, men då var det mycket lättare att hantera än då jag var stukad

Så det är bara att, ta frisk luft, tänka på att det kommer gå över, äta något sött och göra någonting som krävs att du tänker på något annat.
Jag försökte ligga ner och "chilla", vilket inte fungerade så bra då tankelooparna satte igång
Så jag fick gå en promenix och kolla på naturen och filosofera.. Blev fint tillslut iallafall.
Citera
2004-07-14, 22:05
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
...eftersom att det inte höll i sig så tycker jag inte att det låter som en psykos.. psykoser håller i sig även när "ruset" har gett med sig...

Nej. En akut psykos kan gå över på mindre än ett dygn.
Trust me, I've had one.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in