Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Har för mig att det stog något om sexistiska kommentarer i artikeln. Är antagligen det hon tagit fyr på. Lite märkligt att hon trycker på stirra och alla män i artikeln, men jag tror inte hon tänkt igenom den ordentligt. Mest sannolikt bara ett behov av bekräftelse och uppmärksamhet. Rätt sorts bekräftelse och uppmärksamhet vill säga, enligt hennes sätt att se det.
Annars är det den vanliga feministretoriken. Något arsle till cooling har betett sig tölpaktigt och därför ska hela gruppen män fördömas. Media hakar på för att.. Girl Power.. eller något. Vet inte.
.
Jag kan inte se mer än att hon själv måste kolla om någon kollar på henne. Hur ser hon annars att någon kollar?
Jag har inga som helst problem med att en man kollar in mig. Jag har ett par rejäla pattar som ej går att gömma. Jag är kvinna och jag vet att män gillar kvinnors kropp. Naturligt så att säga. Lika naturligt som jag gillar män och tittar på dem.
Varför göra ett problem av ett ickeproblem? Om någon däremot tränger sig på en och tafsar eller förföljer en är en helt annan sak.
Jag kollar aldrig om någon kollar mig. De får kolla om de vill kolla in mig. Jag kollar själv på människor i badhuset.
Stirrar inte men kollar in.
Hon kanske ej klarade av blickarna då men måste själv ha tittat efter männens blickar så att säga.