2017-02-01, 15:25
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Lisa serverade två bord vid det ena bordet satt ett par, som betalde med kort därför vet man vilka de personerna var, men de förhördes inte.
Vid det andra bordet satt en ensam man som skall ha tjafsat med Lisa och även hotat henne.
Båda borden beställde ängasoppa som var slut men är ointressant, det som är intressant är vem var personen som satt ensam vid bordet och hade tjafsat med Lisa och även skall ha hotad henne.
Jag tvivlar på att "herrn" har läst förundersökningen som har så dålig kännedom om det som hände på cafeet.

Bevis på det tack.
2017-02-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej exakt. Det har nämligen inte förekommit nåt.
Har du glömt den otrevlige gästen som var på café den 6/7?
2017-02-01, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Lisa serverade två bord vid det ena bordet satt ett par, som betalde med kort därför vet man vilka de personerna var, men de förhördes inte.
Vid det andra bordet satt en ensam man som skall ha tjafsat med Lisa och även hotat henne.
Båda borden beställde ängasoppa som var slut men är ointressant, det som är intressant är vem var personen som satt ensam vid bordet och hade tjafsat med Lisa och även skall ha hotad henne.
Jag tvivlar på att "herrn" har läst förundersökningen som har så dålig kännedom om det som hände på cafeet.
Nope. Detta är rena fablerna igen - det har inte "suttit" nån vid ett bord bredvid paret och den störiga kunden var där på lördag.
2017-02-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men det var det jag skrev att snapchat mellan två ungdomar, Lisa och hennes vän har inget med mordet att göra, för det var Nerijus som mördade Lisa. Förstår du?

Jo om någon irriterade sig på det. Lisa hade ju inte "tid" för pojkvänner. Hon skulle plugga.

Eftersom du inte orkar fatta vad du svarade på från början: det var vittnets utsaga som brottsoffret som vittnets nära anhörig tillika anhörig till brottsoffret inte fick veta något om. Kan ju tyckas märkligt.
Detta kanske är för krångligt för dig?
2017-02-01, 15:39
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Nu har du allt blandat ihop dagar, vilken dag vissa personer var där och vika inte.
Du yrar runt nu som en blind höna.
2017-02-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det var konstigt att då på natten när poliser kom på plats och mötte SH så gick poliser nästan omedelbart hem till Nerius. Varför just hem till honom? Grannen som bodde ovanför berättade detta i TR. Grannen sa att poliser besökte inte några andra i den natten. Poliser visste inte att Nerius fanns överhuvudtaget, inte heller var han bodde. Någon måste ha pekat ut Nerius redan då. Och den vägen var det.

Mycket märkligt. Morgonen efter skulle NB hitta handsken.
Undrar vem/vilka som var där med SH då, kanske någon kollega som figurerat senare i utredningen.
2017-02-01, 15:47
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo om någon irriterade sig på det. Lisa hade ju inte "tid" för pojkvänner. Hon skulle plugga.

Eftersom du inte orkar fatta vad du svarade på från början: det var vittnets utsaga som brottsoffret som vittnets nära anhörig tillika anhörig till brottsoffret inte fick veta något om. Kan ju tyckas märkligt.
Detta kanske är för krångligt för dig?

någon?
om lisa hade tid eller inte för pojkvän har ingen med att göra det är trots allt hon själv som bestämde över sig själv ända tills Nerijus brutalt mördade henne. Det kanske är för krångligt för dig att förstå?
Men så är det lilla du och Nerijus sitter där han sitter på grund av det han gjorde mot Lisa.
2017-02-01, 15:52
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Mycket märkligt. Morgonen efter skulle NB hitta handsken.
Undrar vem/vilka som var där med SH då, kanske någon kollega som figurerat senare i utredningen.

Inte märkligt alls för så som MegaTant beskriver är helt fel och du är så naiv så du går på det.
Bläddra tillbaka några sidor så kan du läsa dig till hur dörrknackning gick till.
2017-02-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Låt mig gissa. Slöseri med skattemedel är den stora betydelsen. Om det nu var utrustning för mörkerseende så slits inte denna. Batterier går att byta eller ladda upp. Förlusten för skattebetalare är mikroskopisk.

Slöseri med skattemedel är en mindre del och det gäller för övrigt all utrustning och arbetad tid.
(Även den som eventuellt måste läggas på alla utredningar efteråt p g a klantiga militärer som otillbörligt klampar runt i polisarbete och - lika eventuellt - jagar utlänningar.)

Det som har "den stora betydelsen" är att militärer leder mordutredningar. Om så händer så är det väl allvarligt, eller hur?

Det allvarliga här är att trots att tiden går, är det ingen som ännu vet mer om vad militärerna (inklusive brottsoffrets far som så olägligt försade sig och jaktledaren) gjorde hela torsdagsnatten i Martorp. Lite märkligt att det verkar så suddigt. Och som sagt allvarligt.

Jag vet att du har som strategi att förlöjliga när det börjar brännas. Det har du gjort många gånger i trådarna - det talar också sitt tydliga språk. Eller så börjar du nervöst använda ord som hypotetiskt etc.

Har du förresten någon aning om varför DeveLi inte vågade skriva att det var ditt inlägg som han klippte in?
2017-02-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Ber om ursäkt över mina frågor men jag är inte så van att samtala med människor som är så auktoritetstrogna och som tror på systemet hur tokigt det än är, samt inte tänker själv utan låter myndigheterna göra det jobbet.

Själv är jag lärd till att vara källkritisk samt att tänka själv. Det är därför som jag tycker att det är underligt att ingen kunnat presentera (inte ens Polisen) vilken blodgrupp NB respektive LH har, samt vilken blodgrupp det är på utgjutelsen innanför byxlinningen. Det blir även konstigt att man inte gjort någon sannolikhetsberäkning till alla +3 +4 och -4 och allt vad det heter. Man gick i från detta system i de flesta västliga länder, då man fick svårigheter att kvantitativt säkerställa om det var en +2 eller en +3, så där rakt av. Men ni som låter myndigheterna tänka åt er kanske kan vara behjälpliga med att svara på detta?

Varför är det intressant med blodgrupp då man fastställt identitet via DNA? Med styrka +4 i flera fall. Det betyder att huvudhypotesen är mer än 1 000 000 troligare än alternativ hypotes. (Huvudvypotesen var att DNA:t kom från Nerijus respektive Lisa.)
Om man räknar binärt blir det 20 överensstämmelser eftersom 2^20>1 000 000)
+3 betyder att huvudhypotesen är mer än 6 000 troligare än alternativ hypotes. Det motsvarar 13 överensstämmer eftersom 2^13>6000.

Test av blodgrupp är vad det säger sig vara. Ett sätt att avgöra vilken grupp människor blodprovet kommer från. Alltså totalt obehövligt då det via DNA kan fastställas på individ när.
2017-02-01, 16:59
Medlem
Citat:

1.) Det som har "den stora betydelsen" är att militärer leder mordutredningar. Om så händer så är det väl allvarligt, eller hur?

2.) Det allvarliga här är att trots att tiden går, är det ingen som ännu vet mer om vad militärerna (inklusive brottsoffrets far som så olägligt försade sig och jaktledaren) gjorde hela torsdagsnatten i Martorp.

3.) Jag vet att du har som strategi att förlöjliga när det börjar brännas. Det har du gjort många gånger i trådarna - det talar också sitt tydliga språk. Eller så börjar du nervöst använda ord som hypotetiskt etc.

1.) Om militärer leder mordutredningar så är det enligt mig också allvarligt. Lyckligtvis har vi aldrig fått se något prov på det i Sverige.

2.) Militärer genomsökte områden som angränsade till gården Martorp. De var aldrig framme i närheten av ekonomibyggnaderna eller byssjan. Att du kan läsa vit text mot vit bakgrund är något som du är helt ensam om. Folk försäger sig till höger och vänster enligt dig. Du tror att du kan beslå Björn Sahl med lögn men går bet big time. Det var Björn Sahl som beslog Nerijus med lögn.

3.) Jag försöker faktiskt till skillnad mot vissa formulera alternativa hypoteser. Resultatet blir medger jag löjligt. Det är det som pekar på styrkan i åklagarens gärningsbeskrivning.

Berör gärna hur "scapegoat-spaningen" gått till. De har varit väldigt uppmärksamma spanarna. Noterat att Nerijus runkat du vet var. Låtit bli att montera ner det sista röret när Arne bad honom att ta bort allt. Inte hade råd med en riktig slidkniv. Han var den perfekta
"scapegoaten" redan då han blev utsedd den 8 juni. Men att spanarna skulle ha profetiska gåvor och välja ut en som far som en skottspole fram och tillbaka från Martorp förebärande de mest besynnerliga skäl. En som skall komma att ställa nervösa frågor om hur DNA överförs. En enda gång under sökveckan engagera sig i söket och då för att ha synpunkter på hur sökresurser bäst bör allokeras för att inte gå till spillo. I sanning profetiska gåvor hos de "skapegoat-spanarna".
2017-02-01, 17:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
1.) Om militärer leder mordutredningar så är det enligt mig också allvarligt. Lyckligtvis har vi aldrig fått se något prov på det i Sverige.

2.) Militärer genomsökte områden som angränsade till gården Martorp. De var aldrig framme i närheten av ekonomibyggnaderna eller byssjan. Att du kan läsa vit text mot vit bakgrund är något som du är helt ensam om. Folk försäger sig till höger och vänster enligt dig. Du tror att du kan beslå Björn Sahl med lögn men går bet big time. Det var Björn Sahl som beslog Nerijus med lögn.
Noppe har yrat rejält om samtalet där pappan ringer in beskrivningen på hjälmen också relaterat till Martorp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in