2015-07-23, 13:38
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tål man inte att tittas på så får man väl hålla sig inne eller ta på sig en burka. Att titta på andra ingår i den mänskliga naturen. Dock inte stirra, vilket jag anser är en annan sak.

Hur menar du att stirra skulle falla längre bort från det naturligt mänskliga beteendet än att enbart titta?
Citera
2015-07-23, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Tycker det är väldigt omoget att glo på tjejer, det är inte respektfullt helt enkelt. Det är inget jag sysslar med och tankarna för mig till nån äcklig snuskgubbe i speedos.
Men det jag tycker är ännu omognare är tjejer som går i shorts i samma storlek som deras underkläder med röven i vädret och bara utstrålar "se på mig jag behöver bekräftelse för jag är så osäker!!!!!"
Men det omognaste jag vet är tjejer som går i shorts som döljer lika mycket (lite) som deras underkläder med röven naken och öppen för allmän beskådning och som utstrålar osäkerhet och bekräftelse men som sedan genast känner obehag när någon råkar kolla 2 sekunder för länge.

Undantaget badhus/stränder givetvis där det är bikini som gäller. Tänker mer generellt i vardagen även fast det är badhus/stränder som åsyftas i reportaget.

Klart man kollar på tjejer men inte fan står man och tokglor så att dom märker det och sen fortsätter stirra ut dom. Kollar jämt på tjejer på stan och på gymmet men man får väl fan ha lite finess och kolla lite diskret för ingen gillar ju att bli psykad på gymmet oavsett kön och muskelvolym. Man kollar lite och om tjejen fångar upp ens blick så tittar man henne i ögonen lite snabbt sen skiljer man blickarna åt och man ska ju för guds skull inte spana in bruden eller titta någon annan stans än ögonen om hon ser på dig...

Tror nog en del killar borde gå på finess-skola verkar det som....
Citera
2015-07-23, 13:48
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Klart man kollar på tjejer men inte fan står man och tokglor så att dom märker det och sen fortsätter stirra ut dom. Kollar jämt på tjejer på stan och på gymmet men man får väl fan ha lite finess och kolla lite diskret för ingen gillar ju att bli psykad på gymmet oavsett kön och muskelvolym. Man kollar lite och om tjejen fångar upp ens blick så tittar man henne i ögonen lite snabbt sen skiljer man blickarna åt och man ska ju för guds skull inte spana in bruden eller titta någon annan stans än ögonen om hon ser på dig...

Tror nog en del killar borde gå på finess-skola verkar det som....
Ja absolut håller med dig i allt, tycker det är omoget respektlöst som jag skrev

edit: stavfel
Senast redigerad av klettermaus 2015-07-23 kl. 13:51.
Citera
2015-07-23, 13:50
Medlem
No.90-Kleists avatar
Man måste också definiera var gränsen för att stirra går, men det verkar, som skribenten folvidon påpekar, som att kvinnor har tolkningsföreträde, så det kanske i praktiken inte blir något problem. Problemet blir att bevisa "brottet".
Citera
2015-07-23, 13:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Man måste också definiera var gränsen för att stirra går, men det verkar, som skribenten folvidon påpekar, som att kvinnor har tolkningsföreträde, så det kanske i praktiken inte blir något problem. Problemet blir att bevisa "brottet".

Eftersom kvinnor har tolkningsföreträde bör det räcka med deras egen berättelse. Vi vet ju alla att det är offrets egen upplevelse som är det centrala.
Citera
2015-07-23, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Ja absolut håller med dig i allt, tycker det är omoget respektlöst som jag skrev

edit: stavfel

Utveckla gärna varför du tycker det är omoget? Tjejer och kvinnor glor lika mycket och du ska veta att mogna kvinnor på fyllan inte tar sig för att kleta på yngre killar på alla tänkbara förnedrande sätt....

Ser inget problem med att glo alls och att det skulle vara omoget är bara löjligt. Det ligger djuriska instinkter bakom att både hanar och honor spanar efter potentiella partners och för att få en optimal partner som tilltalar en och har det man behöver så funkar inte blinddates precis....
Citera
2015-07-23, 14:00
Bannlyst
Citat:

Att dom har är väl inte skrivet i sten men att dom vill ha tolkningsföreträde stämmer bra in på feminazister och för att klargöra så ser jag inte feminister som röstar på F! (feminazister) som kvinnor då det är en skymf mot starka självständiga normala kvinnor.
Citera
2015-07-23, 14:26
Medlem
Oavsett vad folk tycker så är det helt ok att stirra på kvinnor, det är lagligt och således helt ok att kåtstirra och klä av dom med blicken.

Detta är fan sjukt, att media ställer upp på skiten.

"jag är så attraktiv, män jag upplever befinna sig under mig socialt tittar på mig, snälla gör det olagligt. Jag är så attraktiv och värd så mycket mer en andra att bara män som står över mig får titta, svarta och män måste sänka sin blick"
Senast redigerad av realrecognizereal 2015-07-23 kl. 14:28.
Citera
2015-07-23, 14:26
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Hur ska det utformas så att inte rätten att titta vart man vill inskränks?

Måste du stirra när flera kvinnor går ut med att det är obehagligt? Måste du bedöma en annans utseende? Kan folk inte behärska sig när de ser lite hud ska de hålla sig inomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Att dom har är väl inte skrivet i sten men att dom vill ha tolkningsföreträde stämmer bra in på feminazister och för att klargöra så ser jag inte feminister som röstar på F! (feminazister) som kvinnor då det är en skymf mot starka självständiga normala kvinnor.

Varför ska de inte ha tolkningsföreträde när det är de som råkar ut för skiten och har betydligt fler erfarenheter än vad vi besitter?
Citera
2015-07-23, 14:36
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Måste du stirra när flera kvinnor går ut med att det är obehagligt? Måste du bedöma en annans utseende? Kan folk inte behärska sig när de ser lite hud ska de hålla sig inomhus.

Varför ska de inte ha tolkningsföreträde när det är de som råkar ut för skiten och har betydligt fler erfarenheter än vad vi besitter?
Jag stirrar aldrig på någon, och jag tycker det är obehagligt när folk stirrar. Men det betyder inte att man ska förbjuda det, då det inskränker en större rättighet än det skapar. Det kommer eskalera till att fula män inte ens får rikta blicken mot kvinnor. Alla känner någon som ser obehaglig ut, men man kan inte frånta den personen rätten att titta på människor för det. Är man så lättstött att man inte ens klarar av att folk tittar på en så har man större problem med sin egen självkänsla än med andra människor.

Tolkningsföreträdet skapar problem som att mannen kanske inte stirrade på henne utan på ett objekt bakom henne. Har hon tolkningsföreträde kan mannen åka dit ändå. Hellre fälla än fria?
Citera
2015-07-23, 14:43
Medlem
Citat:
Jag stirrar aldrig på någon, och jag tycker det är obehagligt när folk stirrar. Men det betyder inte att man ska förbjuda det, då det inskränker en större rättighet än det skapar. Det kommer eskalera till att fula män inte ens får rikta blicken mot kvinnor. Alla känner någon som ser obehaglig ut, men man kan inte frånta den personen rätten att titta på människor för det. Är man så lättstött att man inte ens klarar av att folk tittar på en så har man större problem med sin egen självkänsla än med andra människor.

Tolkningsföreträdet skapar problem som att mannen kanske inte stirrade på henne utan på ett objekt bakom henne. Har hon tolkningsföreträde kan mannen åka dit ändå. Hellre fälla än fria?

Lagar som är omöjliga för rättsväsendet att kontrollera att folk följer är som regel väldigt dåliga lagar. Blir lite som att låta "lappen i tvättstugan" bli lag - det enda det resulterar i är att ändå fler tycker lagstiftarna är idioter och börjar bryta mot än fler lagar eftersom man får en (för sig själv rättfärdigad) legitim anledning.
Citera
2015-07-23, 14:46
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Lagar som är omöjliga för rättsväsendet att kontrollera att folk följer är som regel väldigt dåliga lagar. Blir lite som att låta "lappen i tvättstugan" bli lag - det enda det resulterar i är att ändå fler tycker lagstiftarna är idioter och börjar bryta mot än fler lagar eftersom man får en (för sig själv rättfärdigad) legitim anledning.
Därtill är det mycket enkelt att gå runt lagen. Bara att sätta på sig ett par mörka solglasögon, och man är fri att titta på vem man vill. Det blir lite bakvänd Sharialag. Männen måste dölja ögonen för att inte kommas på att titta på kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in