2015-10-12, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Vad jag kan förstå du känner inte till MÖ kultur och traditioner att straffa sina fiender.

Dags för dig att tala ur skägget när det gäller MÖ-spåret både vad det gäller vad SOG gjort i MÖ och sedan gärna hur man upptäckte NB som det perfekta offret...

Något som väcker mitt intresse är att du bryter när du skriver... "Vad jag kan förstå du känner inte till " och detta händer med jämna mellanrum, vart ifrån kommer du?
2015-10-12, 11:38
Medlem
Citat:
Saken är den jag anser det blir inget åtal mot NB och därför kommer ingen förundersökning och obduktionsprotokoll att offentliggöras.
I den "riktiga" tråden svamlas det om att FUP kommer på CD och kommer att kosta 120 kronor. Hur kan det vara möjligt? Eftersom Fagro aldrig har haft eller har eller kommer att ha fel måste det vara desinformation som sprids i den "riktiga" LH-tråden. Alla borde inse att sanningarna kommer fram i den här som många anser vara toktråden.
Senast redigerad av Vierstein 2015-10-12 kl. 11:53.
2015-10-12, 13:06
Bannlyst
Citat:
Det är SOG gruppen som varit verksamma i MÖ och i den gruppen har sannolikt Lisas far tillhört.
Lisas far har inte haft något uppdrag som endast gällt honom.
Som brukligt är om man vill framstå som trovärdig så belägger man sina inlägg med källhänvisning.
Det har du aldrig mäktat med. Beror det på att du sitter i din kammare och fantiserar? Vilka källor kan du ange på att Lisas pappa tillhört/tillhör SOG samt vilka uppdrag han har medverkat i?
På vilk fakta baserar du dina påstående att mordet är en hämndaktion?

Nu efterfrågas fakta med källhänvisning och inte dina fria fantasier utan substans.
2015-10-12, 14:05
Medlem
Det som nu är den stora frågan i det här fallet är om NB är gärningsmannen eller inte.
Spaningsledningen har varit helt inriktat på att NB är gärningsmannen och den stora massan tycks följa samma linje.
Några bevis har inte kommit fram att NB är gärningsmannen, utan alltsammans är vad de här personerna tror eller den rätta sanningen är nog ett önsketänkande.
Att få fram bevis om NB var gärningsmannen eller inte är mycket enkelt.
Den som placerade ut Lisas saker på åkerfälten från Martorp till cafeet är gärningsmännen, om NB är gärningsmannen skulle det endast ha varit att kontrollera om hans fotspår fanns på fälten och hade placerat ut sakerna, sedan borde han använt bil och det hade endast varit att kolla bilspåren om de överensstämde med NB:s bil.
Sakerna fanns på en sträcka av 1,3 km och området är åkermark med grus och jordvägar som använts, och personen har gått omkring på fälten också. Därför fanns det hur mycket möjligheter som helst att få säkra bevis om fot och bilspåren, som sedan hade kunnat jämföras med NB om de överensstämde.
Jag har den uppfattningen någon undersökning av fot och bilspåren har aldrig blivit utförd och när ett så stort misstag blivit begånget, finns det endast en sak att göra och det är att lägga ned hela fallet.
2015-10-12, 14:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Några bevis har inte kommit fram att NB är gärningsmannen,

Nu får du sluta skriva samma trams om och om igen. Det är inte du som avgör om det finns bevis eller inte.

Åklagaren kommer att lägga fram bevis för att NB är skyldig. Det är därefter rätten som prövar dessa bevis. Att du innan rättegång sitter och värderar bevis du inte känner till är fullständigt absurt.
2015-10-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Som brukligt är om man vill framstå som trovärdig så belägger man sina inlägg med källhänvisning.
Det har du aldrig mäktat med. Beror det på att du sitter i din kammare och fantiserar? Vilka källor kan du ange på att Lisas pappa tillhört/tillhör SOG samt vilka uppdrag han har medverkat i?
På vilk fakta baserar du dina påstående att mordet är en hämndaktion?
Nu efterfrågas fakta med källhänvisning och inte dina fria fantasier utan substans.
Jag lade fram SOG:s agerande i MÖ som ett tänkbart motiv till mordet på Lisa, därför jag har aldrig trott för en halv sekund att NB är gärningsmannen.
Om det skall finnas bevis att NB är gärningsmannen måste han ha placerat ut sakerna som tillhört Lisa på ängen, men sanningen är den det har han aldrig gjort och därför finns det inga bevis mot honom att han är gärningsmannen.
Det kommer aldrig att bli någon ny utredning i det här fallet, därför är det här med SOG helt ointressant.
2015-10-12, 14:48
Bannlyst
Citat:
Det som nu är den stora frågan i det här fallet är om NB är gärningsmannen eller inte.
Spaningsledningen har varit helt inriktat på att NB är gärningsmannen och den stora massan tycks följa samma linje.
Några bevis har inte kommit fram att NB är gärningsmannen, utan alltsammans är vad de här personerna tror eller den rätta sanningen är nog ett önsketänkande.
Att få fram bevis om NB var gärningsmannen eller inte är mycket enkelt.
Den som placerade ut Lisas saker på åkerfälten från Martorp till cafeet är gärningsmännen, om NB är gärningsmannen skulle det endast ha varit att kontrollera om hans fotspår fanns på fälten och hade placerat ut sakerna, sedan borde han använt bil och det hade endast varit att kolla bilspåren om de överensstämde med NB:s bil.
Sakerna fanns på en sträcka av 1,3 km och området är åkermark med grus och jordvägar som använts, och personen har gått omkring på fälten också. Därför fanns det hur mycket möjligheter som helst att få säkra bevis om fot och bilspåren, som sedan hade kunnat jämföras med NB om de överensstämde.
Jag har den uppfattningen någon undersökning av fot och bilspåren har aldrig blivit utförd och när ett så stort misstag blivit begånget, finns det endast en sak att göra och det är att lägga ned hela fallet.
Dina sagor blir inte mer sanna för att du upprepar dem trettio gånger. Vi är ett antal i tråden som har efterfrågat källhänvisning och belägg för allt ditt grundlösa svammel. Är du inte kapabel att leverera detta så framstår du enbart som ett skogstroll.
Än en gång. Källhänvisningar på det du skriver här. Så fort detta efterfrågas så svarar du med ett inlägg som du har lagt in tidigare. Ytterst oseriöst av dig.
Senast redigerad av Goonsteady 2015-10-12 kl. 15:04. Anledning: Ord
2015-10-12, 14:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om det skall finnas bevis att NB är gärningsmannen måste han ha placerat ut sakerna som tillhört Lisa på ängen, men sanningen är den det har han aldrig gjort

Vad har du för källa på att det är sanning? Har du ens någon källa på vad som hittats var?
2015-10-12, 15:03
Bannlyst
Citat:
Jag lade fram SOG:s agerande i MÖ som ett tänkbart motiv till mordet på Lisa, därför jag har aldrig trott för en halv sekund att NB är gärningsmannen.
Om det skall finnas bevis att NB är gärningsmannen måste han ha placerat ut sakerna som tillhört Lisa på ängen, men sanningen är den det har han aldrig gjort och därför finns det inga bevis mot honom att han är gärningsmannen.
Det kommer aldrig att bli någon ny utredning i det här fallet, därför är det här med SOG helt ointressant.
Nu slingrar du dig på ett osmakligt sätt. Du har framhärdat i ett otal inlägg att Lisas pappa tillhör SOG och att mordet är hämnd för att SOG utfört uppdrag i Mellan Östern. Ange nu källa på det eller lägg av. Plötslig så är enligt din mening "SOG spåret" ointressant? Vilka bevis som föreligger mot NB har du inte en aning om. Vem som spritt ut sakerna och hur det har gått till vet du inte heller. Du baserar ditt trams enbart på fantasier helt utan någon fakta eller några källor. Du är ett skämt min gode man.
Vänligen så kom nu inte med fler upprepningar i tråden. Var också tydlig med att det du skriver är dina fantasier helt utan faktabakgrund.
2015-10-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu får du sluta skriva samma trams om och om igen. Det är inte du som avgör om det finns bevis eller inte.
Åklagaren kommer att lägga fram bevis för att NB är skyldig. Det är därefter rätten som prövar dessa bevis. Att du innan rättegång sitter och värderar bevis du inte känner till är fullständigt absurt.
Spaningschefen Lars Johansson har uttalat att de kommer att lägga fram ett scenarie om mordet på Lisa.
Ett scenarie är något som man tror att det har gått till, men det finns inga bevis.
Om det fanns bevis mot den misstänkte lägger man väl inte fram ett scenarie, utan bevisen är fakta.
Enligt uttalandet som spaningschefen LJ gör har jag helt rätt, det finns inga bevis mot NB.
Jag anser att LJ gör ett helt korrekt uttalande finns ingenting att kritisera.
Sedan skall de ha gått till botten med rykten som florerat och det måste ha varit ett mycket omfattande jobb, därför rykten som florerat i fallet är mycket omfattande.
2015-10-12, 15:17
Bannlyst
Citat:
Spaningschefen Lars Johansson har uttalat att de kommer att lägga fram ett scenarie om mordet på Lisa.
Ett scenarie är något som man tror att det har gått till, men det finns inga bevis.
Om det fanns bevis mot den misstänkte lägger man väl inte fram ett scenarie, utan bevisen är fakta.
Enligt uttalandet som spaningschefen LJ gör har jag helt rätt, det finns inga bevis mot NB.
Sedan skall de ha gått till botten med rykten som florerat och det måste ha varit ett mycket omfattande jobb, därför rykten som florerat i fallet är mycket omfattande.
Du framstår som den ledande "stjärnan" beträffande just rykten. Du som inte är så läskunnig så att du förstår vad Lars Johansson avse med scenario. När du sätter scenario i motsatts till bevis så visar du tydligt på vilken nivå du befinner dig.
2015-10-12, 15:19
Medlem
Citat:
Scenario = händelseförlopp.
Har inget att göra med bevis. Man kan ha bevis utan att veta det exakta händelseförloppet. Alltså exempelvis DNA, blod, fingeravtryck osv som binder en gärningsman utan att man för den skull exakt vet hur händelseförloppet var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in