2015-07-17, 08:41
Ganska kul hur vänstern kan göra extrem härskarteknik t.om från en känd man mot en relativt okänd kvinna och hyllas. Skulle en höger man göra detta mot en kvinna skulle han hängas. Tänk att Jan Björklund skulle göra det mot någon hen från FI. Skulle ju bli ramaskri.
Citera
2015-07-17, 08:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Garvade hart nar jag laste denna artikeln: http://www.friatider.se/adam-tensta-sa-nigger-2007

Skon dubbelmoral av Neger-Adam!

Nej, det är det ju inte.. Negrer får säg neger om negrer, men vita får inte säga neger om negrer; tycker negrerna själva.
Citera
2015-07-17, 09:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
det är så jävla kul när avskyn mot folk som är motvalls och i detta fall: färgad man.

ni avskyr å ena sidan aftonbladet, tv4 och annan etablerad media. så vad fan gör en protest mot tv4 er något? proportionerna är skrattretande. det bottnar i er aversion mot adam tensta eftersom han är färgad. det är så jäkla uppenbart. ni wajnade väl inte på när jimmie lämnade storkyrkan? det var ju för helvete en diss mot knugen.
Citera
2015-07-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Garvade hart nar jag laste denna artikeln: http://www.friatider.se/adam-tensta-sa-nigger-2007

Skon dubbelmoral av Neger-Adam!

Vad rassarna aldrig fattar är att det avsändaren är lika viktig som mottagaren i ett uttalande.
Citera
2015-07-17, 09:20
Medlem
BaraBiffens avatar
Det roliga är alla diskussioner om näthat osv bal vänsterfolket, gå in på henne från Grums youtubekanal och läs kommentarerna. Mycket värre näthat där än kommentarerna om zara larsson, sjuk dubbelmoral.
Citera
2015-07-17, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
det är så jävla kul när avskyn mot folk som är motvalls och i detta fall: färgad man.

ni avskyr å ena sidan aftonbladet, tv4 och annan etablerad media. så vad fan gör en protest mot tv4 er något? proportionerna är skrattretande. det bottnar i er aversion mot adam tensta eftersom han är färgad. det är så jäkla uppenbart. ni wajnade väl inte på när jimmie lämnade storkyrkan? det var ju för helvete en diss mot knugen.

Du har ju helt tappat begreppet.

En man som har HELA medieetablissemanget bakom sig använder sig av grov härskarteknik mot en tjej från en landsbygdshåla. Det är DET som hänt. Tensta får fan i mig t om skriva en debattartikel i Aftonbladet om det, vart är tjejens ord i Aftonbladet?

Vår aversion är att en medieälskling behandlas med silkesvantar pga att han är neger/rappare. Hade det varit en sverigedemokrat som gjort detta hade han hängts, etablissemanget hade skrikit om manlig härskarteknik samt även om rasism om det varit mot en färgad tjej.

Hade säkert blivit något twitterupprop också.
Senast redigerad av priz 2015-07-17 kl. 09:28.
Citera
2015-07-17, 09:26
Medlem
dwgs avatar
Är han trogen muslim som stödjer is ? Nu vet jag ej hur han har sett ut men såg bild nyss.
Citera
2015-07-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag håller i stort med, men förstår inte riktigt, varför wt är ok, men inte neger?
Alltså, jag tycker inte wt heller är okej att säga till folk.

Det har kanske inte samma historiska innebörd som order neger/nigger, men det går helt klart att jämställas med svartskalle, blatte, babbe och liknande...

Det är ju precis samla anspelning på hudfärg.
Citera
2015-07-17, 09:30
Medlem
Jag kastar mig in -

Att anvanda nedsattande uttryck gor man inte, att vissa harinne ar inte tycker det ar sa farligt ar lite som att mobbarna i skolan inte tyckte det var sa illa men den mobbade sitter och googlar hur han bast skall ta livet av sig. Det skall vara nolltolerans mot sadant punkt!
Det hor dessutom till gott uppforande att inte bete sig pa det sattet mot nagon (om dom inte fortjanar det eller tar betalt for den tjansten ), dom som ar av annan uppfattning saknar hyfs och gar under kategorin total-WT
(Ar saklart sjalv vit-medelalders-man-chefsjobb)

Med det sagt, nu ar asiktskorridoren sa pass trang i Sverige att det borjar bli obehagligt.
Jag tror personligen att det har att gora med en medveten destabilisering av landet men det ar lite OT.
Att Adam Tensta valde att spela rasistkortet beror inte pa att killen ar sedlighetens forsvarare No.1 utan att han vill ha publicitet, precis som allas var Alexandra Pascalidou, Gudrun mfl.

Det trista ar att da dom bygger sin identitet och karriar pa detta sa kan dom ju inte besluta sig for att vi natt jamlikhet en dag, da skulle ju deras karriar vara over Det fortsatter tills det tar stopp.

Sverige ar ett av de jamlikaste lander som finns och man far hur manga chanser som helst om man hamnar snett. Infodda Svenskar ar bland de "mesigaste" som finns och den riktiga rasismen i Sverige ar mellan invandrargrupper dar dom har nolltolerans mellan varandra.
Faktum ar att det allvarligaste problemet vi har i Sverige ar radikaliseringen och islamismen som har en skev syn pa andra folkgrupper och kvinnans roll i samhallet.
Citera
2015-07-17, 09:31
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Det har gjorts försök i både denna och skvallertråden om Tensta,att få den goda sidan,att förstå likheten mellan detta fall och det som skedde Joel Ankar (som jag tror du syftar till),men det är oerhört svårt att få något seriöst svar.

Det var verkligen inte det jag syftade på. Ställde en allmän fråga.
Citera
2015-07-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du har ju helt tappat begreppet.

En man som har HELA medieetablissemanget bakom sig använder sig av grov härskarteknik mot en tjej från en landsbygdshåla. Det är DET som hänt. Tensta får fan i mig t om skriva en debattartikel i Aftonbladet om det, vart är tjejens ord i Aftonbladet?

Vår aversion är att en medieälskling behandlas med silkesvantar pga att han är neger/rappare. Hade det varit en sverigedemokrat som gjort detta hade han hängts, etablissemanget hade skrikit om manlig härskarteknik samt även om rasism om det varit mot en färgad tjej.

Hade säkert blivit något twitterupprop också.
Det är du som inte förstår särskilt mycket alls.
Det handlar inte om att Adam ville ge sig på tjejen. Hade du sett inslaget hade du ju fattat det. Och hon har visst fått dementera sina uttalanden.

Adam visar ju på att tv4 hycklar och inte står bakom sin egen princip.
(FB) Adam Tensta lämnar nyhetsmorgon i protest
Citera
2015-07-17, 09:39
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Bra timing i alla fall, medie-torka och bara nyheter om hur negrer våldtar Svenska tjejer, han valde ett bra tillfälle att avleda uppmärksamheten från de verkliga problemen i samhället.

Intressant också att det är ok för honom att säga NIGGER och det nedsättande uttrycket BITCH om kvinnor, men detta har media valt att tona ner.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in