Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
1.) Det som har "den stora betydelsen" är att militärer leder mordutredningar. Om så händer så är det väl allvarligt, eller hur?
2.) Det allvarliga här är att trots att tiden går, är det ingen som ännu vet mer om vad militärerna (inklusive brottsoffrets far som så olägligt försade sig och jaktledaren) gjorde hela torsdagsnatten i Martorp.
3.) Jag vet att du har som strategi att förlöjliga när det börjar brännas. Det har du gjort många gånger i trådarna - det talar också sitt tydliga språk. Eller så börjar du nervöst använda ord som hypotetiskt etc.
1.) Om militärer leder mordutredningar så är det enligt mig också allvarligt. Lyckligtvis har vi aldrig fått se något prov på det i Sverige.
2.) Militärer genomsökte områden som
angränsade till gården Martorp. De var
aldrig framme i närheten av ekonomibyggnaderna eller byssjan. Att du kan läsa vit text mot vit bakgrund är något som du är helt ensam om. Folk försäger sig till höger och vänster enligt dig. Du tror att du kan beslå Björn Sahl med lögn men går bet big time. Det var Björn Sahl som beslog Nerijus med lögn.
3.) Jag försöker faktiskt till skillnad mot vissa formulera alternativa hypoteser. Resultatet blir medger jag löjligt. Det är det som pekar på styrkan i åklagarens gärningsbeskrivning.
Berör gärna hur "scapegoat-spaningen" gått till. De har varit väldigt
uppmärksamma spanarna. Noterat att Nerijus runkat du vet var. Låtit bli att montera ner det sista röret när Arne bad honom att ta bort allt. Inte hade råd med en riktig slidkniv. Han var den perfekta
"scapegoaten" redan då han blev utsedd den 8 juni. Men att spanarna skulle ha
profetiska gåvor och välja ut en som far som en skottspole fram och tillbaka från Martorp förebärande de mest besynnerliga skäl. En som skall komma att ställa nervösa frågor om hur DNA överförs.
En enda gång under sökveckan engagera sig i söket och då för att ha synpunkter på hur sökresurser bäst bör allokeras för att inte gå till spillo. I sanning profetiska gåvor hos de "skapegoat-spanarna".