Genmäle från Död o återfödd:
------------
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Grattis, du har en rubrik. Och du blandar ihop äpplen och päron. Tråden tillskrivs inte AlexSingh. Han står som trådstartare för att han skrivit det äldsta inlägget efter sammanfogningarna av olika trådar. Det är inget personligt.
När hans tråd inte handlar ett piss om vad rubriken förmedlar, nämligen solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, varför ska då AlexSingh stå som trådstartare?
Varför blandar ni ihop äpplen och päron?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Vi har olika synsätt på vad som hände. Jag ser två snarlika ämnen, nämligen att jorden skulle stå i centrum, som fogades ihop. Inte ett försök att tysta dig. Hade vi försökt det så hade din tråd inte återställts efter att systemet får hicka. Det har hänt flera gånger i t ex Juridik att jag gjort något med 1 tråd och så har samma sak hänt med en annan tråd. När jag fick veta att så hänt så återställs den felaktiga åtgärden. Hade vi velat tysta dig så hade inte ens den här tråden fått leva.
Var någonstans i AlexSinghs trådstart ser du nånting om att han förfäktar min unika teori (läs trådrubriken) om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation?
Citat:
God dag va på väg hem från skolan härom dagen och kom att tänka på en sak.
Det är allmänt känt att jorden roterar kring solen och inte tvärt om, att solen är solsystemets centrum.
Men värför skulle det vara så självklart? är man i jordens referenssystem så roterar ju solen och de andra himmlakropparna uppenbart runt jorden. Visst man kan ju tänka sig att påstå att jorden inte är ett inertialsystem. Men det är ju inte solen heller, eftersom jorden drar i den med samma kraft som den drar i jorden.
slutsatsen borde ju vara att jorden eller vilken annan himlakropp som helst med samma rätt kan kalla sig solsystemets centrum och säga att alla andra himlakroppar roterar runt den.
/ Alex Singh
På vilket sätt skulle relativa planetrörelser i rymden (AlexSinghs trådämne) vara snarlikt med att jorden axelroterar 1 varv/år eller att solen spiralkretsar?
Var finner du likheten?
I så fall borde ni även ha sammanfogat i min kapade tråd, alla trådar som handlar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier.
Varför sammanfogar ni inte även alla dessa trådar med AlexSinghs och min?
Varför var min motsvarande 300 boksidor långa trådstart om något så unikt som jordens årliga axelrotation och solens spiralkretsande så angeläget att bakas in i Alex allmänna 9-radiga trådstart om relativa planetrörelser?
Vad var det så konspiratoriskt eller alternativt med Alex tråd, så att den nödtvunget skulle transplanteras till konspirations och alternativ-forumet, för att kapa min tråd?
Ska bli oerhört intressant att läsa dina svar...
Framför allt, varför lovade
KimNeilJung dyrt och heligt under 1/2-året som det tog för mig att sammanställa de 108 argumenten för den heliga Geocentrismen, att han INTE tänkte antasta tråden och gömma undan den i en annan tråd för att tysta diskussionen., ett löfte som han höll i bara 7 veckor, när han märkte hur oerhört het och populär min tråd började bli på heta listan..
Hur kommer det sig att just min tråd fått så mycket "hicka", låsningar, kapanden och deletanden efter att jag exklusivt för Flashback släppte min motsvarande 300 boksidor långa avhandling i oktober 2012?
Kan det vara för att den heliga Geocentrismen är lite av tabuämne för Flashbacks moderatorer...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Enklaste är ju att tala om den du skrev som sammanfogades med en äldre tråd.
Varför sammanfogas inte även alla trådar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier, eftersom även de är snarlika, som AlexSingh med sin astronomiska fråga om relativa planetrörelser?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Du framför en alternativ teori, som det bestämts ska ha 1 samlingstråd.
Varför blandar ni då in AlexSinghs trådstart, som inte är någon alternativ teori, till skillnad mot min om jordens årliga axelrotation, som inte bara är extremt alternativ, den är även unik såtillvida att ingen annan person i världshistorien har framfört en sådan teori - vad har AlexSingh med min teori att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
De är definitivt mer vedertagna än geocentrismen. Geocentrismen hålls idag som en motbevisad och rent felaktig teori. Strängteori och multiversum är "vi vet inte, men vi misstänker att". Att ta upp geocentrism är en uppförsbacke, förstod du inte det själv innan?
Geocentrismen motbevisad?
Återigen pratar du mot bättre vetande, geocentrismen har ALDRIG någonsin motbevisats. På något plan. Av minsta lilla experiment. Tvärtom, alla experiment och observationer påvisar motsatsen, att Jorden är universums centrum. Även Planck-teleskopet stödjer ju nu geocentrismen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Det finns inget krav på oss att flytta trådar till rätt delforum om den är felplacerad. Det finns redan en tråd om den diskussionen, varför vissa trådar papperskorgas istället för att flyttas direkt till rätt delforum.
Det finns redan en trådstart som handlar min unika teori, att det går 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv?
Du får gärna länka oss till den förmenta trådstarten, tack.
------------
Med vänligaste hälsningar,
AIK