Citat:
Ursprungligen postat av
Svartfeber
Jag har inget mot buddhister. Men ser jag en muslim vet jag att det betyder en massa problem. Finns inget mer att tillägga!
"Allah är större" , det abstrakta komplexet är medvetet drivet att utgöra ett komplex, onårbart...
Det säger sig självt att föra folk bakom ljuset genom att förkasta bespotta och medvetet vilja demolera värdegrunder som rotades för snart tvåtusen år sedan, med polemisk frenesi, att det säkert är fel väg att gå.
Buddhism möjligtvis raljerar över kristna treenigheten, men att det går fanatiskt militant? Tror jag inte, det ska isf vara de massor av okunskapens hyllare, som är rotlösa och trolösa med så kommer moralen in igen, religion handlar alltid om moraliska preferenser, det vilar på en frihet, du får själv välja om du accepterar pedofili kriminalitet eller andra söndrande av spärrar som brukar finnas i ryggrad.
Sedan kan du aldrig förneka glorifiering av narkotika och narkotikans flöden.. det är för tänkande människor en given sak att fatta sambanden, för de mer urholkade .. syns aldrig några samband, enbart ett ihärdigt hat... som inte ens har med rligion att göra, möjligtvis isf med zenofobi och beröringsskräck och socialfobi och paranpia som berider enskilda individer, som förstås mer än gärna faller in i leden.. och väljer vilka extrema led den väljer att driva sitt existentiella hat, äver att inte ha fötts in i paradisisk värld, som ska kunna motsvara den mer naiva men pubertala livsuppfatningen.
Narkotikaflödet sker i faktiskt allt som oftast, i fullständig "hemlighet" det ska-inte-synas-inte-märkas när indränkta förvirrade hjärnor ägnar sig åt sin fria ideologi.
Så där är alltid religion a pain in the ass. Många gushyllare hyllar i tysthet.. och hatar också lågmält... de är "luttrade" när de jämför med hur det var i GT.. den era som man ser som ultimativ...
men ser inte the beauty..... att gå gränsöverskridande, för så var det minsann aldrig i GT och trossatser som har sin trampolin direkt ur GT, däremot kan det bli annat ljud i skällorna när ekomomi/pengar börjar involveras.
Där kan teister (som de vill ses som, men i vilka kontexter är de teister och i vilka är de renodlade rasister?) bli kluvna och börja odla upp dubbelagendor och till slut inte riktigt kunnamotivera vad de egentligen "tror på", då heter det... jag är inte missionist... jag-bara-tror.
För att religion, tro och politik så ofta är vidrigt ihoprört, en väldigt påverkad t.ex antitesit, kan börja yra som en fanatisk teist... på nolltid. Den tappar då hela sin värdegrund som den kan ha malt i till leda i sjutton tusen år.
Så gud är en mental atrapp, som man/de flesta utnyttjar hårt och organiserar in i politik tyvärr.