• 1
  • 2
2005-10-18, 15:35
Medlem
pH1xXx3rs avatar
Tjenare..sedan mitt ex flytta ut har jag varit utan hemförsäkring (lägenhet). Inte den allra roligaste utgiften och jämte radiolicensen det som jag fullkomligt skitit i än så länge. Men de är ju inte så förbannat kul om olyckan är framme heller. Hur som helst, plöjde ju igenom priser en gång i tiden och sen var de bra. Har för mig jag (vi..) hade If sist, men nu fann jag att netviq.se var väldigt billiga. Nån som har hos dem? Billigast är ju alltid bra, samtidigt, vill ju verkligen veta att de är seriösa försäkringar och inte nån bluff..vilka har ni och vilka är billiga? Är inte olycksdrabbad direkt kanske ska tilläggas, så jag är inte nyfiken på en massa tillägg i onödan..
Citera
2005-10-18, 15:37
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Vi har IF, vilket känns tryggt..Om det är billigt eller inte vet jag väl inte, men det känns tryggt och bra med ett känt bolag.
Citera
2005-10-18, 16:00
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har länsförsäkringar 18-25. Har fått lite höjd premie eftersom jag klantat mig ett par gånger, men normalt ligger kostnaden på 40:-/ månaden. Billigt billigt är det, men bra bra vette tusan..

Har fungerat i 5 år felfritt i alla fall..

http://www.lansforsakringar.se/bergs...gdom/18-25.htm
Citera
2005-10-18, 18:10
Medlem
Har alltid haft Länsförsäkringar. Har dom både på villa/hem, bil, djur, olycksfall och tidigare båt. Dom gånger jag har råkat ut för skada så har dom snabbt och seriöst behandlat ärendet och ersatt mig. Ibland jämför jag också med andra bolag och LF har alltid varit billigast, inte minst för bilen som är den tyngsta premien. Där kan det skilja ett par tusenlappar jämfört med andra bolag. Dessutom har dom lokala kontor och det tycker jag är värt mycket. IF talas det ju mycket om, och det är tack vare deras hårda marknadsföring, men enligt vänner o bekanta är dom krångliga att ha att göra med när det verkligen gäller. IF känns för mig som att dom har litet av Skandia-stuket över sig och det kanske inte är så underligt, eftersom dom tog över stora delar av
Skandias försäkringar för några år sen.
Citera
2005-10-18, 19:35
Medlem
Pendeltågs avatar
Jag har länsförsäkringar, betalar drygt 70 kronor månaden för min bostadsrätt.
Citera
2005-10-18, 20:02
Medlem
pH1xXx3rs avatar
tror de lutar åt länsförsäkringar efter att ha kollat priserna lite mer nu. stämmer, dom är billiga...samt "välkända". vågar inte ta något nätbaserat försäkringsbolag. tackar för alla edra fina svar.
Citera
2005-10-18, 20:40
Medlem
Stonecakes avatar
Har haft Netviq nu i 5 eller 6 år utan nåt som helst att anmärka på!Har fungerat alldeles utmärkt de få gånger jag behövt utnyttja försäkringen!
Citera
2005-10-18, 21:25
Moderator
Tystnads avatar
Har Folksam ,genom facket´s medlemsförsäkring ,Ingår automatiskt genom medlemsavgiften till facket.
Är helt klart nöjd med detta.
Citera
2005-10-18, 21:29
Medlem
-jOE!s avatar
Trygg-Hansa.

Glöm inte att om du studerar så får du ofta rabatt.
Citera
2005-10-18, 22:47
Medlem
ShciZos avatar
Länsförsäkringar för Bostadsrätt. 1100/år med olyckfall (student)
Citera
2005-10-19, 01:10
Medlem
Vardons avatar
Jag har IF... Mest för att jag sysslar med vad en del klassar som "risksport" och även inom tävlingsverksamhet vilket det kan finnas en del finstilta klausuler om i försäkringsvillkoren och därför är jag lite orolig där... När det gäller olycksfallsbiten för mig. Men billigast är de verkligen inte...
Citera
2005-10-19, 14:12
Medlem
Monarscoots avatar
i stort sett varje gång jag sett något på plus där försäkringsbolagen strular så har det varit länsförsäkringar som varit inblandat. Jag hade dom innan men bytte helt enkelt just pga detta. Deras dotterbolag (?) Agria djurförsäkringar blåste mig på 13000 men det är en annan historia. Jag kan egentligen inte uttala mig om hur bra/dåligt ett bolag är då jag aldrig uttnytjat hemförsäkringen... man får gå på vad som hänt polare etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in