Citat:
Ursprungligen postat av Sylvester
Jag var också med om en riktigt konstig upplevelse, psykos, nojja vet ej vad man kan kalla det. Måste varit en lättare form av psykos..
Satt hos en polare och rökte bong och hade dratt ett antal stycken då jag håller mig för knäna och tittar ner i golvet och det känns som att jag färdas neråt i hög hastighet som en kula..
Så är jag i en "mortal kombat värld" där jag slåss för min överlevnad och när jag är i underläge mot min motståndare känns det som att min själ ska dras ut med kedjor...sen när jag hamnar i överläge blir jag glad, höll på så ett bra tag.
Sen ser jag min begravning framför mig och hur min familj och vänner står och gråter och säger "hur kunde det gå såhär?"..jag var säker på att jag tagit en överdos och att mitt hjärta skulle stanna vilken sekund som helst.
SÅ säger en av mina polare "vad är det? är du rädd för något?" och jag får tårar och fattar inte hur jag ska förklara det hela...helt sjukt.
När jag vaknar dagen efter känner jag fortfarande av ruset mycket och gjorde det i ungefär en och en halv vecka efteråt, kände mig konstig i kroppen..
När detta hände hade jag rökt i kanske 7-8 månader och vad jag kommer ihåg så hade jag ej blandat med någon annan drog.
Kan man kalla det psykos eller?
Satt hos en polare och rökte bong och hade dratt ett antal stycken då jag håller mig för knäna och tittar ner i golvet och det känns som att jag färdas neråt i hög hastighet som en kula..
Så är jag i en "mortal kombat värld" där jag slåss för min överlevnad och när jag är i underläge mot min motståndare känns det som att min själ ska dras ut med kedjor...sen när jag hamnar i överläge blir jag glad, höll på så ett bra tag.
Sen ser jag min begravning framför mig och hur min familj och vänner står och gråter och säger "hur kunde det gå såhär?"..jag var säker på att jag tagit en överdos och att mitt hjärta skulle stanna vilken sekund som helst.
SÅ säger en av mina polare "vad är det? är du rädd för något?" och jag får tårar och fattar inte hur jag ska förklara det hela...helt sjukt.
När jag vaknar dagen efter känner jag fortfarande av ruset mycket och gjorde det i ungefär en och en halv vecka efteråt, kände mig konstig i kroppen..
När detta hände hade jag rökt i kanske 7-8 månader och vad jag kommer ihåg så hade jag ej blandat med någon annan drog.
Kan man kalla det psykos eller?
nja ... du hallucinerade (och sneade) och eftersom att det inte höll i sig så tycker jag inte att det låter som en psykos.. psykoser håller i sig även när "ruset" har gett med sig... du gick väl inte runt i en fantasivärld veckan efter eller hur? .. du kände bara av att du upplevt något starkt.. som fått dig att haja till .. typ som ett trauma ..
Har ingen egen erfarenhet av psykos men känner ett antal som det har slagit snett för. Vad jag vet så löper du en stor risk att bli psykotisk igen. De som har drabbats av psykos har det latent i sig(OFTAST) och skulle kunna utveckla psykisksjukdom utan droger också. Har haft vänner som har åkt JO_JO till psyk under sitt drogande plus dom som har tagit livet av sig.
haha hon snackade om en kille i det tillståndet som din kompis var i, skillnaden var att; han trodde han var en apelsin, och alla som skulle närma honom skulle skala honom.