2015-07-23, 13:05
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Och motsvarigheten, att kvinnor tittar på män, det existerar inte? När kommer den första mannen gråta ut i media, över att han inte längre varken klarar av eller känner sig bekväm med att gymma?

kanske killar ska börja gå runt med urringad gylf då på stan eller med små tighta badshorts på badet, så också vi kan va med på TV4 eller i Sveriges radio's "Dagens kränkt" program.
Citera
2015-07-23, 13:06
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Fast det var inte diskussionen här utan att vissa kvinnor inte känner sig bekväma med att vi råglor enbart pga utseendet och objektifierar dem.
Som jag sa så är rätten att få titta vart man vill mer värd än rätten att slippa känna sig kränkt, eftersom kränkthet ofta går ut över andras rättigheter i och med att folk i dag är så lättstötta, särskilt unga kvinnor.
Citera
2015-07-23, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Tror du jag har en chans, som vit svensk man?

Med en namninsamling om 50 000 namn ska även den kränkte mannen få inkassera för sin kränkthet...

Vi får bilda ''De kränkas ombud för män'' och hamstra medlemmar så vågar dom inte inte betala ut...
Citera
2015-07-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
kanske killar ska börja gå runt med urringad gylf då på stan eller med små tighta badshorts på badet, så också vi kan va med på TV4 eller i Sveriges radio's "Dagens kränkt" program.

Jag är väldigt nyfiken på vilka dessa människor är, hur deras personligheter är och hur deras åsikter i diverse frågor är lagda. Om man blir kränkt för att någon tittat i ett offentligt rum, då bör man vara rätt speciell?

Ifall en man "smygtittar" när kvinnor byter om i ett omklädningsrum, då skulle jag kunna förstå ifall vissa blev kränkta.
Citera
2015-07-23, 13:10
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Som jag sa så är rätten att få titta vart man vill mer värd än rätten att slippa känna sig kränkt, eftersom kränkthet ofta går ut över andras rättigheter i och med att folk i dag är så lättstötta, särskilt unga kvinnor.

Varför ska det ena utesluta det andra?
Citera
2015-07-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Undrar hur det fungerar rent praktiskt med bevisföring. Vad händer om kvinnan råkar stå framför en klocka eller annat objekt som drar till sig blickar? "Känner obehag" kommer nog också kraftigt att missbrukas. Kvinnor kommer till slut anmäla varje man som inte är attraktiv som råkat titta. Som sagt inskränker detta enormt friheten att rikta blicken vart man vill.

Det fungerar ju inte alls. Det kan helt enkelt inte bli verklighet.
Då är det väl bättre att börja förespråka de verktyg som trots allt finns för att motverka problemet.
Både Niquab och Burka är fullt fungernade lösningar för 100 tals miljoner kvinnor som inte vill bli tittade på.
Citera
2015-07-23, 13:15
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
Varför ska det ena utesluta det andra?
Hur ska det utformas så att inte rätten att titta vart man vill inskränks?
Citera
2015-07-23, 13:15
Medlem
Bäst att vi börjar bära solglasögon grabbar.
Citera
2015-07-23, 13:20
Medlem
MadScientists avatar
Jag antar att det är sliskiga jäkla våldtäktsblickar de menar, ni vet sådana som vi blonda män (!) får på semestern i Indien. Ja ni feminister, njut av de hatfulla våldtäktsblickarna ni får. I eran värld måste de väl vara berikande som allt annat främmande ni tagit hit?
Citera
2015-07-23, 13:22
Bannlyst
Men för att vara lite mer seriös så är ju detta ett solklart exempel på att feminazister vill och tycker att kvinnor ska ha tolkningsföreträde i rättsfall vilket vore ett rättshaveri utav dess like.

Jag har länge varit för att kriminalisera extremism och där under faller F! bl.a....
Citera
2015-07-23, 13:28
Medlem
Karmans avatar
Tål man inte att tittas på så får man väl hålla sig inne eller ta på sig en burka. Att titta på andra ingår i den mänskliga naturen. Dock inte stirra, vilket jag anser är en annan sak.
Citera
2015-07-23, 13:35
Medlem
klettermauss avatar
Tycker det är väldigt omoget att glo på tjejer, det är inte respektfullt helt enkelt. Det är inget jag sysslar med och tankarna för mig till nån äcklig snuskgubbe i speedos.
Men det jag tycker är ännu omognare är tjejer som går i shorts i samma storlek som deras underkläder med röven i vädret och bara utstrålar "se på mig jag behöver bekräftelse för jag är så osäker!!!!!"
Men det omognaste jag vet är tjejer som går i shorts som döljer lika mycket (lite) som deras underkläder med röven naken och öppen för allmän beskådning och som utstrålar osäkerhet och bekräftelse men som sedan genast känner obehag när någon råkar kolla 2 sekunder för länge.

Undantaget badhus/stränder givetvis där det är bikini som gäller. Tänker mer generellt i vardagen även fast det är badhus/stränder som åsyftas i reportaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in