Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Analysen han gjorde i Linda Chen-fallet gav vid handen att Mats Alm var solklart skyldig
till hennes död kan vi här påminna oss. Ingenting du invänder mot förstås?
GW? Islamiska staten? Ku Klux Klan?

Jag tror att jag kan bevisa att du inte kan bevisa att det finns inga bevis men det anstå
till en annan gång.
Vad gäller Professorn med Mats Alm fallet var det en spekulation där han gick efter någon statistik, som visade sig helt felaktigt, men du kan inte jämföra det med att han i det här fallet kritiserar utredningen, som han har helt rätt i.
Du måste inse om utredningen hade undersökt vem som placerat saker som tillhörde Lisa på ängen, hade de varit tvungen att avfärda NB som misstänkt av mordet på Lisa.
Eftersom NB har inte blivit avförd som misstänkt gärningsman, har ingen undersökning gjorts, det är garanterat.
Det här var en mycket viktig sak att undersöka vem som placerat saker som tillhört Lisa på ängen, mycket lätt att få fram bevismaterial som fotspår och bilspår, som kunde jämföras med NB och därmed fria honom.
Det är ingen tvekan utan att det är en skandalutredning och Professorn har helt rätt i kritiken att de har fått allt om bakfoten, jag vill inte påstå att det är medvetet, som skulle ge möjligheten att kunna anklaga NB att det var han som placerade dit Lisas saker.
Den som placerade sakerna på ängen är också gärningsmännen.
Det är ingen tvekan det finns mörka krafter i det här fallet.