Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 19:10
  #1
Medlem
Jag har haft jobb på IT företag (periodsjobb) samt annat periodsjobb inom valet 2014, var jag inte möter kunder.
Men sedan har jag anställning på en mataffär (endast vid behovsanställd fortfarande efter ett år) och där möter jag ju flertal kunder.

Det jag undrar är hur mycket det spelar roll att man ser vuxen ut?
Jag själv tycker jag ser relativt ung ut. Jag är snart 24 år.
På mataffären jag har min anställning på så har de anställt flertal nya personer under sommaren. Jag har inte jobbat där på ett par månader pga att jag jobbat på ett IT företag som jag trivs mer på men som tyvärr inte är ett jobb man kan jobba med året runt.
Handlar mycket på mataffären där jag är anställd på. De kollegor som jobbat där länge känner igen mig helt klart och brukar snacka med dem ett litet tag ifall tiden finns.
Men de nya anställda, nästan allihop har bett mig visat legitimation när jag köpt energidryck.

Om jag ser mig själv i spegeln så skulle jag kunna gissa jag är runt 18 år kanske.
Jag har ingen vidare skäggväxt, är nästan sen i utväxten känns det som, då det mest är fjun och det blir inte snyggt om jag låter det växa utan att raka bort allt.

Har känslan att som på en mataffär så blir det mer seriöst intryck om man ser väldigt vuxen ut. Man blir mer trovärdig och pålitlig känns det som. Är det så ?
Citera
2015-07-13, 19:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonQQ
Har känslan att som på en mataffär så blir det mer seriöst intryck om man ser väldigt vuxen ut. Man blir mer trovärdig och pålitlig känns det som. Är det så ?
Jag tycker inte det ska ha någon betydelse. Har man förtroende för affären utgår man från att de anställer vettig personal.
Citera
2015-07-13, 19:36
  #3
Medlem
Ja, ser man mogen och vuxen ut ger man automatiskt ett mer seriöst och pålitligt intryck.

Tror dock knappast att du ser så ung ut som du påstår, det är ganska vanligt att kunder under 25 får visa leg.
Citera
2015-07-13, 23:23
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Oavsett hur du ser ut, så är det inte så mycket du kan göra, mer än att klä dig "vuxet". Varje ålder har sin tjusning och visst är det så att de flesta äldre har mer "pondus" än de som är under 25.
Citera
2015-07-14, 00:26
  #5
Medlem
Vet inte om du menar vuxen i rollen som kund eller anställd. Men om du jobbar i affären så är det ok att se lite yngre ut också. En svensk charmig, lite naiv, ungdom är inte problem bara man är hel och ren och trevlig.

Om du handlar red bull och skulle ha på dig en kostym skulle de förmodligen inte fråga om leg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback