Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 17:22
  #1
Medlem
Jag kom in på mitt första val, civilekonom i Karlstad och vet att jag även kommit in på vanlig ekonomi i västerås. Vilken utbildning och stad är bättre?
Citera
2015-07-12, 17:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pischarn
Jag kom in på mitt första val, civilekonom i Karlstad och vet att jag även kommit in på vanlig ekonomi i västerås. Vilken utbildning och stad är bättre?

Uppsala är bäst
Citera
2015-07-12, 17:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonaldsSAB
Uppsala är bäst

Ja fast jag frågade inte om uppsala? Det är karlstad eller västerås som gäller
Citera
2015-07-12, 17:50
  #4
Medlem
Spontant känns Karlstad som en bättre studentstad än Västerås. Lite biased då jag kommer ifrån sistnämnda stad och absolut inte kan föreställa mig att Karlstad skulle vara en sämre studentstad i jämförelse. Mälardalens högskola hamnar ju också sist (?) eller nära botten i olika rankningar.
Citera
2015-07-12, 18:17
  #5
Medlem
Läste till jurist i Lund, är trött på alla Uppsala studenter som tror att de är något speciellt bara för de läser i just Uppsala Har för övrigt bara hört positiv feedback på Karlstad, särskilt ekonomutbildningarna. Sedan spelar det ingen större roll vart du läser så länge du får din titel/examen.

Civilekonom 240HP (4år) (civilekonomexamen)
Ekonomprogrammet 180HP (3år) (ekonomie kandidatexamen)

Vet inte om det är möjligt att komplettera en kandidat i ekonomi till en akademisk yrkesexamen.
En yrkesexamen ser alltid attraktivare ut på CV:et. (Min åsikt)

En civilekonomexamen är endast attraktiv om du tänkt arbeta i Sverige.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Nittiotva 2015-07-12 kl. 18:19.
Citera
2015-07-12, 18:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Läste till jurist i Lund, är trött på alla Uppsala studenter som tror att de är något speciellt bara för de läser i just Uppsala Har för övrigt bara hört positiv feedback på Karlstad, särskilt ekonomutbildningarna. Sedan spelar det ingen större roll vart du läser så länge du får din titel/examen.

Civilekonom 240HP (4år) (civilekonomexamen)
Ekonomprogrammet 180HP (3år) (ekonomie kandidatexamen)

Vet inte om det är möjligt att komplettera en kandidat i ekonomi till en akademisk yrkesexamen.
En yrkesexamen ser alltid attraktivare ut på CV:et. (Min åsikt)

En civilekonomexamen är endast attraktiv om du tänkt arbeta i Sverige.

Lycka till!

Det är ju speciellt. Eller vad fan menar du? Lund är också bra.
Citera
2015-07-12, 19:23
  #7
Medlem
Herrcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pischarn
Jag kom in på mitt första val, civilekonom i Karlstad och vet att jag även kommit in på vanlig ekonomi i västerås. Vilken utbildning och stad är bättre?

Jag känner en del studenter i Karlstad och har bara hört gott om staden. Dessutom är det ett stort plus att de även erbjuder bostadsgaranti till alla studenter.
Vad det gäller status utav skola så tror jag inte att det skiljer nämnvärt.
Citera
2015-07-12, 20:29
  #8
Medlem
Lecapitaines avatar
Civilekonom ser bättre ut än ekonomiekandidat + magister, så kör på Karlstad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback