• 1
  • 2
2005-10-19, 14:37
Medlem
Kan ju även vara så att länsförsäkringar har en hel del kunder därför de syns mest.

Jag har folksam genom facket. Jag tyckte de strulade lite väl mycket när jag skulle få ut pengar för ett grafikkort när åskan hade haft roligt. Fick iallafall mina pengar till slut.

Vad jag anser är intressantast är inte vilka som är billigast utan vilka som inte försöker blåsa en när oturen vart framme.

Flickvännens mamma har Trygghansa och de verkar inte gnälla eller kräva kvitton för något. Sen iofs kanske det spelar roll att hon varit kund länge samt har några år på nacken.

Det känns som om de granskar yngre män oftare och ställer högre krav.
Citera
2005-10-19, 16:12
Medlem
alvers avatar
Jag har länsförsäkringar. Studerar och på min ort kostar en hemförsäkring 660kr per år och självrisken är på 600. I sommras fick jag inbrott i bilen och blev av med min respacking, kläder och digitalkamera m.m. Från det att jag anmälde händelsen till dem så tog det en vecka tills jag fick pengarna. 75% av nyvärdet av kameran som gjorde att jag fick mer än vad den kostar nu (var en två år gammal canon A70). När jag gjorde polisanmälan så glömde jag anmäla minneskortet som satt i, det var dock inget problem, de förstod att det lätt kan bli så och jag fick ersättning för det med. Behövde bara kvittot på kameran och minneskortet, kläderna fick jag ersättning för ändå.

Hursomhelst, jag blev förvånad över hur smidigt det hela gick till hos dem. Trodde det skulle bli krångel och att de skulle vara "svåra", men så var inte fallet.
Citera
2005-10-19, 17:44
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alver
Jag har länsförsäkringar. Studerar och på min ort kostar en hemförsäkring 660kr per år och självrisken är på 600. I sommras fick jag inbrott i bilen och blev av med min respacking, kläder och digitalkamera m.m. Från det att jag anmälde händelsen till dem så tog det en vecka tills jag fick pengarna. 75% av nyvärdet av kameran som gjorde att jag fick mer än vad den kostar nu (var en två år gammal canon A70). När jag gjorde polisanmälan så glömde jag anmäla minneskortet som satt i, det var dock inget problem, de förstod att det lätt kan bli så och jag fick ersättning för det med. Behövde bara kvittot på kameran och minneskortet, kläderna fick jag ersättning för ändå.

Hursomhelst, jag blev förvånad över hur smidigt det hela gick till hos dem. Trodde det skulle bli krångel och att de skulle vara "svåra", men så var inte fallet.

Måste tillstå att jag är lite förvånad ,att det forfarande finns försäkringsbolag som ger ersättning för det dem kallar "stöldbegärlig egendom" som förvarats i bil .
Folksam gör det INTE ,så du är bara att gratulera ,dock är det ju så att försäkringsbolagen verka ändra villkoren lika ofta som man byter skjorta,så ditt försäkringsbolag kanske ändra dem med.

Tips : Innan ni väljer bolag ,kolla noga på deras hemsidor vad för villkor som gäller för vardagliga händelser som typ stöld ,skador på egendom typ åskskada av data,TV ,villkoren och självrisken kan vara totalt olika mellan bolagen detta måste man ha i åtanke ,en "billig" hemförsäkring kanske har en massa undantag ,just för att den är billig.
Kolla speciellt vad dem räknar som stöldbegärlig egendom och om dessa omfattas eller erfodrar tilläggs försäkringar.

När det gäller brand och Reseskydd vid akut olycka ,tror jag dem flesta bolagen är ganska lika ,detta pga dessa händelser oftast är extremhändelser ,som inte sker speciellt ofta ,och då har dem ¨råd att vara generösa.
Citera
2005-10-19, 19:51
Medlem
thebandits avatar
www.tennant.se

Billiga på både hem- och bilförsäkring.

Har ingen aning om hurvida själva försäkringen är bra eller dålig när det smäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in