2015-11-29, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De här inläggen som du tagit upp kommer från den tiden innan förundersökningen blev publicerad, det spreds rykten av de som var inne i lokalen att kroppen var i ett mycket skrämmande skick. En av höjdarna påstod att det var det värsta han sett och en påstod att han varit med och tagit hand om en person som blev krossad under ett tåg, men det som fanns i boden på Martorp var värre.
Jag trodde faktiskt på de här personerna, därför de var inga privatpersoner, och var övertygad att det var ett bestaliskt styckmord av Lisa som det måste finnas orsak och logik till.
När förundersökningen kom ut var det endast att konstatera att uttalanden som tidigare gjorts om kroppen var en enda stor bluff.
Idag förstår jag sannolikt motivet till de uttalanden och yppandeförbudet, som är min egen teori, orsaken kunde vara att det fanns planer på att NB skulle få skulden för mordet och ingenting fick störa det projektet.
Att lögnen skulle bli avslöjad måste de vetat om vad gällde skicket på kroppen, men det tycks inte haft någon större betydelse för dem, men med sådana där bluffuttalanden faller trovärdigheten vid senare uttalanden som görs av personer i liknande ställning.

Spelar ingen roll. Det intressanta med att retroaktivt kolla på dina tidigare långsökta helt sjuka teorier om terrordåd, styckning osv är att de är ett facit på att du hela tiden har fel och börjar om på nytt med ditt malande med den ultimata sanningen.

Du var lika sjukt tvärsäker då och malde på i samma takt - lika övertygad om din "sanning" som den ultimata:
Det säger en hel del om dig och din nuvarande trovärdighet i de nya teserna.

Nu saknas bara ett erkännande från NB som den sjuka vidriga sexualsadist han är så kan vi smula ner resten av den skit du kommer med.
Senast redigerad av develi 2015-11-29 kl. 17:26.
2015-11-29, 17:56
Medlem
I FUP 1653 redogör förhörsledaren för NB de påstådda vittnen som sett honom åka fort mot Martorp vid 19.00 tiden och sedan tillbaka vid 19.20 tiden.

NB svarar: "Det här var.....det här var lördag kväll jag åkte tillbaka efter tankningen, det var strax efter sju,
Innan jag åkte till macken, jag åkte till Martorp och hällde i lite bränsle och när jag åkte tillbaka från Martorp jag mötte dom, det minns jag det var lördag kväll."

Alltså förhörsledaren frågar om de här vittnen som sett honom i hög fart åka mot Martorp ca 19.00 och sedan de två vittnena som ser hans bil i hög fart åka mot Blomberg 19.20.

Faktum är att det är lördagskväll som vittnen såg NB:s bil, som stämmer in mycket bra med vad som hände för NB söndagskväll.
Det är de här vittnesuppgifterna som åklagaren sett som trumfkort mot NB, och han blev fälld i Tingsrätten genom dem, men vittnesuppgifterna är från fel dag, riktigt pinsamt för åklagaren.
Åklagaren har påstått att NB åkte till Martorp med Lisas kropp och placerade den i boden och sedan snabbt tillbaka, men det var lördag och han var där och fyllde diesel till sin bil, och ingen liktransport.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-29 kl. 18:16.
2015-11-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spelar ingen roll. Det intressanta med att retroaktivt kolla på dina tidigare långsökta helt sjuka teorier om terrordåd, styckning osv är att de är ett facit på att du hela tiden har fel och börjar om på nytt med ditt malande med den ultimata sanningen.
Du var lika sjukt tvärsäker då och malde på i samma takt - lika övertygad om din "sanning" som den ultimata:
Det säger en hel del om dig och din nuvarande trovärdighet i de nya teserna.
Nu saknas bara ett erkännande från NB som den sjuka vidriga sexualsadist han är så kan vi smula ner resten av den skit du kommer med.
Om du skall kritisera någon är det personerna som medvetet spred lögner om kroppens skick där den fanns i boden på Martorp.
De här personerna var inga privatpersoner som jag inte förväntade att de sysslar med sådant som att sprida lögner.
Jag har accepterat att jag blev lurad av dem och kom med felaktiga spekulativa slutsatser baserade på de lögnerna.
När Lisa var saknad var det många som trodde att hon blivit mördad, det sattes in 80 poliser 20 spårhundar frivillig militär, ridande polis och 1000 Missing People.
Om du tror att det här var ett vanligt sök efter en saknad 17 årig skoltjej är du en helt okunnig person.
2015-11-29, 18:25
Bannlyst
Citat:
Om du skall kritisera någon är det personerna som medvetet spred lögner om kroppens skick där den fanns i boden på Martorp.
De här personerna var inga privatpersoner som jag inte förväntade att de sysslar med sådant som att sprida lögner.
Jag har accepterat att jag blev lurad av dem och kom med felaktiga spekulativa slutsatser baserade på de lögnerna.
När Lisa var saknad var det många som trodde att hon blivit mördad, det sattes in 80 poliser 20 spårhundar frivillig militär, ridande polis och 1000 Missing People.
Om du tror att det här var ett vanligt sök efter en saknad 17 årig skoltjej är du en helt okunnig person.
Fagro.
När domen presenterades så var du helt övertygad om att rätt person dömts. Nu svänger du helt om. Beträffande kroppens skick så var det enbart trådsanningar här. Det är tydligt att du inte är kompetent att värdera uppgifter då det oftast blir galet när du uttalar dig i krimtrådarna. Vad är det du vill uppnå med dina ambivalenta inlägg?
Vad menar du med att insatsen för att hitta Lisa inte var ordinär?
2015-11-29, 18:47
Medlem
Kill bills avatar
Citat:

Ingen sa att kroppen var styckad. Det var du som gjorde många, långa och värdelösa utlägg om att kroppen måste ha varit styckad. Vi andra hade is i magen
2015-11-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Fagro.
När domen presenterades så var du helt övertygad om att rätt person dömts. Nu svänger du helt om. Beträffande kroppens skick så var det enbart trådsanningar här. Det är tydligt att du inte är kompetent att värdera uppgifter då det oftast blir galet när du uttalar dig i krimtrådarna. Vad är det du vill uppnå med dina ambivalenta inlägg?
Vad menar du med att insatsen för att hitta Lisa inte var ordinär?
Ryktena om kroppens skick kom från dem som var inne i lokalen, nu efteråt kan man inse att det var planerat.
När förundersökningen kom såg jag på bevisen och som många andra trodde jag att det var säkra bevis mot den misstänkte gärningsmannen och lade åt sidan fallet.
Men efter ett tag blev jag nyfiken och började läsa hela FUP och insåg mycket snabbt det fanns mycket lik i garderoben. Den här snöresgiljotinen anser jag slår alla rekord i galenskap.
Men det var mycket lätt att inse det fanns ingen tid för något mord av NB, sedan gäller det att hitta den svaga länken som gör att alltsammans kraschar.
Jag anser jag har hittat den med att åklagaren har tagit fel på dagen av hans bevis, som skulle vara vattentäta, men nu läcker de som ett såll genom att det är fel dag.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-29 kl. 18:55.
2015-11-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Ingen sa att kroppen var styckad. Det var du som gjorde många, långa och värdelösa utlägg om att kroppen måste ha varit styckad. Vi andra hade is i magen

Är det någon av er som har sett kroppen överhuvudtaget, eller går ni på hörsägen från polis, rättsläkare mfl.?
2015-11-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Vad ni andra tror brukar jag vanligen ta ingen hänsyn till, men sannolikt fanns det de som hade inside information, men det hade inte jag.
2015-11-29, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ryktena om kroppens skick kom från dem som var inne i lokalen, nu efteråt kan man inse att det var planerat.
Nej, de sa att den var i dåligt skick vilket givetvis stämmer med tanke på att flickstackarn var intryckt i ett skåp och förruttnelse hade initierats. Du tolkade det dock som att hon var styckad vilket i stort sett alla andra i tråden sa var idiotier..

Citat:
När förundersökningen kom såg jag på bevisen och som många andra trodde jag att det var säkra bevis mot den misstänkte gärningsmannen och lade åt sidan fallet.
Men efter ett tag blev jag nyfiken och började läsa hela FUP och insåg mycket snabbt det fanns mycket lik i garderoben. Den här snöresgiljotinen anser jag slår alla rekord i galenskap.
Men det var mycket lätt att inse det fanns ingen tid för något mord av NB, sedan gäller det att hitta den svaga länken som gör att alltsammans kraschar.
Jag anser jag har hittat den med att åklagaren har tagit fel på dagen av hans bevis, som skulle vara vattentäta, men nu läcker de som ett såll genom att det är fel dag.
Det är du själv som är den svaga länken tyvärr..
2015-11-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, de sa att den var i dåligt skick vilket givetvis stämmer med tanke på att flickstackarn var intryckt i ett skåp och förruttnelse hade initierats. Du tolkade det dock som att hon var styckad vilket i stort sett alla andra i tråden sa var idiotier..
Det är du själv som är den svaga länken tyvärr..
Försök inte komma med några billiga bortförklaringar, ryktena spreds medvetet och det sattes yppandeförbud, därför jag anser planen var att NB skulle få skulden för mordet på Lisa.
2015-11-29, 21:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Försök inte komma med några billiga bortförklaringar, ryktena spreds medvetet och det sattes yppandeförbud, därför jag anser planen var att NB skulle få skulden för mordet på Lisa.

Du skrev själv såhär den 10 november:
När kroppen hittades den 12 juni uttalade de som var inne i lokalen och såg kroppen att den var i ett fruktansvärt skick något de aldrig varit med om tidigare Ett uttalande var att den personen hade tagit han om en person som blivit massakerad under ett tåg men det som fanns i lokalen av Lisas kropp var värre. En polis hade suttit på gräsmattan och gråtit helt öppet och en hundförare hade kört ned ansiktet i hundens päls och sett ut att må mycket dåligt och det har var uppgifter från en kvinnlig polis på FB.
Efter de här uttalanden som inte kom från privatpersoner var den logiska slutsatsen att kroppen hade blivit styckad och om det hade varit ett styckmord var det helt omöjligt att NB kunde vara gärningsmannen.

Det är alltså en slutsats du dragit själv - och alla som har följt tråden vet att du var extremt ensam om den slutsatsen. Men kom gärna med en källa som visar att någon spred dessa rykten med flit för att vi (eller snarare du) skulle tro att det handlade om ett styckmord...
2015-11-30, 01:30
Bannlyst
Barn och Djur älskar vår familj, men jag kan inte säga det på grund av att jag är blyg!
Kan Nerijus Mamma vara med i bakgrunden innan mordet bara för att få uppmärksamhet och lite utlopp för sin narcissistiska ojjarkänsla? Och nu försöker spela ut sitt livs magnus opus rent teatralt, mycket väl medveten om att Nerijus förr eller senare skulle mörda men hon ville att det skulle ske utomlands för att det passade bäst och då skulle hon kunna få en betydligt mycket större offerroll och breda ut den än på hemmaplan i Litauen, där hon snabbt skulle betraktas som mördarmamman och inte få några pengar från pressen där för sin välplanerade konspirations mimik?

Småtjuvens remake
Nerijus hade visat sig vara en simpel småtjuv, stulit en tv och fick böta, söp och sökte slagsmål så fort han kunde och ingen skulle tro på storyn hemmavid, så produkten fick exportförpackas först. Efter att Nerujus gift sig och knappast fick några likes för det på facebook så tappade hon ansiktet helt och blev så galen att hon nu började kunna spela halvfrisk för att få igen investeringarna som spräckte henne från första början, sin förstfödde Nerijus?

Och det är den grandiosa sprickbildningen i underlivet som nu föder hennes fördömanden av allt och alla som visar sonens skuld. Alltså en typisk mördarproblematik som kommer från klyftan mellan Överjag & Underliv - som nu sprider den sexistiska offerrollens Sociala Majonnäs.

Sexuell rökelse

All ryktesspridning kommer från henne för att lägga en rökridå över hennes manipulationsteknik och för att hon älskar att läsa trådarna här hur hennes egna konspirationsteoretiska fitness slår rot. Faktiskt ger det henne en djup och nästintill djuriskt helig sexuell tillfredsställelse att stjäla offerrollen så värdsvant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in