Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-18, 21:01
Medlem
CrimsonIdols avatar
Doå:s ursprungshypotes i denna tråden tycks vara att han är utsatt för en stor konspiration av moderatorerna. Tycker de visat på stort tålamod och pedagogik när de visat att ursprungshypotesen bygger på felaktiga antaganden. Är inte den ursprungliga hypotesen korrekt fallerar även efterföljande diskussion......
Jag förstår att detta inte är tråden att diskutera sakfrågorna. Låt mig bara diplomatiskt säga att denna tråden lätt kan ses som en parallell till den "stora tråden"..........

På samma gång en oerhört intressant och frustrerande tråd detta.
Jag har nog aldrig tidigare varit med om en användare som på ett sånt flagrant sätt likställt åsikter med fakta.
Kan fortsättningsvis misstänka att just denna tråden är ett ganska bra exempel på varför så många varningar utdelats till just Doå, då han verkar totalt oförmögen att föra en argumenterande diskussion utan bara spammar samma saker om och om igen utan större hänsyn till vad andra sagt.
I bästa fall är detta bara ohyfsat beteende, i sämsta fall...nåja...något värre....

Snart kommer nog ett inlägg till från AIK som upprepar ungefär samma saker.....
Vem orkar svara denna gången?
2015-07-19, 01:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Doå:s ursprungshypotes i denna tråden tycks vara att han är utsatt för en stor konspiration av moderatorerna. Tycker de visat på stort tålamod och pedagogik när de visat att ursprungshypotesen bygger på felaktiga antaganden. Är inte den ursprungliga hypotesen korrekt fallerar även efterföljande diskussion......
Jag förstår att detta inte är tråden att diskutera sakfrågorna. Låt mig bara diplomatiskt säga att denna tråden lätt kan ses som en parallell till den "stora tråden"..........

På samma gång en oerhört intressant och frustrerande tråd detta.
Jag har nog aldrig tidigare varit med om en användare som på ett sånt flagrant sätt likställt åsikter med fakta.
Kan fortsättningsvis misstänka att just denna tråden är ett ganska bra exempel på varför så många varningar utdelats till just Doå, då han verkar totalt oförmögen att föra en argumenterande diskussion utan bara spammar samma saker om och om igen utan större hänsyn till vad andra sagt.
I bästa fall är detta bara ohyfsat beteende, i sämsta fall...nåja...något värre....

Snart kommer nog ett inlägg till från AIK som upprepar ungefär samma saker.....
Vem orkar svara denna gången?
Jag vet inte om det är en förklaring men "Död och återfödd" anser sig vara en "minigud" och kan "styra den gudomliga etern" som han berättat om så många gånger. Vad är väl flashbacks regler när hen anser sig vara en gud?
2015-07-19, 01:19
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
Genmäle från Död o återfödd:

------------

HUR VORE DET OM NI MODERATORER SOM BLANDAR ER IN I DISKUSSIONEN BLIR LITE PÅLÄSTA I ÄMNET FÖRST, INNAN NI SKRIVER NÅGOT?

FÖR DET FÖRSTA:

Vem som helst som går in i sökfunktionen och söker kring trådar som handlar om Geocentrismen, finner att det endast existerar EN ENDASTE TRÅD kring Geocentrismen, nämligen min, som sedermera kapades och våldtogs av Geocentrism-förnekarna - KimNeilJung och Najas:

Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!
En moderator behöver varken vara emot eller hålla med om ett trådämne för att moderera det, för regelverket bryr sig inte om man håller med om diskussionens slutsats. Det är kul för dig att du ständigt återkommer med att länka till samma tråd om och om igen. De som läser tråden har fattat vilken allt handlar om.
Citat:

Nota bene:

Trådrubriken är min egen. AlexSingh som har tillskrivits tråden, efter att min megalånga trådstart kapades åt honom av de Geocentrism-fientliga moderatorerna KimNeilJung och Najas i december 2012, har aldrig någonsin skrivit ett endaste ord om solens spiralkretsande eller jordens årliga axelrotation, vilket är en unik teori, undertecknad är den första i världshistorien som framtagit denna originella teori om jordens årliga axelrotation!
Grattis, du har en rubrik. Och du blandar ihop äpplen och päron. Tråden tillskrivs inte AlexSingh. Han står som trådstartare för att han skrivit det äldsta inlägget efter sammanfogningarna av olika trådar. Det är inget personligt.
Citat:
Modsen frontade AlexSinghs inaktiva 9-radiga trådstart framför min (man hämtade hans tråd från astronomi-forumet, som inte ens hade något med mitt ämne att göra) transplanterade den över till konspirations-forumet där min tråd låg, för att som nu ligga framför min trådstart) för att min stora avhandling med de 108 vetenskapliga argumenten för den heliga Geocentrismen skulle bli undangömd, man ville alltså döda diskussionen. Man har inte ens gett nån hänvisning till min trådstart, vilket definitivt borde göras då det är min egen trådrubrik och mina egna teorier. Tråden har ända sedan dess tillblivelse i oktober 2012 varit föremål för både kapning, låsning och deleting, i olika omgångar, så där stämmer inte ditt påstående heller.
Vi har olika synsätt på vad som hände. Jag ser två snarlika ämnen, nämligen att jorden skulle stå i centrum, som fogades ihop. Inte ett försök att tysta dig. Hade vi försökt det så hade din tråd inte återställts efter att systemet får hicka. Det har hänt flera gånger i t ex Juridik att jag gjort något med 1 tråd och så har samma sak hänt med en annan tråd. När jag fick veta att så hänt så återställs den felaktiga åtgärden. Hade vi velat tysta dig så hade inte ens den här tråden fått leva. Förstår du inte det?
Citat:
Jag har skrivit en annan tråd som heter: "Religionernas eniga teologiska syn på Jorden som en unik, central skapelse", men i det inlägget så går jag överhuvudtaget inte in på den geocentriska kosmologin, så det är alltså ingen geocentrism-tråd!
Jag ser skillnad på din andra tråd och den om geocentrism i delforumet Alternativa teorier, men jag ser inte heller hur de skulle skilja sig så mycket att en fogning inte skulle fungera.
Citat:

STÄMMER ICKE !!!

1. Ge oss något exempel på en Geocentrism-tråd som fått åka för att den inte tar upp något nytt eller bara är tramsig, tack.
Enklaste är ju att tala om den du skrev som sammanfogades med en äldre tråd.
Citat:
2. Ge oss något exempel på en Geocentrism-tråd som fått leva, förutom den ovan nämnda, som för övrigt både kapats, låsts och deletats i omgångar, efter det att jag publicerade tråden i oktober 2012.

Så dina påståenden stämmer inte här heller.
Jag tänker inte kolla igenom gamla sökresultat för att smeka ditt ego medhårs när det är uppenbart att du bråkar för egenvärdet i att bråka.
Citat:

Återigen. Vem som helst kan kolla upp och söka, och se att du har fel, det finns ingen mer Geocentrism-tråd på hela Flashbacks forum än den som nämnts ovan. Varför tror du annars att Flashback-ledningen har begränsat diskussionerna om den heliga Geocentrismen till en endaste tråd? Du får diskutera hasch, porr och Justin Bieber i 1000-tals trådar, ja i teorin obegränsat antal trådar, men den heliga Geocentrismen får du inte diskutera i mer än 1 ynka tråd på Flashback, annars riskerar du varning!

Okej?
Du framför en alternativ teori, som det bestämts ska ha 1 samlingstråd. Blanda inte in andra ämnen.
Citat:
Vad tror du själv det beror på att Flashback begränsar intressanta ämnen som Geocentrism och Intelligent Design till endast 1 ynka tråd? Man får ju skapa 100-tals trådar kring Big Bang-flummet och evolutionsflummet, varför inte även Geocentrismen och Intelligent Design?
För att de är alternativa teorier av typen som itne hålls som trovärdiga alternativ i vetenskapens värld. Övertyga dem och få upp din teori om geocentrism som ett seriöst alternativ på vetenskapsakademiernas dagordning och ämnet skulle nog platsa bättre i ett annat delforum.
Citat:
Jag kan svara åt dig:

För att de går emot moderatorernas skeva, trångsynta världsbild, som de vill hålla status quo !
Vi moderatorer har verkligen ingen homogen världsbild. Vi har judehatande nazister, vi har nazisthatande kommunister. Vi har judar och kristna och muslimer vad jag vet. Säkerligen några buddhister, jag vet ett gäng ateister. Våra världsbilder går inte ihop ens med varandra, så varför dra in en till? Det är bara trams. Din slutsats är felaktig.
Citat:
Om du inte förstått det förr, så förstår du det nu: Det finns inte längre någon verklig yttrandefrihet på Flashback, i alla fall inte så länge som mörkmän/grindvakter som den notoriske KimNeilJung tillåts utföra sina fullständigt regelvidriga, regelbrytandeaktiviteter bakom modereringstangenterna !!!
Vi har aldrig hymlat med att vi inte har en fullständigt total obegränsad yttrandefrihet här på Flashback. Vi har begränsningar, t ex att du inte kan diskutera vad som helst i alla trådar eller delforum. Trådar har ett ämne som diskuteras, delforum har sina ämnen. Du diskuterar inte hembränning av sprit i en tråd om Volvo Amazon.
Citat:
Strängteorier och multiversum-teorier är inte heller vedertagna teorier, de är alternativa teorier. Varför får dessa teorier diskuteras i Astronomi-forumet? Borde inte då även Geocentrismen få diskuteras där?
De är definitivt mer vedertagna än geocentrismen. Geocentrismen hålls idag som en motbevisad och rent felaktig teori. Strängteori och multiversum är "vi vet inte, men vi misstänker att". Att ta upp geocentrism är en uppförsbacke, förstod du inte det själv innan?
Citat:
Heliocentrismen belagd?
Du behöver inte hålla med, men den räknas fortfarande som den vedertagna och belagda teorin i forskarvärlden.
Citat:
Skämtar du, Emerain?
Citat:
Nej, skulle jag skämta så skulle jag dra upp ett jurist-skämt om två domare i Högsta domstolen och en kvinna som springer in och anklagar den ene domarens hund för att ha kissat på hennes bil.
Citat:
Nämn något endaste lilla som skulle belägga flummet att vi håller på och flänger omkring runt solen, tack!
Det är off topic för denna tråd, detta är inte en tråd för att diskutera vare sig heliocentrism eller geocentrism.
Citat:

FINNS ABSOLUT INGENTING SOM BELÄGGER HELIOCENTRISMEN!

Tvärtemot så är det Geocentrismen som är belagd, även helt vetenskapligt, nu senast med Planck-teleskopet!

Vänligen, påstå inte saker som du inte har den minsta kunskap om.

Återigen, detta är vad du hävdar. Forskarvärlden som större helhet håller dock inte med dig. Övertyga dem, inte mig.
Citat:

Då ställer jag dig frågan, Emerain:

Hur kommer det sig då att KimNeilJung och hans geocentrism-fientliga kolleger inte bara helt sonika förde över den i Konspirationer och alternativa teorier från Astronomi och rymdfart? Det är så moderatorer brukar gå tillväga, inte huxflux hiva iväg trådar i papperskorgen, speciellt INTE när det är frågan om unika, högkvalitativa trådar som den om 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv...
Det finns inget krav på oss att flytta trådar till rätt delforum om den är felplacerad. Det finns redan en tråd om den diskussionen, varför vissa trådar papperskorgas istället för att flyttas direkt till rätt delforum.
2015-07-19, 01:20
Medlem
Emerains avatar
Citat:

ÅTERIGEN FEL AV DIG !!!

Tråden var raderad oktober 2014 - juli 2015, puts väck helt borta i 9 månader!

Tråden har även varit helt låst för nya inlägg i olika omgångar, när de geocentrism-fientliga moderatorerna känt extra mycket motgång, som exempelvis under den perioden som jag på Familjeliv gick ut stort och avslöjade misshandeln av min Geocentrism-tråd här på Flashback!

Varför sammanfogades min tråd om jordens årliga axelrotation och solens spiralkretsande med AlexSinghs 9-radiga astronomiska fråga om relativa rörelser i rymden? Du hävdade ju själv nyss att astronomiska frågor hör hemma i astronomi-forumet, så varför i hela friden tog man då hans astronomitråd och förde över den till alternativ-forumet för att där fronta min unika megalånga tråd (460 000 tecken, Flashbacks genom tiderna längsta trådstart) om jordens årliga axelrotation och 107 andra vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen?

Hicka i systemet skulle jag tro. Det är ju tråkigt att den var borta så länge innan problemet upptäcktes. Varför tråden flyttades ar nog för att den ansågs ha ett liknande ämne och detta ämne hörde till Alternativa teorier tror jag var motiveringen.
Citat:

FATTAR DU FORTFARANDE INTE?

HAN HAR ALDRIG NÅGONSIN SKRIVIT ETT ENDASTE ORD OM VARE SIG SOLENS SPIRALKRETSANDE ELLER JORDENS ÅRLIGA AXELROTATION !!!

Kan du försöka läsa på lite i ämnet, innan du kommer med fler liknande horribla påståenden?

TEORIN OM JORDENS ÅRLIGA AXELROTATION ÄR DET INGEN ANNAN TIDIGARE I VÄRLDSHISTORIEN SOM HAR TAGIT FRAM, ALLRA MINST ALEX SINGH !!!

Okej?

------------

Med vänligaste hälsningar,

AIK
Ja, jag ser att det är din åsikt. Tror du något förändras av att du skriver samma textrad om och om igen?

Citat:
KAN NI ÅTMINSTONE GE EN HÄNVISNING TILL MIN MEGALÅNGA-TRÅDSTART I FÖRSTA INLÄGGET ?

Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT?

SOM DET ÄR NU SÅ VERKAR FOLK TRO ATT DET ÄR ALEX SINGH SOM LIGGER BAKOM TRÅDRUBRIKEN OCH DEN UNIKA TEORIN ATT JORDEN AXELROTERAR 1 VARV/ÅR !!!
Vi vet alla vilken tråd det gäller, du nämner den titt som tätt.
Ta inte upp det med mig, varför har du inte pm: at och frågat modsen i delforumet? Vad har de svarat? (inte då vad du tycker de svarat, so ajg tror är "nej", utan vad de har svarat).
Citat:

LÖGN IGEN !!!

Du är begränsad till att diskutera den heliga Geocentrismen endast i ovanstående tråd, annars riskerar du varningar av den geocentrism-fientlige moderator-marodören KimNeilJung !!!

Så du menar att även andra som vill skriva om Geocentrismen, med intressanta idéer och nya infallsvinklar med mera, ska tvingas skriva i en, endast 1 tillåten tråd på Flashback?

Är du seriös?

Då borde du även propagera för endast 1 tråd på hela Flashbacks forum om Big Bang, 1 endaste tråd om evolutionsteorin, 1 endaste tråd om matematik, 1 endaste tråd om hasch, 1 endaste tråd om porr, 1 endaste tråd om Justin Bieber - varför är du inte konsekvent?
Personlgen tycker jag väll att världen mår bättre om vi inte har några trådar om Justin Bieber. Förstår verkligen inte varför folk lyssnar på honom. I övrigt, nej, jag propagerar inte för en tråd om massa olika ämnen. Särskilt inte i ämnen där det finns mycket skrivet och går att hitta olika infalsvinklar. Du är 1 person som skrivit en rejäl trådstart som sammanfogades med en tråd med minimal trådstart. Slappna av istället. Och dra inte in Big Bang. Big Bang har en plats i vetenskapsvärldens finrum, det har inte geocentrismen. Det gör att et är två helt olika situationer för de två ämnena.
Citat:
Märker du inte själv idiotin i resonemanget?

Tänk igenom lite först....
Jag märker att du inte märker din egna idioti och att du inte tänker alls.
Citat:

Jag kan ha min teori i 1 tråd?

Till saken hör att jag inte ens fick ha 1 tråd för min teori, för som du nu vid det här laget borde känna till, så KAPADES MIN TRÅD av er yttrandefrihetsbekämpande moderator KimNeilJung, cirka sju veckor efter att jag exklusivt för Flashback hade släppt min stora avhandling, med 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen.

KOLLA HÄR SJÄLV, VAR SER DU MIN TRÅD?

Jag ser din tråd i din länk, där ser jag saker du skrivit. Jag ser ingen kapad tråd. Jag ser en påstådd avhandling som inte ens är hälften så stor som minimikravet på min C-uppsats. Kanske en vetenskaplig artiklar, men inte en avhandling. Ifall du nu vill peka på att rätt ska vara rätt.
Citat:

VAR NÅNSTANS SER DU MINA 108 PUNKTER FÖR GEOCENTRISMEN?
Ett par inlägg in i tråden skulle jag tro.
Citat:
Jag bad dig att vara påläst kring detta fall, men du verkar ju helt borta...

Varför kommenterar du överhuvudtaget, när du inte har något på fötterna?

200 trådar om Geocentrismen?

Som du precis blev upplyst om, så tillåts jag ju inte ens ha 1 tråd om Geocentrismen, fattar du inte?

HAR DU FORTFARANDE INTE FATTAT ATT FLASHBACK-LEDNINGEN INTE TILLÅTER MIG HA NÅGON EGEN GEOCENTRISM-TRÅD ÖVERHUVUDTAGET !!!
Ingen får ha en egen tråd om ett ämne. Ingen enskild anändare bestämmer över en tråd. Det fattar du tydligen inte.
2015-07-19, 01:20
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Har du glömt vad som hände gången innan, april 2009, jag försökte publicera en egen unik tråd om Geocentrismen på Flashback?

www.flashback.org/sp16053136

Även då var det alltså Geocentrism-fientliga moderatorer som bryskt antastade geocentrismen!

Min Geocentrism-tråd gömdes alltså även då bort, undan inuti en annan tråd, genom att bakas in i "Tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna"...

GEOCENTRISMEN SKA HELST INTE DISKUTERAS PÅ FLASHBACK !!!

HAR DU INTE FÖRSTÅTT DET?

Jag ser att du postade en tråd som egentligen hörde hemma i en annan tråd och därför sammanfogades istället för att skickas i korgen. Geocentrism får gärna diskuteras, men det kräver att man följer de allmäna reglerna kring diskussion som forumet har. Och det är där du totalt misslyckas om coh om igen.
Citat:

Publicera genast dessa 3 inlägg här, så att läsarna här får bilda sig en egen uppfattning om vad jag exakt sa i dessa inlägg. Publicera även inläggen jag svarade på, så att det kommer fram en helhetsbild. Smussla inte undan något nu!
Jag tänker då inte publicera raderade inlägg, någon kollega kanske gör det. Men en varning från religionsforumet är för ett inlägg där du tjafsar med en annan användare och gnäller. Om det känns bättre så blev det inlägg du svarade på också raderat i samma veva som trams och ot. Ni var båda ute på tunn is och bröt mot reglerna, och den andres fel ger inte dig rätt.
Citat:

BRISTANDE TRÅDSTARTER?

SKÄMTAR DU?

Se ovan om vad jag brukar skriva när jag skämmtar.
Citat:
Är du seriös?
Ja.
Citat:
Ge mig och läsarna här ett endaste exempel på någon sådan bristande trådstart från mig, tack!

Är du ens medveten om att jag har det högsta snittet på visningar (15 000) och kommentarer (350) på egna trådar, av närmare 1 miljon Flashback-medlemmar?

Sedan så påstår du att jag har startat trådar med endast 1 länk, utan att bidra med diskussionsunderlag i någon form...

DU VERKAR VARA FULLSTÄNDIGT VÄCK, EMERAIN !!!

MINA TRÅDAR ÄR KÄNDA FÖR ATT HA MYCKET DISKUSSIONSUNDERLAG, ÄVEN MÅNGA LÄNKAR !!!
Vilket gör det tråkigt ör dig när du misslyckas och postar en enda länk och ingen text utöver det värd att nämna. Du ska inte behöva klicka på en extern länk ör att kunna diskutera i en tråd.
Citat:

Du har exempelvis totalt missat de 108 vetenskapliga argumenten som bildade diskussionsunderlag för min stora Geocentriosm-tråd, som hade 250 000 visningar och 1000-tals kommentarer innan den kapades åt AlexSingh av dina geocentrism-fientliga moderator-kolleger... nej just ja, dessa 108 punkter smusslades ju undan vid kapningen av dina kolleger... inte konstigt då att du totalt har missat diskussionsunderlaget...

VAKNA EMERAIN !!!

Jag är vaken. Och jag ser inga raderade argument eller en kapad tråd.
Citat:

Du gör ju bort dig i parti och minut här Emerain... du skämmer ju ut dig totalt!
Har väll lärt mig av dig.
Citat:
Jag har ju redan berättat att anledningen till varför en del av Flashbacks moderatorer inte gillar mina inlägg och därför bestraffar mig med en massa tramsiga nonsens-varningar, är för att de så totalt går emot deras trångsynta, materialistiska världsbild som de blivit indoktrinerade med sedan barnsben, med förnuftsvidriga hokuspokus-teorier som Big Bluff och emolutionen...
Du har berättat vad du tror, och du verkar också tro att det blir sant om du repeterar det tillräckligt myket. Vilket inte stämmer.
Citat:
Du vet, myten att Mannen och Kvinnan ska ha flummat fram från de osaliga apdjuren, myten att vi håller på och flänger omkring runt solen, myten att universum hokuspokus trollade fram sig själv från absolut ingenting, myten att livet uppstått från nåt livlöst, myten att medvetandet poppar fram från hjärnan, myten att det är en het järnkula i mitten av jorden, myten att vi knallade omkring på Månen under farfars teknologiskt primitiva tid, och så vidare, och så vidare...

ATT ER MODERATOR-MARODÖR KIMNEILJUNG BEDRIVIT HÄXJAKT PÅ MIG SEDAN OKTOBER 2012, VARFÖR SKA JAG LYSSNA PÅ EN SÅN BROTTSLING?

Inget av de 3 senaste nonsens-varningarna jag fick av kumpanerna KimNeilJung och bernad_law hade något med 0.06 att göra. Du verkar fullständigt yr i bollen...sömnbrist? Mycket chemtrails?

Nej, jag läste inläggen det rörde faktiskt.
Citat:

OAVSETT HUR MÅNGA REGELVIDRIGA NONSENS-VARNINGAR NI GEOCENTRISM-FIENTLIGA MODS SLUNGAT MOT MIG GENOM ÅREN -

JUST NU DISKUTERAR VI ERA 3 SENASTE HORRIBLA, REGELVIDRIGA NONSENS-VARNINGAR - VARFÖR DESSA LEDDE TILL YTTERLIGARE 6 MÅNADERS EXIL ???

JAG SAMLAR INTE PÅ MIG VARNINGAR - DET ÄR DINA YTTRANDEFRIHETS-BEKÄMPANDE, REGELBRYTANDE KOLLEGER SOM I PARTI OCH MINUT SLUNGAR FULLSTÄNDIGT REGELVIDRIGA VARNINGAR MOT MIG, HÄXJAKTEN MÅSTE FÅ ETT SLUT !!!

ADMINS - VAR ÄR NI ???

ALLA SOM FÖLJER TRÅDEN UNDRAR VARFÖR NI INTE AGERAR MOT MARODÖREN KIMNEILJUNG ???

HUR KAN NI SAMTYCKA TILL HANS GROVA BROTT MOT MIG ???

------------

AIK
2.01-avstängnignsens längd avgörs enbart pga antalet avstängnignar som du fått de senaste 12 månaderna. Inget annat.
2015-07-19, 10:03
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag vet inte om det är en förklaring men "Död och återfödd" anser sig vara en "minigud" och kan "styra den gudomliga etern" som han berättat om så många gånger. Vad är väl flashbacks regler när hen anser sig vara en gud?

Ja, jag fastnade(tyvärr) i den där tråden på samma sätt som man måste sakta ner för att kolla på en trafikolycka. Försöker febrilt undvika att här diskutera sakfrågorna även om det kliar i fingrarna.

Vad vi då har att göra med här är alltså inte den "heliga revolutionerande geocentrismen" utan Hens Heliga Egocentrism.
Ta seden dit man kommer(dvs följ fb:s regler) är en gammal floskel som även borde gälla självutnämnda "minigudar".
För att vara en jesusliknande figur(eller vad nu motsvarande blir i den där läran) är han förvånansvärt dålig på att "vända andra kinden till" och hantera motgångar, dvs de berättigade varningarna.

Det är inte förbjudet enligt reglerna att vara förvirrad på Flashback, men du kan ge dig fan på att det kan gå ganska snabbt att "straffa ut sig själv" om du är det i denna utsträckningen.

Och han borde för guds skull sluta försöka fiska sympatier hos övriga användare här. Spenderade nån timme eller två igår med att sätta mig in i denna dispyten(inklusive tråden som det hänvisas till) och jag saknar totalt empati för hans gnällande.
2015-07-19, 21:33
Medlem

------------

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Grattis, du har en rubrik. Och du blandar ihop äpplen och päron. Tråden tillskrivs inte AlexSingh. Han står som trådstartare för att han skrivit det äldsta inlägget efter sammanfogningarna av olika trådar. Det är inget personligt.

När hans tråd inte handlar ett piss om vad rubriken förmedlar, nämligen solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, varför ska då AlexSingh stå som trådstartare?

Varför blandar ni ihop äpplen och päron?

Citat:
Vi har olika synsätt på vad som hände. Jag ser två snarlika ämnen, nämligen att jorden skulle stå i centrum, som fogades ihop. Inte ett försök att tysta dig. Hade vi försökt det så hade din tråd inte återställts efter att systemet får hicka. Det har hänt flera gånger i t ex Juridik att jag gjort något med 1 tråd och så har samma sak hänt med en annan tråd. När jag fick veta att så hänt så återställs den felaktiga åtgärden. Hade vi velat tysta dig så hade inte ens den här tråden fått leva.

Var någonstans i AlexSinghs trådstart ser du nånting om att han förfäktar min unika teori (läs trådrubriken) om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation?

Citat:
God dag va på väg hem från skolan härom dagen och kom att tänka på en sak.

Det är allmänt känt att jorden roterar kring solen och inte tvärt om, att solen är solsystemets centrum.

Men värför skulle det vara så självklart? är man i jordens referenssystem så roterar ju solen och de andra himmlakropparna uppenbart runt jorden. Visst man kan ju tänka sig att påstå att jorden inte är ett inertialsystem. Men det är ju inte solen heller, eftersom jorden drar i den med samma kraft som den drar i jorden.

slutsatsen borde ju vara att jorden eller vilken annan himlakropp som helst med samma rätt kan kalla sig solsystemets centrum och säga att alla andra himlakroppar roterar runt den.

/ Alex Singh

På vilket sätt skulle relativa planetrörelser i rymden (AlexSinghs trådämne) vara snarlikt med att jorden axelroterar 1 varv/år eller att solen spiralkretsar?

Var finner du likheten?

I så fall borde ni även ha sammanfogat i min kapade tråd, alla trådar som handlar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier.

Varför sammanfogar ni inte även alla dessa trådar med AlexSinghs och min?

Varför var min motsvarande 300 boksidor långa trådstart om något så unikt som jordens årliga axelrotation och solens spiralkretsande så angeläget att bakas in i Alex allmänna 9-radiga trådstart om relativa planetrörelser?

Vad var det så konspiratoriskt eller alternativt med Alex tråd, så att den nödtvunget skulle transplanteras till konspirations och alternativ-forumet, för att kapa min tråd?

Ska bli oerhört intressant att läsa dina svar...

Framför allt, varför lovade KimNeilJung dyrt och heligt under 1/2-året som det tog för mig att sammanställa de 108 argumenten för den heliga Geocentrismen, att han INTE tänkte antasta tråden och gömma undan den i en annan tråd för att tysta diskussionen., ett löfte som han höll i bara 7 veckor, när han märkte hur oerhört het och populär min tråd började bli på heta listan..

Hur kommer det sig att just min tråd fått så mycket "hicka", låsningar, kapanden och deletanden efter att jag exklusivt för Flashback släppte min motsvarande 300 boksidor långa avhandling i oktober 2012?

Kan det vara för att den heliga Geocentrismen är lite av tabuämne för Flashbacks moderatorer...?

Citat:
Enklaste är ju att tala om den du skrev som sammanfogades med en äldre tråd.

Varför sammanfogas inte även alla trådar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier, eftersom även de är snarlika, som AlexSingh med sin astronomiska fråga om relativa planetrörelser?

Citat:
Du framför en alternativ teori, som det bestämts ska ha 1 samlingstråd.

Varför blandar ni då in AlexSinghs trådstart, som inte är någon alternativ teori, till skillnad mot min om jordens årliga axelrotation, som inte bara är extremt alternativ, den är även unik såtillvida att ingen annan person i världshistorien har framfört en sådan teori - vad har AlexSingh med min teori att göra?

Citat:
De är definitivt mer vedertagna än geocentrismen. Geocentrismen hålls idag som en motbevisad och rent felaktig teori. Strängteori och multiversum är "vi vet inte, men vi misstänker att". Att ta upp geocentrism är en uppförsbacke, förstod du inte det själv innan?

Geocentrismen motbevisad?

Återigen pratar du mot bättre vetande, geocentrismen har ALDRIG någonsin motbevisats. På något plan. Av minsta lilla experiment. Tvärtom, alla experiment och observationer påvisar motsatsen, att Jorden är universums centrum. Även Planck-teleskopet stödjer ju nu geocentrismen.

Citat:
Det finns inget krav på oss att flytta trådar till rätt delforum om den är felplacerad. Det finns redan en tråd om den diskussionen, varför vissa trådar papperskorgas istället för att flyttas direkt till rätt delforum.

Det finns redan en trådstart som handlar min unika teori, att det går 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv?

Du får gärna länka oss till den förmenta trådstarten, tack.

------------

AIK
2015-07-19, 23:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ja, jag fastnade(tyvärr) i den där tråden på samma sätt som man måste sakta ner för att kolla på en trafikolycka. Försöker febrilt undvika att här diskutera sakfrågorna även om det kliar i fingrarna.
Ja det är svårt låta bli. Just geocentrismen är lätt att avfärda då allt man behöver är en kikare och en hjärna. Ta ISS som snurrar runt jorden. Om jorden stod still som geocentrismen påstår, så skulle ISS dyka upp på samma plats, samma tid (15,78 varv runt jorden per dag). Som vi vet snurrar jorden runt sin egen axel och dessutom lutar i banan mot solen, som jorden snurrar runt, så ISS kan inte ses på samma plats alls. Simpel debunking. Men den här självutnämnde "miniguden" doå spammar ner svar av detta slag och förstör TS AlexSinghs tråd (hehe) genom att posta samma trams om och om och om igen, vilket han får varningar för. Han får inte varningar för att han har felaktiga idéer, utan för att han inte kan följa reglerna som du och vi säger.

Citat:
Vad vi då har att göra med här är alltså inte den "heliga revolutionerande geocentrismen" utan Hens Heliga Egocentrism.
Ta seden dit man kommer(dvs följ fb:s regler) är en gammal floskel som även borde gälla självutnämnda "minigudar".
Det verkar inte bli någon förändring hos doå. Jag är imponerad av moderatorernas arbete att tillrättavisa fåntrattens upprepningar av den felaktiga kritiken mot hans avstängningar och varningar. "miniguden" får tro att han är en minigud och allt annat märkligt, om han följde reglerna och inte spammade så in i h-vete så kan han påstå vad som helst i konspirationsforumet
2015-07-20, 10:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

------------

När hans tråd inte handlar ett piss om vad rubriken förmedlar, nämligen solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, varför ska då AlexSingh stå som trådstartare?

Varför blandar ni ihop äpplen och päron?

Var någonstans i AlexSinghs trådstart ser du nånting om att han förfäktar min unika teori (läs trådrubriken) om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation?

På vilket sätt skulle relativa planetrörelser i rymden (AlexSinghs trådämne) vara snarlikt med att jorden axelroterar 1 varv/år eller att solen spiralkretsar?

Var finner du likheten?

I så fall borde ni även ha sammanfogat i min kapade tråd, alla trådar som handlar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier.

Varför sammanfogar ni inte även alla dessa trådar med AlexSinghs och min?

Varför var min motsvarande 300 boksidor långa trådstart om något så unikt som jordens årliga axelrotation och solens spiralkretsande så angeläget att bakas in i Alex allmänna 9-radiga trådstart om relativa planetrörelser?

Vad var det så konspiratoriskt eller alternativt med Alex tråd, så att den nödtvunget skulle transplanteras till konspirations och alternativ-forumet, för att kapa min tråd?

Ska bli oerhört intressant att läsa dina svar...

Framför allt, varför lovade KimNeilJung dyrt och heligt under 1/2-året som det tog för mig att sammanställa de 108 argumenten för den heliga Geocentrismen, att han INTE tänkte antasta tråden och gömma undan den i en annan tråd för att tysta diskussionen., ett löfte som han höll i bara 7 veckor, när han märkte hur oerhört het och populär min tråd började bli på heta listan..

Hur kommer det sig att just min tråd fått så mycket "hicka", låsningar, kapanden och deletanden efter att jag exklusivt för Flashback släppte min motsvarande 300 boksidor långa avhandling i oktober 2012?

Kan det vara för att den heliga Geocentrismen är lite av tabuämne för Flashbacks moderatorer...?

Varför sammanfogas inte även alla trådar om multiversum, strängteorier, heliocentrism, svarta hål, geometri och Einsteins relativitetsteorier, eftersom även de är snarlika, som AlexSingh med sin astronomiska fråga om relativa planetrörelser?

Varför blandar ni då in AlexSinghs trådstart, som inte är någon alternativ teori, till skillnad mot min om jordens årliga axelrotation, som inte bara är extremt alternativ, den är även unik såtillvida att ingen annan person i världshistorien har framfört en sådan teori - vad har AlexSingh med min teori att göra?

Geocentrismen motbevisad?

Återigen pratar du mot bättre vetande, geocentrismen har ALDRIG någonsin motbevisats. På något plan. Av minsta lilla experiment. Tvärtom, alla experiment och observationer påvisar motsatsen, att Jorden är universums centrum. Även Planck-teleskopet stödjer ju nu geocentrismen.

Det finns redan en trådstart som handlar min unika teori, att det går 366,25 stjärnvarv på 365,25 solvarv?

Du får gärna länka oss till den förmenta trådstarten, tack.

------------

AIK

Och här visar sig problemet för DoÅ med att förstå reglerna lika lite som denne förstår i debatter de källor som denne hänvisar till, som i Planck obervationen, samt att i feedback försöka fortsätta olika ämnesdebatterna.

Hela beskrivningen att du inte går personangrepp visas effektivt även i denna tråd är lögn då du skriker lögnare, så har även skett i ämnena när debattörer skriver vedertagen och underbyggd fakta. Ordet trams slängs friskt runt samt smileys i raljerande syfte.

För oss andra är det uppenbart att din argumentation är svag och det gör att när du möter underbyggd fakta så går du OT.

Och utan självinsikt i detta så kommer du fortsätta med det och jag kommer rp:a de inlägg som jag bedömmer bryta mot reglerna från dig.
2015-07-20, 11:44
Medlem

------------

Citat:

För att vara en jesusliknande figur(eller vad nu motsvarande blir i den där läran) är han förvånansvärt dålig på att "vända andra kinden till" och hantera motgångar, dvs de berättigade varningarna.

Även du är en minigud, då alla vi själar är Guds barn, Guds minigudar!

Hur kommer det sig att du anser de 3 nonsens-varningarna nu senast (som ledde till den 4:e raka 1/2-års avstängningen på lite drygt 2 år) vara berättigade?

Ta som exempel varningen jag fick från den notoriske KimNeilJung för följande inlägg, som av honom skylldes på 0.03, Trams och off-topic.

Var ser du något som helst regelbrott i detta inlägg?

Citat:
Ni förnekare strutsar massor av frågor, som ger belägg för att vi chemtrailas!

Exempelvis så har vi aldrig fått något tillfredsställande svar från er förnekare, hur det kommer sig att statliga myndigheter som SMHI och Sveriges Radio å det grövsta vilseleder och mörkar kring Chemtrails?

Länkar?

Det ska du få här (men glöm dem inte denna gång), men lova sedan att svara på frågan, utan att strutsa!

SMHI mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/04/24/smhi-...ra-chemtrails/

Sveriges Radio mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/07/02/sa-ha...om-chemtrails/

Seså, svara oss nu på frågan varför SMHI och Sveriges Radio mörkar kring Chemtrails?

Vi kommer påminna dig ända tills du svarar oss!

Ni andra förnekare får gärna hjälpa madtop, det lär han behöva...

LaurentiusLucidor?
KjellKritisk?
ConnyKlasson?
KurreKotte?
SnakePlisssken?

Nu ska ni inte angripa Sassersson, utan själva texterna där han ger belägg för att SMHI och Sveriges Radio mörkar!

Okej?

Vi väntar alla med spänning på ditt svar...

Strutsa inte!

------------

AIK
2015-07-20, 12:37
Medlem

------------

Citat:
Jag ser att du postade en tråd som egentligen hörde hemma i en annan tråd och därför sammanfogades istället för att skickas i korgen. Geocentrism får gärna diskuteras, men det kräver att man följer de allmäna reglerna kring diskussion som forumet har. Och det är där du totalt misslyckas om coh om igen.

Hur kom du fram till att min Geocentrism-tråd från 2009 hörde hemma i en annan tråd, i Mankans samlingstråd?

(FB) Tråden för ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna

Du får gärna berätta hur du kom fram till din underliga slutsats...

Sedan får du gärna även svara på vad för allmänna regler kring diskussion, som jag ska ha misslyckats med i ovanstående kapade Geocentrism-tråd från 2009...

Citat:
Jag tänker då inte publicera raderade inlägg, någon kollega kanske gör det.

Nej, för du vet att du då skulle avslöja dig själv som en manipulatör...

Citat:
Men en varning från religionsforumet är för ett inlägg där du tjafsar med en annan användare och gnäller.

Och givetvis vägrar du publicera detta inlägg, då du vet med dig om att du inte har något på fötterna. Med andra ord, även när det gäller de "mest regelbrytande" av mina närmare 10 000 inlägg på Flashback, så hittar du inget annat än förhållandevis oskyldiga inlägg, som straffats med tramsiga nonsens-varningar slungade mot mig av er konspirations-förnekande moderatorer...

Citat:
Vilket gör det tråkigt för dig när du misslyckas och postar en enda länk och ingen text utöver det värd att nämna. Du ska inte behöva klicka på en extern länk ör att kunna diskutera i en tråd.

Av 97 publicerade trådar, hittar du 1 tråd med en enda länk, alla andra trådar har väldigt mycket diskussionsunderlag, vilket bevisas av det höga snittet med ca 15 000 visningar och 350 kommentarer per tråd. Hittar du någon annan användare med ett högre snitt?

Ändå koncentrerar du dig på att se den lilla fläcken på en i övrigt fläckfri tråd-katalog...

Du ser bara minus, inga plus, en ganska negativ individ med andra ord...

Citat:
Jag är vaken. Och jag ser inga raderade argument eller en kapad tråd.

Att du inte ser någon kapad tråd, beror på att du aldrig såg min tråd i dess ursprungsskick mellan 19 oktober-17 december 2012, som alltså var det ödesdigra datumet då moderator-marodören KimNeilJung självsvåldigt våldtog min tråd, kapade den åt AlexSingh, trots att KimNeilJung under det halvår det tog mig att författa de motsvarande 300 boksidor med text, dyrt och heligt lovade mig i PM att inte antasta tråden (via kapning och bakning) när den väl publiceras...

Ett löfte han klarade av att hålla i endast 7 veckor...

Min tråd hade tydligen växt sig alltför populär (högt uppe på "heta listan" med närmare 100 000 visningar när sju veckor gått, måste tystas!), och något var tvunget att göras för att tysta den, därav att han inte ens ville hänvisa till min långa trådstart efter kapningen och bakningen, när han väl hade frontat min trådstart med AlexSinghs sedan länge döda tråd (som inte ens handlade ett smack om mitt unika ämne kring jordens årliga axelrotation), som transplanterades från Astronomi-forumet enkom för att fronta min tråd i Konspirations och Alternativ-forumet, så att debatten skulle dö ut...

------------

AIK
2015-07-20, 13:49
Medlem
CrimsonIdols avatar
Börjar misstänka att det är en kommunikationsstrategi av Doå att alltid skriva en "wall of text" för att ge sken av att han har mer på fötterna än vad som verkligen är fallet.
Det är ju uppenbart att den här människan inte kommer ge sig oavsett vad för rationella och logiska förklaringar som ges.
Jag anser att han redan har fått godtagbara svar och att han nu eventuellt bryter mot regel 0.03, dvs TRAMSAR när han bara spammar samma saker om och om igen.

Uppenbart går det inte föra diskussioner(själva grundsyftet med fb) med denna användaren.
Det var likadant i den andra tråden. Andra användare ville diskutera hans teori i detalj(beräkningar, bevis osv), men fick bara massa youtube-länkar som inte bevisade något kastade i ansiktet.

Typ:
"Här har du 14 st youtube-länkar som tar 4 timmar att titta igenom, någonstans där kan du hitta en mening som om den tas ur sitt sammanhang på ett intellektuellt ohederligt sätt BEVISAR MIN TEORI, HAHA"
Har inte bestämt mig än riktigt om jag ska bli rejält förbannad på eller bara tycka synd om den här människan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in