Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 16:43
  #1
Medlem
Tjena!

Jag har en fråga om hur man gör för att maila till många olika personer, kanske 10-20 st, men sedan dölja samtliga mottagare för den enskilde mottagaren. Jag vet hur man skickar mail till många personer, man skriver eller klickar i deras mailadress uppe i mottagarfältet. Men då ser alla mottagare vilka som har tagit emot mailet. Jag vet att jag har fått allmänna mail skickade till mig, som gått ut till många mottagare men jag har inte kunnat se vilka, det har varit dolt. Hoppas ni förstår vad jag menar, och att någon kan hjälpa mig. Tack på förhand.

Mvh
rogerQ
Citera
2015-07-12, 16:45
  #2
Medlem
Skicka till dig själv och lägg in övriga mottagare som BCC.

https://en.wikipedia.org/wiki/Blind_carbon_copy
Citera
2015-07-12, 16:46
  #3
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Tjena!

Jag har en fråga om hur man gör för att maila till många olika personer, kanske 10-20 st, men sedan dölja samtliga mottagare för den enskilde mottagaren. Jag vet hur man skickar mail till många personer, man skriver eller klickar i deras mailadress uppe i mottagarfältet. Men då ser alla mottagare vilka som har tagit emot mailet. Jag vet att jag har fått allmänna mail skickade till mig, som gått ut till många mottagare men jag har inte kunnat se vilka, det har varit dolt. Hoppas ni förstår vad jag menar, och att någon kan hjälpa mig. Tack på förhand.

Mvh
rogerQ

https://en.wikipedia.org/wiki/Blind_carbon_copy
Citera
2015-07-12, 19:55
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Mailinglistor använder programvara som skickar enskilda mail till varje mottagare. Lätt att få iväg en miljon mail då. Men jag har sett mindre listor som körs manuellt genom CC. Skrattar lite varje gång.
Citera
2015-07-19, 10:53
  #5
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Jag har en fråga om hur man gör för att maila till många olika personer, kanske 10-20 st, men sedan dölja samtliga mottagare för den enskilde mottagaren.

Vet inte riktigt vad du tänkt med detta. Finns ju tjänster för nyhetsbrev som Get A Newsletter eller mer avancerade som Drip som är tjänster för nyhetsbrev men känns mer som du kontaktar folk manuellt.

Då skulle jag tipsa om Tout App istället. Då kommer mailen fram. Var ett tag sedan jag körde det men tror du kan lägga in och skicka till 50 stycken samtidigt. Värt varje krona.

Att köra med BCC eller CC är verkligen inte att rekommendera 2015. Kör du BCC så hamnar 97% i spamkorgen och CC visar alla adresser och folk blir vansinniga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback