2015-11-30, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Är det någon av er som har sett kroppen överhuvudtaget, eller går ni på hörsägen från polis, rättsläkare mfl.?
Det finns nog endast hörsägen om kroppen.
När poliser kom med uttalanden om att kroppen var i ett fruktansvärd skick massakerad eller sannolikt styckad, då drog jag slutsatsen att det var hämning mot Lisas far medverkan i SOG som hade varit placerad i MÖ. Om det var ett styckmord borde det ha utförts i bil för att inte lämna spår efter sig, som polisen aldrig har hittat heller.
När förundersökningen kom påstods det att det var en hel kropp som hittats och var inget styckmord, det har medfört att jag blivit ironiserat otaliga gånger för min tidigare teori.
Jag har endast varit ute för att rentvå NB som jag på tidigt stadium inte kunde se honom som skyldig för mordet och med att åklagaren använt avgörande vittnesuppgifter med fel dag anser jag det uppnått.

Jag ser ändå att det är något skumt med fallet, när man ser på fotot där kroppen skall ligga under klädhögen har jag mycket svårt att se en hel kropp skall kunna få plats där.
Polisen hade inte undersökt lokalen med spårhund som verkar mycket märkligt, enligt uppgifter i FUP finns ingen undersökning med hund i boden.
Ladan var ingen brottsplats utan allt är fejkat där anser jag.
Det måste finnas en brottsplats där mordet skett, fanns den i en bil kan brottsplatsen sannolikt aldrig hittas.
Torsdagen den 6 juni fanns det 3 Mercedes militärbilar vid Martorp plus privata bilar, som måste haft någon uppgift med besöket.
Det är ingen tvekan det finns mörka krafter bakom det här fallet, och många lik i garderoben.
NB han blev utsedd att få skulden för mordet och många var engagerade att så skulle ske.
2015-11-30, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Det är fullständigt omöjligt att följa din logik. Det är en massa tider och vittnen som den åtalade påstås ha sett, vilket inte är speciellt starkt det brukar vara vittnet som har sett den misstänkte som brukar kallas vittne inte tvärt om.
Fargo nu har du snart skrivit en novell om tider,bilar,kaffedrickande osv.
Om nu NB är helt oskyldig hur förklarar du all DNA som fans på Lisas byxor innanför jackan på repet osv.
Åtalet bygger ju inte som du tror enbart på indicier utan på starka vittnesmål (löpar kvinnan, broder och hustrun) men åklagarens riktigt tunga bevis är DNA bevisning.
Så ta paus från bilar och födelsedagar och svara på hur en oskyldig NB s DNA kan förklaras bort.
Sedan att du tror att du kommit på att polisen och i förlängningen åklagaren tagit missta på dag är bara löjligt.
Vad har du för dunkla tankar om advokaten skulle inte hon ha upptäckt att det var fel dag, eller varför inte NB själv. Gripandet skedde väl efter 5 dagar så det borde han väl komma ihåg.
Men förklara hur en oskyldig NB lyckas få DNA på Lisas kropp.
Tacksam om du inte kommer med en fantasifull plantering av DNA. Men om du gör det så länka till andra mord där man planterat DNA.
Eftersom NB fanns den 7 juni framför bostaden på trappen ensam och såg när Gustav med dottern kommer med sin bil en Audi och kör in mot Herrgården kan han inte vara någon gärningsman.
Det här påståendet att han skulle ha kört till Martorp vid 19.00 tiden i hög fart och därifrån vid 19.20 tiden, det skedde lördagen den 6 juni.
Därför NB har funnits på ett helt annat ställe som är i bostaden när mordet på Lisa skett, det blir till en omöjlighet att han är gärningsmannen.
Ladan som påstås vara brottsplatsen är naturligtvis fejkad med spår mot NB, som är placerad dit, han kan aldrig ha lämnat efter sig DNA och blodspår i ladan och på hennes klädplagg.
När man ser till spåren som finns där är det inga fingeravtryck som inte går att plantera och alla olika hundar som sökt lokalen har inte hittat spår att det skulle vara någon mordplats där.
Jag kan inte se annat utan den som planterat spåren har känt till lokalen mycket väl för att kunna genomföra de olika planteringarna, men allt har gått ut på att binda NB till mordet, exempelvis vem visste om eltejpen som fanns i en låda i lokalen.
Det är planterat blod från NB på olika ställen vem har kunnat komma över det ?
När man läser förundersökningen noggrant kommer man fram till att det är många personer som är inblandade att få NB som den skyldige för mordet på Lisa.
Sedan när man ser till saker som tillhört Lisa och finns efter vägen från cafeet till Martorp de är naturligtvis planterat dit, men vem har gjort det, blir en annan fråga ?
Ladan var planterat med olika saker som skulle få NB skyldig och en handske fanns på ett ställe som skulle upptäckas och sökning skulle ske i ladan och leda mot NB.
Sakerna som fanns efter grusvägen ledde mot Martorp och boden där kroppen fanns, litauerna åkte ofta till Martorp genom deras jobb, som sannolikt skulle binda NB till kroppen som var meningen.
Jag vill påstå att det finns många lik i garderoben i det här fallet.
2015-11-30, 07:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns nog endast hörsägen om kroppen.
När poliser kom med uttalanden om att kroppen var i ett fruktansvärd skick massakerad eller sannolikt styckad....

Men det gjorde de ju inte. Ingen polis har väl någonsin påstått att kroppen var styckad? Varför fortsätter du ljuga om detta??
2015-11-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men det gjorde de ju inte. Ingen polis har väl någonsin påstått att kroppen var styckad? Varför fortsätter du ljuga om detta??
Ett uttalande var att den personen hade varit med om att ta hand om en person som blivit totalt söndertrasat under ett tåg, men det som fanns i boden skulle vara värre. Det finns ingen orsak att älta om vad de sa och inte sade, när obduktionsprotokollet kom skall det ha varit en hel kropp och det måste man acceptera.
Rykten brukar öka i styrka desto längre ett rykte florerar, därför skall man var mycket försiktig med sanningen när det gäller rykten.
2015-11-30, 11:57
Medlem
Claes B som är ekonomi chef på Blomberg enligt FUP 231
Jag minns att på torsdagen så stod tre Mercedes bilar som jag tror är från militären och några civila i backen ner strax innan Martorp. Jag tror att de sökte området vid Martorp.

Det är Claes som berättar till NB att militär sökt området där han sedan pekade eller sade till Missing People att det är endast att slösa med tid att söka där de sökte.
FUP 1405
Det här påståendet av MP att litauerna försökte köra bort dem är helt felaktigt och att de kunde ingen engelska är också fel.
Lars Å som är arrendator säger att NB kan bra engelska och samma sak säger Claes B de har haft mycket att göra med bröderna därför de har ordnat jobb för dem, och när det gäller hur ombyggnader och annat som rör byggbranschen skall göras, fordras de att de förstår varandra bra.
MP kom med mycket nedsättande omdömen gällande litauerna, MP borde ha gått fram och haft en dialog med dem och inte sprida osanna nedsättande rykten om dem.
Lars Å och Claes B ansåg de var mycket duktiga arbetare de jobbade hårt och kom alltid till jobbet.
2015-11-30, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ett uttalande var att den personen hade varit med om att ta hand om en person som blivit totalt söndertrasat under ett tåg, men det som fanns i boden skulle vara värre. Det finns ingen orsak att älta om vad de sa och inte sade, när obduktionsprotokollet kom skall det ha varit en hel kropp och det måste man acceptera.
Rykten brukar öka i styrka desto längre ett rykte florerar, därför skall man var mycket försiktig med sanningen när det gäller rykten.
Källa på det du påstår. Vill att du förklarar dina tankar och ditt resonemang på ett sakligt och relevant sätt. Gör nu ett seriöst försök så att vi förstår vad du menar.
2015-11-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ett uttalande var att den personen hade varit med om att ta hand om en person som blivit totalt söndertrasat under ett tåg, men det som fanns i boden skulle vara värre.
Var kan vi läsa detta?
Citat:
Det finns ingen orsak att älta om vad de sa och inte sade
Det är du som upprepar lögnen, vi andra säger precis detta, älta inte något som bevisat är falskt!
Citat:
Du menar alltså inte som du gör, bygga hela sin teori på saker man inte känner till eller som bevisats inte stämmer?
2015-11-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Var kan vi läsa detta?
Det är du som upprepar lögnen, vi andra säger precis detta, älta inte något som bevisat är falskt!
Du menar alltså inte som du gör, bygga hela sin teori på saker man inte känner till eller som bevisats inte stämmer?
Jag bygger teorin på att NB är oskyldig därför den 7 juni när Lisa försvann sitter han på trappen framför huset 19.00 och ser Gustav komma med bilen och köra in till Herrgården.
Gustavs bror Henrik samtalar med honom och säger att Gustav kom ca 19.00.
AJ säger i förhör sid 183 FUP
Efter middagen ungefär 19,10-19.15 kom den andre sonen Gustav med sin dotter efter att ha varit på student uppvaktning i Årnäs.
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då 19.15.
Den som satt på trappen var NB ensam.
Enligt FUB 1592
När Gustav åkte från Herrgården tänkte NB stoppa honom och tala om att jobbet med fönsterblecket var klart, men Gustav hälsade och åkte vidare.
Samma sak säger Irina som kommit ut på trappen för att ta en rök när Gustav åker tillbaka, han hälsade och åkte förbi.
NB vet inte vad klockan var när han åker tillbaka men det bör ha varit innan 19.30.

Det fanns ingen möjlighet att NB har kunnat utföra något mord på Lisa, den tiden fanns inte helt enkelt, tidscykeln är mycket viktig och i det här fallet fanns ingen tid för NB att utföra mordet på Lisa.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-30 kl. 17:51.
2015-12-01, 02:51
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Någon rysk maffia har inget intresse av något sådant som att mörda en skoltej. Jag skulle spekulera i att det är en pervers man med någon märklig sexuell läggning som ligger bakom mordet och för att undgå avslöjandet blev Lisa mördad.
Lisa blev transporterat den 7 juni till något helt annat ställe och inte boden på Martorp, sedan när kroppen kom till boden är sannolikt mellan den 9 juni-12 juni, hon blev utsatt som något slags visuellt sexobjekt en tid.
Påståendet att NB skulle ha transporterat henne eller kroppen är en stor lögn, det fanns inga spår i hans bil efter något sådant, och de här vittnen som påstått att hans bil har varit på väg åt det ena och andra hållet även i farter som framkallat sladdning vid kurvor, anser jag har inget större värde än ett ruttet lingon.
Nej förmodligen inget intresse av henne personligen, men av pappa Holm möjligen? Det var så jag menade, sen var jag lite ironisk också
Men borde dom inte gått vidare och gjort en större rättspsykiatrisk utredning av NB? Jag menar, om det rör sig om, "en pervers man med någon märklig sexuell läggning"? Tydligen var det frivården som gjorde en psykologisk personanalys av något slag och bedömde att det inte behövde göras någon större och mer omfattande utredning, ingen av parterna anser att det behövs, läste jag också. Jag tycker nog att man borde yrka på det i försvaret, då det är till NB's fördel här, eller hur? Men åter igen: knepig och flat advokat, han borde byta.
2015-12-01, 03:32
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Finns det några bevis för att Lisa verkligen är död? Ett foto på ett klädskåp halvfyllt med kläder bevisar inget.
Är inte alltihop bara iscensatt för att sätta dit Nerijus?

Lisa fick en slant för att låna ut sitt namn, och lever nu livets glada dagar i Australien, dit hon bevisligen var väldigt sugen på att resa.

De mycket starka och mäktiga dolda krafterna som styr Blomberg och Kinnekulle med järnhand hade nog inga problem att slanta upp den summa som krävdes.

Dessa krafters fokus låg helt på att sätta dit Nerijus, och ett mord för detta syfte skulle bara vara ett onödigt risktagande, bättre och säkrare att köpa tjänsten av Lisa.

Jag har svårt att tro att dessa krafter som är så förutseende, planerande och resursstarka inte skulle välja den enklaste och säkraste metoden.
Hum? Konspirationsteori på hög nivå, eller ironi? Men det måste ju finnas foton av kroppen, alla märken, DNA m m. Fatta hur mycket pengar det måste ha hostats fram annars, jag menar MÅNGA som mutats här i så fall, och väldigt osvenskt, men är ryssen med så vet man ju aldrig?
Men, sen vill jag tillägga, så har en väninna till mig som är medial sagt att, hon "ser inte Lisa som död"? Tänk OM det är så?? Vems kropp har i så fall hittats, för en kropp måste dom ju ändå ha här eller? En rysk? litauisk? lettisk? estnisk? Som ingen saknar? Men att NB är ditsatt, ja det har jag trott hela tiden och kommer att hålla fast vid. Det enda som kan ändra på det är att han erkänner eller gör bort sig genom att säga emot sig själv typ, har dock svårt att tro att han gör det. Men då kommer även jag att erkänna att jag hade fel, det kan hända alla, men mycket sällan i min statistik
2015-12-01, 04:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Fagro.
När domen presenterades så var du helt övertygad om att rätt person dömts. Nu svänger du helt om. Beträffande kroppens skick så var det enbart trådsanningar här. Det är tydligt att du inte är kompetent att värdera uppgifter då det oftast blir galet när du uttalar dig i krimtrådarna. Vad är det du vill uppnå med dina ambivalenta inlägg?
Vad menar du med att insatsen för att hitta Lisa inte var ordinär?
Han har varit säker på att det var terrordåd.
Att kroppen var styckad.
Att rätt person är dömd.
...för att sen dravla om tamejfan all intetsägande småskit i den andra tråden för att försvara den oskyldige NB.

Likt NB är förtroendekapital nollat och avslutat.
2015-12-01, 04:49
Medlem
.Jag har själv varit intresserad av att rentvå NB från mordet på Lisa, som jag anser till 100% att han är oskyldig till.
Det som fanns emot honom i åtalet var spekulation att han skulle ha transporterat kroppen till Martorp och sedan åkt mot Blomberg som två vittnen skulle ha sett honom med bilen komma i hög fart från Martorp.
Men nu har det visat sig att det är den 6 juni som han var till Martorp och sedan åkte till sitt hem i Blomberg och körde om de här två vittnen också.
Det här medför att anklagelserna, åtalet och domen faller eftersom det är fel datum. Lisa försvann den 7 juni och därför har NB:s besök i Martorp ingenting med mordet att göra, det finns också förklaring till att han åkte till Martorp.
Den 7 juni när Lisa försvann fanns NB i bostaden från 17.30 till ca 20.00 när han åker till butiken i Källby med sin fru och handlar pizza.
Den här vistelsen i bostaden finns bekräftat som gör att det fanns ingen möjlighet för något mord av honom, kan ses som helt omöjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in