2015-11-29, 04:42
Medlem
Det är mycket lätt att inse ladan har inte varit någon mordplats, utan det som finns där som skall bevisa att det var mordplatsen är planterat dit.
Det påstås att Lisa hängdes med att ett snöre sattes om hennes hals som en snara och sedan gick snöret mer än två meter upp över ett rör och genom att gärningsmannen drog i snöret blev Lisa hängd.
Det fanns hårstrå från Lisa vid röret och kaklet ca två meter upp och även på väggen rätt högt upp också ett hårstrå som skulle ha tappats vid hängningen.
Om ett snöre arrangeras över ett rör och man skall dra upp en tyngd på ca 50 kg blir det till en omöjlighet.
Det blir en så stor kraft som trycker på snöret som först måste övervinnas och sedan lyfta tyngden att det är en omöjlighet för en person att lyfta 50 kg på det viset.
Använder man talja kan man lyfta 50 kg men man måste dra i repet med mer än 50 kg, har man flera taljor går det betydligt lättare, men man får dra repet mycket längre.
Mycket enkla fysikaliska lagar som ligger på grundskolenivå.
Åklagaren borde ha gjort en rekonstruktion och bjudit in press och TV att beskåda när de skall lyfta 50 kg med att dra ett snöre över röret och lyfta tyngden genom att dra i snöret.
Jag är 100% säker att tyngden hade inte rört sig 1 millimeter.
Sedan är det 11 cm från väggen till där snöret skulle ha varit fäst, det skulle ha medfört att kroppen gnidits mot väggen som blivit spår av, men nu är det ingen kropp som har lyfts.
Polisen tog in ett flertal hundar till ladan för sök, det fanns ingen hund som markerade att det kunde varit en mordplats.
Handsken som hittades var helt klart planterat dit den kunde inte ha blåst in i ladan som det påstods. Den hittades av en elektriker i en brunn som lade upp den på kanten och sedan togs den omhand av AJ.
Örhänget som hittades i ladan hade en poliskommissarie sökt dagen innan, på platsen där det hittades och han var 100% säker det fanns inte där när han sökte. Det hade kommit dit genom plantering helt säkert.
DNA och blodspår och hårstrån som fanns i ladan är planterade dit, avsikten var att NB skulle få skulden för mordet. Det som inte fanns där är fingeravtryck därför det går inte att plantera sådant.
Det är ingen tvekan utan det finns starka mörka krafter bakom att få dit NB som gärningsmannen eftersom de har kunnat plantera blodspår från NB, som inte kan vara det enklaste.
Eftersom NB funnits vid bostaden hela tiden när mordet på Lisa skall ha skett och det finns DNA och blodspår i ladan och även andra ställen har de blivit planterade dit, finns ingen annan möjlighet.
Den här uppgiften att två vittnen sett honom åka med bil 19.00-19.10, som gör att han fälls för mordet på Lisa är felaktiga, det är helt omöjligt han kört omkring med bilen när han fanns i bostaden den tiden.
Hela fallet är en enda soppa, som har en mycket låg trovärdighet på det mesta.
2015-11-29, 06:07
Medlem
Det finns naturligtvis en gärningsman för Lisa, min spekulation är att den personen måste känna till gården och Blomberg mycket bra när man ser hur brottet har utförts.
Man får den uppfattningen att gärningsmannen har skydd av många personer, därför många vittnesuppgifter stämmer inte, naturligtvis kan de ha sett fel, men när blodspår från NB är planterat som inte kan ha kommit dit på annat vis kommer alltsammans på en annan nivå.
Sedan är det personer som inte minns men borde minnas inte en utan flera personer med samma mantra.
Jag drar den slutsatsen att det finns många personer som inte har någon önskan att mordet skall lösas.
Jag kan inte hitta uppgift om att boden på Martorp har sökts med likspårhund, som är mycket förvånande om det är fakta.
En likspårhund skulle aldrig ha missat kroppen det är 100% säkert om den satt nosen innanför dörren. Även utanför känner de vittringen därför sådana bodar är aldrig så täta att inte lukten går ut och de hundarna som är tränade för den vittringen känner den omedelbart, även mycket lite har sipprat ut.
Jag tror att det fanns ingen kropp i boden den 7 juni utan den kom dit senare och om kroppen inte fanns där den 7 juni hade inte NB kunna bli misstänkt.
En sådan här konspiration mot en helt oskyldig människa är grotesk, brutal och omänskligt grym.
2015-11-29, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag tror han menar "krafter" i form av underrättelsetjänst, eller varför inte ryska maffian som verkar styra på och runt Kinnekulle?
Någon rysk maffia har inget intresse av något sådant som att mörda en skoltej. Jag skulle spekulera i att det är en pervers man med någon märklig sexuell läggning som ligger bakom mordet och för att undgå avslöjandet blev Lisa mördad.
Lisa blev transporterat den 7 juni till något helt annat ställe och inte boden på Martorp, sedan när kroppen kom till boden är sannolikt mellan den 9 juni-12 juni, hon blev utsatt som något slags visuellt sexobjekt en tid.
Påståendet att NB skulle ha transporterat henne eller kroppen är en stor lögn, det fanns inga spår i hans bil efter något sådant, och de här vittnen som påstått att hans bil har varit på väg åt det ena och andra hållet även i farter som framkallat sladdning vid kurvor, anser jag har inget större värde än ett ruttet lingon.
2015-11-29, 06:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Någon rysk maffia har inget intresse av något sådant som att mörda en skoltej. Jag skulle spekulera i att det är en pervers man med någon märklig sexuell läggning som ligger bakom mordet och för att undgå avslöjandet blev Lisa mördad.
Nej, Gu' bevars - rysk maffia?! Nåt så tokigt! Det var ju ett terroristdåd enligt dig.
Eller har du ändrat dig?
Citat:
Det har varit flera personer inblandade med skåpbil för att utföra kidnappningen och mordet, en sådan operation kostar stora pengar är inte gratis.
Kroppen placerades att den skulle hittas snabbt och därmed chocka de som fick se kroppen.
De lade ut märken också att polisen visste var de skulle söka.
En sak är säker det var inga amatörer som var i farten, allt sådant kan uteslutas.
Jag stämplar det som ett terrorist dåd.
Citat:
De här personerna har samtliga vapenlicens och rätt att inneha vapen, jag är helt övertygad de kom inte obeväpnade och deras mål var sannolikt att neutralisera terroristerna, som skulle ha varit chanslösa mot den här gruppen.
Jag har den teorin att det här terroristdådet mot Lisa gjordes i Blomberg därför terroristerna måste ha en buffert att kunna komma undan, en reträttväg och tidsmässigt fick de mesta tiden när dådet utfördes i Blomberg.
Terroristerna känner säkert till den här gruppen och ville absolut inte komma i konflikt med dem därför om så hade blivit fallet var de chanslösa.
2015-11-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, Gu' bevars - rysk maffia?! Nåt så tokigt! Det var ju ett terroristdåd enligt dig.
Eller har du ändrat dig?
De här inläggen som du tagit upp kommer från den tiden innan förundersökningen blev publicerad, det spreds rykten av de som var inne i lokalen att kroppen var i ett mycket skrämmande skick. En av höjdarna påstod att det var det värsta han sett och en påstod att han varit med och tagit hand om en person som blev krossad under ett tåg, men det som fanns i boden på Martorp var värre.
Jag trodde faktiskt på de här personerna, därför de var inga privatpersoner, och var övertygad att det var ett bestaliskt styckmord av Lisa som det måste finnas orsak och logik till.
När förundersökningen kom ut var det endast att konstatera att uttalanden som tidigare gjorts om kroppen var en enda stor bluff.
Idag förstår jag sannolikt motivet till de uttalanden och yppandeförbudet, som är min egen teori, orsaken kunde vara att det fanns planer på att NB skulle få skulden för mordet och ingenting fick störa det projektet.
Att lögnen skulle bli avslöjad måste de vetat om vad gällde skicket på kroppen, men det tycks inte haft någon större betydelse för dem, men med sådana där bluffuttalanden faller trovärdigheten vid senare uttalanden som görs av personer i liknande ställning.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-29 kl. 08:24.
2015-11-29, 08:19
Medlem
Citat:
Det är mycket lätt att inse ladan har inte varit någon mordplats, utan det som finns där som skall bevisa att det var mordplatsen är planterat dit.
Det påstås att Lisa hängdes med att ett snöre sattes om hennes hals som en snara och sedan gick snöret mer än två meter upp över ett rör och genom att gärningsmannen drog i snöret blev Lisa hängd.
Det fanns hårstrå från Lisa vid röret och kaklet ca två meter upp och även på väggen rätt högt upp också ett hårstrå som skulle ha tappats vid hängningen.
Om ett snöre arrangeras över ett rör och man skall dra upp en tyngd på ca 50 kg blir det till en omöjlighet.
Det blir en så stor kraft som trycker på snöret som först måste övervinnas och sedan lyfta tyngden att det är en omöjlighet för en person att lyfta 50 kg på det viset.
Använder man talja kan man lyfta 50 kg men man måste dra i repet med mer än 50 kg, har man flera taljor går det betydligt lättare, men man får dra repet mycket längre.
Mycket enkla fysikaliska lagar som ligger på grundskolenivå.
Åklagaren borde ha gjort en rekonstruktion och bjudit in press och TV att beskåda när de skall lyfta 50 kg med att dra ett snöre över röret och lyfta tyngden genom att dra i snöret.
Jag är 100% säker att tyngden hade inte rört sig 1 millimeter.
Sedan är det 11 cm från väggen till där snöret skulle ha varit fäst, det skulle ha medfört att kroppen gnidits mot väggen som blivit spår av, men nu är det ingen kropp som har lyfts.
Polisen tog in ett flertal hundar till ladan för sök, det fanns ingen hund som markerade att det kunde varit en mordplats.
Handsken som hittades var helt klart planterat dit den kunde inte ha blåst in i ladan som det påstods. Den hittades av en elektriker i en brunn som lade upp den på kanten och sedan togs den omhand av AJ.
Örhänget som hittades i ladan hade en poliskommissarie sökt dagen innan, på platsen där det hittades och han var 100% säker det fanns inte där när han sökte. Det hade kommit dit genom plantering helt säkert.
DNA och blodspår och hårstrån som fanns i ladan är planterade dit, avsikten var att NB skulle få skulden för mordet. Det som inte fanns där är fingeravtryck därför det går inte att plantera sådant.
Det är ingen tvekan utan det finns starka mörka krafter bakom att få dit NB som gärningsmannen eftersom de har kunnat plantera blodspår från NB, som inte kan vara det enklaste.
Eftersom NB funnits vid bostaden hela tiden när mordet på Lisa skall ha skett och det finns DNA och blodspår i ladan och även andra ställen har de blivit planterade dit, finns ingen annan möjlighet.
Den här uppgiften att två vittnen sett honom åka med bil 19.00-19.10, som gör att han fälls för mordet på Lisa är felaktiga, det är helt omöjligt han kört omkring med bilen när han fanns i bostaden den tiden.
Hela fallet är en enda soppa, som har en mycket låg trovärdighet på det mesta.
Jag tror inte att vi kommer överens och därför ska jag inte ställa ytterligare frågor som orsakar mycket jobb för dig att försöka besvara. Du har dina teorier som jag inte förstår mig på. Jag är en enkel människa som inte söker efter de mest komplicerade lösningarna utan litar mer på faktiska tekniska spår, vittnesuppgifter från opartiska vittnen under ed och andra omständigheter som pekar i riktning mot NB. Det känns som om det krävdes oerhört mycket otur för NB om han inte är inblandad i mordet. Han har ju möjligheten att i alla fall försöka komma med förklaringar i HovR. Min tro är att han blir dömd i HR. Om du tror som du skriver så är mitt tips till dig att du mailar dina inlägg till IR. Det är inte speciellt svårt att hitta hennes mailadress, finns någonstans i den här eller den andra tråden. Gör du inte det så tror du inte själv på allvar på dina hypoteser. NB blir inte hjälpt här i tråden utan i HovR. Det är min enkla tanke. Skulle jag ha en hypotes som gick ut på att NB är oskyldig skulle jag inte tveka en sekund utan skulle direkt ta kontakt med advokaten. Skulle på det sättet slippa ha dåligt samvete resten av livet om han ändå blev dömd. Skriv inte om rättsröta och sådant om NB blir dömd i HovR och du inte har mailat dina hypoteser till IR.
Senast redigerad av Vierstein 2015-11-29 kl. 08:31.
2015-11-29, 13:45
Medlem
Finns det några bevis för att Lisa verkligen är död? Ett foto på ett klädskåp halvfyllt med kläder bevisar inget.
Är inte alltihop bara iscensatt för att sätta dit Nerijus?

Lisa fick en slant för att låna ut sitt namn, och lever nu livets glada dagar i Australien, dit hon bevisligen var väldigt sugen på att resa.

De mycket starka och mäktiga dolda krafterna som styr Blomberg och Kinnekulle med järnhand hade nog inga problem att slanta upp den summa som krävdes.

Dessa krafters fokus låg helt på att sätta dit Nerijus, och ett mord för detta syfte skulle bara vara ett onödigt risktagande, bättre och säkrare att köpa tjänsten av Lisa.

Jag har svårt att tro att dessa krafter som är så förutseende, planerande och resursstarka inte skulle välja den enklaste och säkraste metoden.
2015-11-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag tror inte att vi kommer överens och därför ska jag inte ställa ytterligare frågor som orsakar mycket jobb för dig att försöka besvara. Du har dina teorier som jag inte förstår mig på. Jag är en enkel människa som inte söker efter de mest komplicerade lösningarna utan litar mer på faktiska tekniska spår, vittnesuppgifter från opartiska vittnen under ed och andra omständigheter som pekar i riktning mot NB. Det känns som om det krävdes oerhört mycket otur för NB om han inte är inblandad i mordet. Han har ju möjligheten att i alla fall försöka komma med förklaringar i HovR. Min tro är att han blir dömd i HR. Om du tror som du skriver så är mitt tips till dig att du mailar dina inlägg till IR. Det är inte speciellt svårt att hitta hennes mailadress, finns någonstans i den här eller den andra tråden. Gör du inte det så tror du inte själv på allvar på dina hypoteser. NB blir inte hjälpt här i tråden utan i HovR. Det är min enkla tanke. Skulle jag ha en hypotes som gick ut på att NB är oskyldig skulle jag inte tveka en sekund utan skulle direkt ta kontakt med advokaten. Skulle på det sättet slippa ha dåligt samvete resten av livet om han ändå blev dömd. Skriv inte om rättsröta och sådant om NB blir dömd i HovR och du inte har mailat dina hypoteser till IR.

Jag har tidigare i tråden sagt det samma att kontakta advokaten.
Länkade även med all information om advokatbyrån och IR, alla kontaktuppgifter man kan tänka sig.

Det inlägget bemöttes med tystnad, jag tror inte man tar din uppmaning heller.

Anledningen är att man har missat vad konspirationer är. Inte att det är flera människor som manipulerar och för fram en osanning för att dölja vad som faktiskt hänt samt vilka som faktiskt utfört handlingen.

Jag har fått till svar när man efterfrågar källor eller avslöjar hypoteser som rena lögner, men de finns fler här som anser att man kan fantisera ihop vad fan som helst, och om det krävs omöjliga teser eller lögner så tycker man det är ok.

Dessutom tycker man att det är onödigt att vara tydlig med om det man påstår är något man VET eller något man TROR.
2015-11-29, 15:02
Medlem
Orsaken att NB fälldes i Tingsrätten för mord är vittnesuppgifter att han åkt bil mellan Blomberg och Martorp tiden 19.00-19.30 och det är fantiserad att han placerade kroppen i boden den tiden.

19.00 När NB åker från Blomberg till Martorp är det lördag och Lisa försvann söndag, han åker dit för att fylla på diesel i sin bil, som finns något lager där.

19.20 NB åker tillbaka mot Blomberg efter att han fyllt på diesel och säger i förhör att han passerar två personer som sannolikt är de två vittnena som i förhör påstått att det var NB som körde i hög fart om dem och även hälsade med att sätta upp handen. NB är övertygad att det var lördag han fyllde på diesel i Martorp.
Vittnesuppgifterna är korrekta, men de tar fel på dagen det var lördag och inte söndag, det är söndag när Lisa försvann. Vilken tavla som är gjord i utredningen tar fel på dagen, helt otroligt !
Det som gäller är att NB fanns i bostaden som kan bevisas innan 19.00, och fanns i bostaden hela söndags kvällen tills han och frun vid 20.00 tiden åker och köper pizza, som jag noggrant kartlagd i tidigare inlägg.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-29 kl. 15:07.
2015-11-29, 16:22
Medlem
Det finns inga oklarheter med att NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Det är vittnesuppgifterna om att NB kört sin bil i hög fart mellan Martorp och Blomberg som varit åklagarens trumfkort att NB var mördaren för Lisa, som visar sig att de här vittnesuppgifterna är från fel dag.
Vittnen kan lätt blanda ihop dagarna, men det är utredningens skyldighet att veta vilka dagar som det gäller.
I det här fallet var det mycket lätt att inse de hade blandat ihop dagarna och NB är även säker det var lördag han fyllde på diesel till sin bil i Martorp.
Därför är det helt korrekt att NB såg när Gustav kom från Årnäs vid 19.00 tiden och hälsade på NB, polisen har justerat tiden till 18,46 +- 5 minuter men NB säger det var ca 19.00 och Gustvs bror Henrik som samtalade med honom vid infarten till Herrgården säger han kom vid 19.00 tiden.
Arne J som kan anses som en mycket pålitlig person säger att sonen Gustav kom med dottern till Herrgården 19.15. och han hade sagt att han hälsade till litauerna som var endast NB, som satt på trappen.
Enligt NB stannade Gustav en kort tid i Herrgården och åkte med sin Audi och dottern hem, men NB och Irina kan inte uppge någon exakt tid de åkte hem, men båda satt på trappen när de åkte iväg och Gustav hälsade på dem, men kan ha varit närmare 19.30, sedan skypade NB med sin mor till 20.00 tiden när han och Irina åkte och köpte pizza i Källby som det finns bevis på.

NB är helt oskyldig till mordet på Lisa det finns inget annat utan HR blir tvungen att helt fria NB från livstidsdomen, sedan kan de från Sverige planera för en delegation som åker till Litauen och ber om ursäkt för allt de ställt till med, som inte är lite obehag för oskyldiga människor.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-29 kl. 16:33.
2015-11-29, 16:47
Medlem
Lisas mördare är på fri fot som måste beklagas, men det är endast att inse utredningen satsade på fel person som de misstänkte som gärningsman.
De utsåg NB som gärningsmannen och sedan började de att söka bevis mot honom som inte fanns, mot en oskyldig finns inga bevis utan endast konstruerade.
De här bevisen som utredningen kom med var mycket lätt att genomskåda som dåliga hopkok.
2015-11-29, 17:06
Medlem
Citat:
Det finns inga oklarheter med att NB hade ingenting med mordet på Lisa att göra.
Det är vittnesuppgifterna om att NB kört sin bil i hög fart mellan Martorp och Blomberg som varit åklagarens trumfkort att NB var mördaren för Lisa, som visar sig att de här vittnesuppgifterna är från fel dag.
Vittnen kan lätt blanda ihop dagarna, men det är utredningens skyldighet att veta vilka dagar som det gäller.
I det här fallet var det mycket lätt att inse de hade blandat ihop dagarna och NB är även säker det var lördag han fyllde på diesel till sin bil i Martorp.
Därför är det helt korrekt att NB såg när Gustav kom från Årnäs vid 19.00 tiden och hälsade på NB, polisen har justerat tiden till 18,46 +- 5 minuter men NB säger det var ca 19.00 och Gustvs bror Henrik som samtalade med honom vid infarten till Herrgården säger han kom vid 19.00 tiden.
Arne J som kan anses som en mycket pålitlig person säger att sonen Gustav kom med dottern till Herrgården 19.15. och han hade sagt att han hälsade till litauerna som var endast NB, som satt på trappen.
Enligt NB stannade Gustav en kort tid i Herrgården och åkte med sin Audi och dottern hem, men NB och Irina kan inte uppge någon exakt tid de åkte hem, men båda satt på trappen när de åkte iväg och Gustav hälsade på dem, men kan ha varit närmare 19.30, sedan skypade NB med sin mor till 20.00 tiden när han och Irina åkte och köpte pizza i Källby som det finns bevis på.

NB är helt oskyldig till mordet på Lisa det finns inget annat utan HR blir tvungen att helt fria NB från livstidsdomen, sedan kan de från Sverige planera för en delegation som åker till Litauen och ber om ursäkt för allt de ställt till med, som inte är lite obehag för oskyldiga människor.

Det är fullständigt omöjligt att följa din logik. Det är en massa tider och vittnen som den åtalade påstås ha sett, vilket inte är speciellt starkt det brukar vara vittnet som har sett den misstänkte som brukar kallas vittne inte tvärt om.

Fargo nu har du snart skrivit en novell om tider,bilar,kaffedrickande osv.

Om nu NB är helt oskyldig hur förklarar du all DNA som fans på Lisas byxor innanför jackan på repet osv.
Åtalet bygger ju inte som du tror enbart på indicier utan på starka vittnesmål (löpar kvinnan, broder och hustrun) men åklagarens riktigt tunga bevis är DNA bevisning.

Så ta paus från bilar och födelsedagar och svara på hur en oskyldig NB s DNA kan förklaras bort.

Sedan att du tror att du kommit på att polisen och i förlängningen åklagaren tagit missta på dag är bara löjligt.

Vad har du för dunkla tankar om advokaten skulle inte hon ha upptäckt att det var fel dag, eller varför inte NB själv. Gripandet skedde väl efter 5 dagar så det borde han väl komma ihåg.

Men förklara hur en oskyldig NB lyckas få DNA på Lisas kropp.

Tacksam om du inte kommer med en fantasifull plantering av DNA. Men om du gör det så länka till andra mord där man planterat DNA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in